2008-08-11, 15:24
Medlem
Mer och mer blir det uppenbart att gm/cs har varit och "rekat" platsen ett par gånger innan dådet ägt rum.

Refererar till vad som står om dagens rättegång på expressen och vad vittnena säger.

xpna
2008-08-11, 15:26
Medlem
zugfahrers avatar
Som jag har förstått det, har CS överhuvudtaget inte visat något tillstymmelse till empati för Torgny eller hans nya familj. Hon uppger sig inte vara ledsen att två barn i hans nya familj har blivit mördade och en tredje nästan strukit med. Istället ler hon när det pratas om dessa saker. En normal funtad person hade väl varit märkbart upprörd och gråtit ut sin oskuld i detta, men hon gråter bara när det pratas om hennes självmordsförsök. Det känns som den aktuella morddagen inte finns i hennes huvud.

Jag skulle velat att hon fick frågorna vad hon tycker om barn. Hon verkar ju uppenbarligen inte tycka om barn, eftersom hon står anklagad för att ha mördat två och ljuger om att hon adopterat ett. Man kan ju definitivt inte gilla barn om man försöker ta sitt liv samtidigt som man utger sig för att vara gravid. Det är lustigt att just CS vet om T skulle vara rustad för att kunna axla fadersrollen, vilket hon uppger vid något tillfälle. Vem fan är hon och döma 1 år efter det brutit upp? Alla har väl potentialen att bli förälder?

CS är fortfarande ett barn, fast i en 32-årings kropp. Hade varit skoj om någon kunde komma in i huvudet på denna människa och ta reda på vad som verkligen hänt under dessa dagarna. Jag tror CS har varit kraftigt påverkad av någon form av drog under morddagen.
2008-08-11, 15:31
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Som jag har förstått det, har CS överhuvudtaget inte visat något tillstymmelse till empati för Torgny eller hans nya familj. Hon uppger sig inte vara ledsen att två barn i hans nya familj har blivit mördade och en tredje nästan strukit med. Istället ler hon när det pratas om dessa saker. En normal funtad person hade väl varit märkbart upprörd och gråtit ut sin oskuld i detta, men hon gråter bara när det pratas om hennes självmordsförsök. Det känns som den aktuella morddagen inte finns i hennes huvud.

Jag skulle velat att hon fick frågorna vad hon tycker om barn. Hon verkar ju uppenbarligen inte tycka om barn, eftersom hon står anklagad för att ha mördat två och ljuger om att hon adopterat ett. Man kan ju definitivt inte gilla barn om man försöker ta sitt liv samtidigt som man utger sig för att vara gravid. Det är lustigt att just CS vet om T skulle vara rustad för att kunna axla fadersrollen, vilket hon uppger vid något tillfälle. Vem fan är hon och döma 1 år efter det brutit upp? Alla har väl potentialen att bli förälder?

CS är fortfarande ett barn, fast i en 32-årings kropp. Hade varit skoj om någon kunde komma in i huvudet på denna människa och ta reda på vad som verkligen hänt under dessa dagarna. Jag tror CS har varit kraftigt påverkad av någon form av drog under morddagen.

Jag håller med dig.

Det var dessa tankar som fick mig att verkligen lusläsa utskrifterna från rättegången.
Det är bara en sak jag inte håller med dig om, och det är att hon skulle drogat. Det tror jag inte.
En sociopat behöver inte droga fram ett iskallt raseri för att förmå sig att slå ihjäl barn.

C hatar nog inte barn, utan om hon är sociopat, så betyder INGEN annan människa något för henne i meningen att andra kan ha känslor.
Det enda som spelar roll är C själv.
2008-08-11, 15:33
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Läs om min teori angånde sociopati, och att röja saker ur vägen, så förstår du vad jag menar.

En sociopat kan leva ett helt liv utan att vara våldsam på något sätt.

Så du menar att CS lider av affektiv psykopati, facett 2? Eller facett 3, antisocial personlighetsstörning?

"A. Det finns ett mönster av ringaktning mot andra människor vilket pågått sedan 18 års ålder vilket är indikerat av minst tre av följande:

1. Misslyckande med att följa sociala normer med respekt för lagliga beteenden indikerat av upprepade handlingar som legat till grund för arrestering.
2. Falskhet, indikerat av upprepade lögner, användande av alias eller att ha lurat andra för egen personlig vinnings skull.
3. Impulsivitet eller misslyckande med att planera i förväg.
4. Irritabilitet och aggressivitet indikerat av upprepade slagsmål eller överfall.
5. Vårdslöshet och bristande respekt inför egen och/eller andras säkerhet.
6. Ihärdig vårdslöshet indikerat av upprepade misslyckanden i att ha koncist arbete.
7. Brist på samvete indikerat av bortrationalisering eller oberördhet av att man behandlat någon illa, skadat, eller stulit från någon annan.

