2008-08-05, 01:09
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrillemannen
Hennes humor?? Den har jag missat. Vad har hon för humor?

Exempel på CS humor i förhören:

"Fhl Till saken hör att [namn borttaget] faktiskt saknar sin hammare i sin verktygslåda,
som hon hittar någon förklaring till.
...
Fhl Till saken hör att barnen har skador efter kraftiga slag av hammares bak- och
framsida.
...
Tolk Det är ett roligt sammanträffande.
...
Fhl Det är ett roligt sammanträffande?
...
CS Japp."

"
Fhl Förhörsledaren visar upp en bild…som är tagen ur Christine Schürrers dator. [ en bild på CS själv]
Fhl Ser du vem bilden föreställer?
Tolk Ja.
Fhl Och vem är det?
Tolk Det är Pippi Långstrump."

"Fhl Om vi börjar då med Kung Sigges sten, som du säger att du besöker den 12 mars.
Fhl Vad kan du om den här stenen? Jag har frågat det tidigare, men jag vill att du
berättar igen vad du kan om den här stenen.
Tolk Är det historielektion här?"
Senast redigerad av BaalZeBub 2008-08-05 kl. 01:11.
2008-08-05, 01:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huuuz
Så hon kan inte påstå att hon tog det tåget hem, för att dölja spår av andra färdmedel och färdvägar? T.ex. lämnat hammaren någonstans längst bilvägen hon tog hem, och för att se till att inte ge några ledtrådar om var mordvapnet kan vara valde hon att säga att hon tog även tåget hem. På så sätt kan hon inte pekas ut, då hon inte är på övervakningsfilmen.

Antar dock att polisen tänkt i dessa banor - och flera steg till - så jag överlämnar spekulerandet till dem som faktiskt läst allt i FUP.

Mvh.
Om vi bortser från det jag läst i FUP köper jag ditt resonemang. Jag är dock övertygad om att hon tog tåget...
2008-08-05, 05:16
Medlem
Veckans klubbas avatar
Varför är CS fulla namn med i trådnamnet?
2008-08-05, 06:04
Medlem
miapetters avatar
Magazin24:

2008-08-05, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det skrevs en del om att det inte går att bevisa att CS tog tåget, att hon kanske tog bussen med mera i slutet av förra tråden.

FUP s 108 (pdf s 128) visar på dessa resor, där SJ uppger att enda träffen är biljetter köpta anonymt i Stockholm. CS uttag/lån av pengar och användning av mobil tyder på att det är hon som köpt biljetterna och gjort resorna. CS talar om dessa resor i förhör - jag har noterat hennes tidsangivelser för 17 mars nedan.

12 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 10:50-12:26 (Tåg 927)
resa Arboga-Sthlm C, kl. 16:28-17:53 (Tåg 751)

14 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 16:36-18:10 (Tåg 792)
resa Arboga-Sthlm C, kl. 19:34-21:10 (Tåg 962)

17 mars
Sthlm C-Arboga, kl. 16:36-18:10 (Tåg 792)
Cs själv säger '16-tiden ungefär' FUP s1490 [edit: CS uppger att hon skulle ha ANLÄNT vid den tiden, och alltså ha tagit ett tidigare tåg]
resa Arboga-Sthlm C, kl. 19:34-21:10 (Tåg 962)
CS uppger 19:30

FUP s867(pdf880) och framåt visar övervakningsbilder på trolig CS för både ankomst till Arboga och avgång, för alla dessa dagar.

Slutsats: det finns ingen anledning till att prata om bussar eller någon kontrovers om ifall resorna skett. Det är också rimligt att det är CS på bilderna. CS har angett att hon har haft andra kläder och har inte pekat ut sig själv på bilderna.

Eftersom jag tror att CS är skyldig så tror jag att resan 12 mars var en recognoseringsresa. Mellan 12.26 och 16.28 var det ljust. När var det någon Arbogabo såg en person i skogen vid kojan?

