2008-08-14, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det pratades även motorsåg mellan dessa vänner då EU infört stränga införsregler.

Ja de skoja väl om att det fanns en sån förbjudetskylt med en motorsåg på, å vem tycker inte det är roligt typ "vem f#n tar med en motorsåg på flyget"...
man får ta visa saker som det är,, de höll på att skoja.
2008-08-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Hennes vänner har alltså slagit upp ett smeknamn 230 gånger. Hon har även bevisligen inte haft så mycket vänner under sin tid i Sverige. INGEN av dessa har ens vetat om hans smeknamn. Konstigt eller hur? Nej faktiskt inte, då hon LJÖG!!

Jag tycker tvärtom mot ngn annan i tråden, hon ljuger dåligt.

Hade jag haft ett ex med en blogg hade jag nog kollat den. Jag har nog kollat mitt ex hemsida 40 gånger, minst. Skulle dock inte ljuga om det, vore löjligt. Det är väl inte kriminellt att googla på folk man känner.
2008-08-14, 00:16
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det pratades även motorsåg mellan dessa vänner då EU infört stränga införsregler.

Vad har det med Beccasins tröghet att göra?

Förstår du hur ointelligent du och några till framstår här inne?
Nu orkar jag inte läsa fler inlägg ifrån dig och några till.
Så fånigt det skulle se ut om fler än jag satte er på ignore.
2008-08-14, 00:16
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Men varför då ta med sig en hammare överhuvudtaget till flygplatsen? Hade väl varit bättre att den hade legat kvar i verktygslådan. Om hon nu har dumpat mordvapnet (hammaren) någon annan stanns.

Fattar inte ditt resonemang riktigt.

I mitt resonemang är hammaren från verktygslådan mordvapnet.
I mitt resonemang tog hon inte med sig någon hammare alls till flygplatsen, men sade till sin vän att hon hade gjort det. Vännen skulle då kunna backa upp hennes historia om den av misstag medtagna hammaren, om polisen skulle fråga ut henne. Det skulle alltså vara hennes förklaring till hur hammaren har försvunnit ur verktygslådan.

Om det sedan uppdagades att ingen hammare alls hade beslagtagits på flygplatsen den dagen, hade hon troligen sagt att "men så var det i alla fall, det var rörigt där den dagen, osv".

Detta är vad jag tror, jag begär inte att andra ska tro det. Men för mig är det mycket rimligt.
Senast redigerad av blomvattnare 2008-08-14 kl. 00:22.
2008-08-14, 00:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
[/spoiler]
Jag är övertygad om att den tyska polisens IT.tekniker uppgav att den var raderad 18 mars.
Står bland översättningar och undersökning av hennes mobiler beslagtagna i Tyskland. Andra delen. Det var ej bland hennes förhör.
Jag tittade på den delen, som jag inte läst förut. Efter en massa om sim-kort finns det några sidor om undersökningen av datorn. Det verkar vara precis samma text som i Fup, fast på tyska. Jag ser inget om radering där. Nu är min tyska inte den bästa, dock.
Medlem
Citat:
Efter att läst Balzebubs inlägg så må jag säga att tyskan är jäkligt bra på att blåljuga för polisen.

Ljuger hon bra eller är det uppenbart att hon ljuger?
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag vet inte om de har fått tillbaka någonting som tagits i beslag, förutom bilen som släpptes redan efter någon/några dagar, av den enkla anledning att jag inte har frågat.
Står ingenstans i FUn att vare sig Ts svarta huvtröja eller bil analyserats av tekniker.
2008-08-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis67
Det bör väl ganska lätt gå att fastställa om foglossning/uppluckring/symfysiolys har skett. Såvida det inte varit fråga om kejsarsnitt, förståss. Då är det ju ännu lättare..

Man är ju å andra sidan inte uppluckrad resten av livet så vitt jag vet. Det är för att underlätta inför förlossningen man luckras upp. Mina fogar var dock dåliga (värkande) i tre år efteråt. Vet dock inte om de hade kunnat se kvaddade ut visuellt vid en undersökning.

Nåja, kejsarsnitt är nog uteslutet. Det hade läkarundersökningen knappast missat. Missar man inte en mördartumme, missar man inte heller ett operationsärr på magen.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Med tanke på målets dignitet förvånar det mig ändå (1) att rätten inte utnyttjat möjligheten att låta två domare döma i målet och (2) att inte chefsåklagaren håller i åtalet.
Det förvånar mig med - bådadera.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I mitt resonemang är hammaren från verktyglsådan mordvapnet.
I mitt resonemang tog hon inte med sig någon hammare alls till flygplatsen, men sade till sin vän att hon hade gjort det. Vännen skulle då kunna backa upp hennes historia om den av misstag medtagna hammaren, om polisen skulle fråga ut henne. Det skulle alltså vara hennes förklaring till hur hammaren har försvunnit ur verktygslådan.

Om det sedan uppdagades att ingen hammare alls hade beslagtagits på flygplatsen den dagen, hade hon troligen sagt att "men så var det i alla fall, det var rörigt där den dagen, osv".

Detta är vad jag tror, jag begär inte att andra ska tro det. Men för mig är det mycket rimligt.

Tack nu trilla polletten ner. Vilken slug liten äcklig liten tyska vi har att göra med, riktigt otäckt faktiskt.
2008-08-14, 00:19
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Men då borde ju hyresvärden ha känt igen sin hammare när hon fick se den under förhöret, men det gjorde hon ju inte. Eller har polisen tagit fel hammare från flygplatsen dvs hyresvärdens hammare?

Varför tog inte polisen hand om alla hammare från flygplatsen och visade upp så att hyresvärdinnan kunnat peka ut vilken det var?

Nej jag förstår fortfarande inte logiken i ditt resonemang.

Jag ger upp!
Om du inte ens kan förstå att den hammare som saknas hemma hos tyskan antagligen är mordvapnet och att tyskan därför inte SLÄPAR MED DEN TILLL EN FLYGPLATS..

Nä, jag tyar inte längre Karl-Oscar.

Ignore..
2008-08-14, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tittade på den delen, som jag inte läst förut. Efter en massa om sim-kort finns det några sidor om undersökningen av datorn. Det verkar vara precis samma text som i Fup, fast på tyska. Jag ser inget om radering där. Nu är min tyska inte den bästa, dock.

Måste man radera då? Kan hon inte ställt in sin dator så inget man gjort på nätet sparas, har haft så själv förut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in