B. Individen är minst 18 år (för personer under 18 år se uppförandestörning).

C. Det finns indikatorer för uppförandestörning före 15 års ålder.

D. De antisociala beteendena finns inte exklusivt under schizofreni eller en manisk episod" (http://sv.wikipedia.org/wiki/Antisocial_personlighetsst%C3%B6rning)

Jag gjorde ett test för att se om vad jag själv har för fel i huvudet.
http://similarminds.com/cgi-bin/newpd.pl
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-11 kl. 15:44.
2008-08-11, 15:33
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Fjanten har hållt på så där ett tag nu. Han spottar ut lögner på löpband och när man ber han länka till källa så börjar han svamla om klaner som enbart vill sätta dit CS. Att han inte blivit bannad är nog det största undret sedan pyramiderna byggdes...

Medhåll. Att Tulpanpernilla och beaver_se svamlar och aldrig svarar ordentligt på granskande frågor kan var och en genast märka. Det stora problemet med dessa två är att de konsekvent kommer med desinformation. De kastar båda in helt felaktiga uppgifter, antingen sådana som öht inte har någon grund ( beavers metod) eller som förvränger underlaget (Tulpan). Detta har nu hänt dussinvis med gånger på några få dagar. Någonstans går gränsen för troll även när det är högt i tak, tycker jag.
2008-08-11, 15:35
Medlem
StorMammas avatar
Snälla du...

Om en sociopat INTE hamnar i en extrem situation, så behöver de inte heller bli våldsamma. Att det sedan uppvisas sociapatiska och antisociala beteenden är en annan sak.

Därför behöver de inte bli våldsamma.
2008-08-11, 15:38
Medlem
Suck!

"såvitt jag kommer ihåg var hon inte gravid". Varför dessa luddiga uttalanden från CS vän? Jag menar antingen är man gravid eller inte, det finns inga mellanlägen... Det är ju för fan helt uppenbart när en kvinna befinner sig i slutampen av en graviditet och man förväntar sig att en läkarstuderande ska kunna avgöra om en kvinna är i 7:e månaden eller inte.
2008-08-11, 15:39
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Medhåll. Att Tulpanpernilla och beaver_se svamlar och aldrig svarar ordentligt på granskande frågor kan var och en genast märka. Det stora problemet med dessa två är att de konsekvent kommer med desinformation. De kastar båda in helt felaktiga uppgifter, antingen sådana som öht inte har någon grund ( beavers metod) eller som förvränger underlaget (Tulpan). Detta har nu hänt dussinvis med gånger på några få dagar. Någonstans går gränsen för troll även när det är högt i tak, tycker jag.

YES! YES! YES! YES!

takidababy: Vittnen har en tendens att vara säkrare på saker direkt efter ett dåd för det första. Dessutom har själva rättssalen en dämpande effekt på många som blir osäkrare där än vad de är annars, men det VET rättens ledamöter oxå.
2008-08-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har letat nu men hittar den inte, tror det var när hon vallades vid Arboga station?

Jag lyckades inte heller hitta den, tyvärr.
Medlem
borderline är ett mer gångbart uttryck för kvinnor med sociopatiska drag. Borderline används flitigt inom psykiatrin, så varför förvirra ännu mer vad gäller de störda dragen hos cs
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag undrar, om nu E är en obetydlig person, med en positiv verkan på T, varför då kalla denna obetydliga och positiva birollsperson för hora?

Se upp med den typen av frågor. De flesta av oss förstår att det är ironi, men som du har sett i detta forum kommer ett halvdussin signaturer att ta dig på allvar. De kommer att bygga vidare med teorier om hur självklart det är att obetydliga och positiva personer i olika fall kallas hora, på samma sätt som det t ex diskuterats om att CS ju är fruntimmer och naturligtvis därför inte kan hitta runstenar.
2008-08-11, 15:42
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLT
P får frågor om vad han vet om tyskans intressen.
- Inte något konstigt. Vanliga intressen, som fotboll och musik.
Svenska fornlämningar? undrar Johan Fahlander.
- Inte vad jag kommer i håg.

http://194.68.65.41/artikelmall.asp?version=797675

Hm...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in