Resan 14 mars tror jag var avsedd att utföra dådet. Att anlända 18.10 den 14mars betyder att komma fram när det är nermörkt. Vad har CS uppgett som anledning till att hon gjorde den resan? Det är ytterst osannolikt att man tittar på fornminnen en sådan tid, när det dessutom är fredagskväll. Den tidslängd som hon befunnit sig Arboga passar också bra med att hon gått från stationen till Verktygsgatan, sett att T var hemma så att hon inte kunde göra vad hon planerat, gå tillbaka till stationen och ta första tåg tillbaka.

Hur ofta går tågen? Man kan alltså åka utan platsbiljett, så att om man har en färdbiljett kan man ta det tåg som passar bäst?
Senast redigerad av Winston Smith 2008-08-05 kl. 07:26.
2008-08-05, 07:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Eftersom jag tror att CS är skyldig så tror jag att resan 12 mars var en recognoseringsresa. Mellan 12.26 och 16.28 var det ljust. När var det någon Arbogabo såg en person i skogen vid kojan?

Resan 14 mars tror jag var avsedd att utföra dådet. Att anlända 18.10 den 14mars betyder att komma fram när det är nermörkt. Vad har CS uppgett som anledning till att hon gjorde den resan? Det är ytterst osannolikt att man tittar på fornminnen en sådan tid, när det dessutom är fredagskväll. Den tidslängd som hon befunnit sig Arboga passar också bra med att hon gått från stationen till Verktygsgatan, sett att T var hemma så att hon inte kunde göra vad hon planerat, gå tillbaka till stationen och ta första tåg tillbaka.

Hur ofta går tågen? Man kan alltså åka utan platsbiljett, så att om man har en färdbiljett kan man ta det tåg som passar bäst?

Mannen som såg en kvinna vid kojan såg denne en månad innan morden ungefär.
Fredagen den 14/3 har Cs uppgett att hon hade planer på att gå på en konsert på Ts arbetsplats. Hon struntade dock i detta då hon insåg att T förmodligen var där o jobbade då. Istället åkte hon till Arboga.
2008-08-05, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Mannen som såg en kvinna vid kojan såg denne en månad innan morden ungefär.
Fredagen den 14/3 har Cs uppgett att hon hade planer på att gå på en konsert på Ts arbetsplats. Hon struntade dock i detta då hon insåg att T förmodligen var där o jobbade då. Istället åkte hon till Arboga.

Och vad säger hon att hon skulle göra i Arboga?
2008-08-05, 08:18
Medlem
sanningsserums avatar
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Frasen "Hi I'm..." har hon väl lyckats minnas nu efter att hon sluppit restriktionerna? Så det kan vara något hon drömt på natten och sedan blivit en sanning.

Det jag tycker är tydligt med hela utredningen är hur E coachas till att minnas sådant som ska passa in med polisens övriga material.

Jag tycker mig minnas av FUP att E säger i tidiga förhör att hon hör kvinnan tala ett för henne okänt språk, ett språk hon inte förstår skulle det vara engelska..? Nja....
2008-08-05, 08:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Och vad säger hon att hon skulle göra i Arboga?

Hon säjer att hon gick till Halvardsborg.

Frågan är om inte Halvardsborg kan anmäla henne för stalking, det var ett jävla rännande dit...
(OBS! Skämt!)
2008-08-05, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Och varför är det dessutom felstavat
Det är kanske värre att man i det rättsmedicinska protokollet skriver att det fanns etanol, metanol och isopropanol i lårblodet på ett av barnen. Ett inte kan betyda så mycket...
2008-08-05, 09:20
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är kanske värre att man i det rättsmedicinska protokollet skriver att det fanns etanol, metanol och isopropanol i lårblodet på ett av barnen. Ett inte kan betyda så mycket...

Uhm, va?

Används väl för att tvätta rent innan man sätter ett dropp, är det konstigt eller vad menar du?
2008-08-05, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enrA Anka
Uhm, va?

Används väl för att tvätta rent innan man sätter ett dropp, är det konstigt eller vad menar du?
Ja. Träsprit brukar man inte använda till att tvätta rent. Dessutom brukar man inte tvätta så det kommer in mätbara mängder i blodomloppet. Lårblod används för att mäta promillehalt och för toxikologirapporten. Titta på det andra barnets toxrapport så får du se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in