2008-08-07, 14:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
att pappan kan ha beställt ett jobb, men barnen råkade vara vakna och det blev helt fel. Varför är det omöjligt att ha det motivet, han denna aggressiva kille skulle fått vårdnaden om sina barn... hur var det med hans knutte kontakter enl dig, är de åxå fridfulla änglar. Skumt att han just vid den aktuella tidpunkten på kvällen kommer på att de måste åka buss å handla, givetvis som glasskvittot spara dessa...Är det en slump att precis vid mordet göra saker som kan bevisas med en tidstämpel... blundar du inte för allt du inte vill tro som inte stämmer med dina önskningar

Nu finns det ju inga barn att får vårdnaden om.
Du tycker tydligen att det är mer misstänkt att N åker till en affär och handlar än att C.S är i Arboga vid tidpunkten för mordet.
2008-08-07, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoughalready
Så vad? Du är neurolog? Neuropediatriker? EP-sköterska? Neurokirurg kanske? Eller är du BMA? Eller i vilken annan kapacitet har du jobbat inom "det neurologiska och den akut biten" (sic)?

hur så, lämna inte ämnet där en glad vanlig människa tror sig veta mer än alla andra. Som även bedömde vakenhet utan att ha varit närvarande. Dennes påstående är i första hand viktigare än din fråga till mig.
2008-08-07, 14:59
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
att pappan kan ha beställt ett jobb, men barnen råkade vara vakna och det blev helt fel. Varför är det omöjligt att ha det motivet, han denna aggressiva kille skulle fått vårdnaden om sina barn... hur var det med hans knutte kontakter enl dig, är de åxå fridfulla änglar. Skumt att han just vid den aktuella tidpunkten på kvällen kommer på att de måste åka buss å handla, givetvis som glasskvittot spara dessa...Är det en slump att precis vid mordet göra saker som kan bevisas med en tidstämpel... blundar du inte för allt du inte vill tro som inte stämmer med dina önskningar

Mina önskingar? MINA ÖNSKNINGAR?!?!?! Om jag fick önska en enda sak så inte fan skulle det vara att Tyskan ska åka dit för att ha mördat barnen, hade min enda önska slagit in skulle morden aldrig ha inträffat!

Tror du, på fullt allvar, att Nicklas brorsas "knuttegäng" går att anlita för att mörda folk? På fullt allvar? Du tror att alla som åker motorcykel och råkar vara med i en klubb där flera andra delar deras intresse, är presumtiva yrkesmördare?

Och inte nog med att de går att anlita till att mörda vuxna, utan att tveka hamrar de dessutom ihjäl de barn som enligt dig ska vara anledningen till att sagda torped ens anlitades, trots att anledningen till att mörda Emma då helt är borta. Och inte nog med det så överlever Emma, och barnen är de enda som dör. JUST DE barn som inte skulle skadas, för det var ju pga att Nicklas ville ha vårdnaden om dem som han för det första ville ha Emma mördad.

Jo, det låter ju mycket troligare än ett ex som får psykbryt och i affekt mördar och försöker mörda exets nya familj!

Du är ju bäng på riktigt!
2008-08-07, 15:01
Medlem
jamenvaddårås avatar
Jag tycker det verkar lite underligt med E:s beskrivning av tyskan under förhöret, att hon skulle ha "grova drag" i ansiktet.

Det kunde jag inte alls se på bilderna av tyskan, det verkar snarare vara ett uttryck för svartsjuka hos E.

Kollar man in E här tex: http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3052699.ab
så verkar hon ju själv inte direkt vara särskilt finlemmad. En präktig tjurnacke och tendens att lägga på hullet är vad jag ser.

Så om E säjer att gärningsmannen var mullig då måste vederbörande vara rejält mullig, jämförelsevis.
2008-08-07, 15:01
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har hon nyttjat droger kan hon väl också ha sålt droger?

Jag har inte en teori, utan flera!

Något som motverkar tunnelseendet som tyvärr många på tråden tycks ha.

Så fort någon ifrågasätter era teorier så snackar ni om tunnelseende.
Ni har ju så mycket olika teorier om allting så det blir löjligt.
2008-08-07, 15:03
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker det verkar lite underligt med E:s beskrivning av tyskan under förhöret, att hon skulle ha "grova drag" i ansiktet.

Det kunde jag inte alls se på bilderna av tyskan, det verkar snarare vara ett uttryck för svartsjuka hos E.

Kollar man in E här tex: http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3052699.ab
så verkar hon ju själv inte direkt vara särskilt finlemmad. En präktig tjurnacke och tendens att lägga på hullet är vad jag ser.

Så om E säjer att gärningsmannen var mullig då måste vederbörande vara rejält mullig, jämförelsevis.

Jag tycker tvärtom att hon ser riktigt grov ut i ansiktet, CS alltså!
Resten kommenterar jag inte...
2008-08-07, 15:03
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Har hon nyttjat droger kan hon väl också ha sålt droger?

Jag har inte en teori utan flera!

Något som motverkar tunnelseendet som tyvärr många på tråden tycks ha.

Nej, det är du som har snöat in dig. Det finns i själva verket ingenting som tyder på att CS försörjt sig genom att sälja droger.

1) Ingen av de förhörda talar om några omfattande drogaktiviteter.
2) CS bekantskapskrets i Sverige är klarlagd. Inte någon motsvarar den typiska kandidaten för drogmissbruk (hon lånade 1 000 kr av en person som arbetar som läkare).
3) Inget i CS ekonomi talar för droghandel (titta bara på hennes kontoutdrag, ständiga småköp med kontokort på livsmedelsaffärer och ett mycket lågt genomsnittssaldo)
4) Ingenting i CS telefontrafik/umgänge/dator/livsstil eller frekvens på utlandsresor som tyder på drogförsäljning.
2008-08-07, 15:05
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Jag tycker tvärtom att hon ser riktigt grov ut i ansiktet, CS alltså!
Resten kommenterar jag inte...

Grov var nånstans?? Hon e ju smal som en sticka även i ansiktet..
2008-08-07, 15:05
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnypie
Läste nånstans igår att någon som heter Tina skulle ha så mycket att vittna om..undrar vad det kan va då?

Jag läste detsamma. Noggrant. Tror kanske att någon krupit fram under en sten här? Är det samma Tina som barnvakten eller vem är det?
2008-08-07, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Jo visste är det så, att de som kan detta ska få tolka osv...men håll med om att det finns lite väl många lama lagar man måste ha i ryggen, de tycker nog något helt annat personligen än de som de KAN dömma till enligt svensk lag

Polisen tar in grova brottslingar, som sen åklagaren inte med lagstöd kan hålla kvar utan polisen får släppa dem... så visst skulle lagen kanske ses över lite här och där.

Tragiskt är när det är bevisat till 100% att de är skyldiga, sen hävdar de psykisk sjukdom och är fria efter något år. Det tragiska menar jag då de bara spelar sjuka för att slippa straff.

Eller att det blir väldigt korta straff för grova våldsbrott, sen är det hårdare straff för en del ekonomiskabrott. Känns lite fel.

Finns många orättvisor med lagen.
2008-08-07, 15:08
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det har sagts att hon skulle fått se ett kort på en dam?

– Nej, det har hon inte. Min hustru tog med ett kort på en släkting som var väldigt lik XX (tyska kvinnan) men det visades bara för NN (sambon), inte för Emma. Källa: AB

Konstigt att inte kortet visades när de ändå tog med det.

Citat:
Ursprungligen postat av caramia
FUP s.1284
Hellberg berättar att Emma efter det att hon blivit överfallen och de skador hon fått,
så på sjukhuset så har hon nämnt namnet Lorena. Av den anledningen så har Emmas föräldrar
med sig ett fotografi idag för att visa Emma
för att om möjligt då
Emma skulle kunna säga om det är den personen hon avser som hon pratat om på sjukhuset.
De skulle även visa det för Hellberg och de har även lämnat ett svar till polisen om det var
önskvärt.

Vittnesmålen ändras hela tiden....

Så vad är sant? Är det fel det som står i FU:n (och isåfall, finns det mer fel?)? Eller skarvar RJ under ed?
2008-08-07, 15:09
Medlem
Soppas avatar
Vilka bilder på "tyskan" har du sett då?
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in