2008-08-11, 12:00
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Rally-Tina i chocktillstånd:
"Hon förklarar det med att polisen missuppfattade henne och att hon var i chocktillstånd när hon godkände förhörsprotokollet."

Ordet chocktillstånd verkar användas lite för lättvindigt. Hon var inte i något chocktillstånd.

Hur kan du veta med sådan bestämdhet att en människa du aldrig någonsin har mött inte befinner sig i ett chocktillstånd ett par timmar efter att ett vansinnesdåd har skett ett par meter ifrån den egna dörren?

Om du läste mitt tidigare inlägg så tycker jag att det är polisen som har gjort en miss angående datumet.
Hon berättar att hon hade hämtat sin son på skolan innan hon såg en misstänkt person i området.
Den 16/3 var en söndag..
2008-08-11, 12:02
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag antar att du menar att han vittnar som målsägare.
Då gäller väl Carls intyg för han också?

Ja, målsägare vittnar mej veterligen inte heller under ed men detta borde letsdoit eller Muffin Man svara på?

Så, med andra ord KUNDE T ha passat på att ljuga rätten full om att han sett CS lämna huset när han kom hem...vilket han inte gjorde...
2008-08-11, 12:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag antar att du menar att han vittnar som målsägare.
Då gäller väl Carls intyg för han också?
Jag passar på den frågan med förhoppningen att de juridiskt bevandrade svarar.
2008-08-11, 12:08
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Hur kan du veta med sådan bestämdhet att en människa du aldrig någonsin har mött inte befinner sig i ett chocktillstånd ett par timmar efter att ett vansinnesdåd har skett ett par meter ifrån den egna dörren?

Om du läste mitt tidigare inlägg så tycker jag att det är polisen som har gjort en miss angående datumet.
Hon berättar att hon hade hämtat sin son på skolan innan hon såg en misstänkt person i området.
Den 16/3 var en söndag..

FU, s.1364:

"Tina berättar att hon under kvällen inte sett något speciellt på gatan. Tina berättar dock på en
gång att hon igår eftermiddag, 16/3-08 sett hur en man gått fram och tillbaka i området. Tina
berättar att mannen var mörkt klädd ev mörkgröna kläder. Mannen hade en luva uppdragen
över huvudet och ansiktet och Tina berättar att hon därför inte såg hur mannen såg ut eller hur
gammal han var. Tina uppskattade mannen att vara ca 180 cm. Tina understryker att hon
tyckte att mannen betedde sig konstigt som om han tittade efter om Tina hade sett honom.
Tina har telefonnr: 0589- 14404
Repeterat och godkänt"

Det låter inte som polisen har hört en person i chocktillstånd. Får du det intrycket?
2008-08-11, 12:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag har tidigare skrivit att du ska läsa förhören i helhet. FUP sid. 1700 och fråmåt.
Läs och gasta sen.
Eftersom du bevisligen blåljuger lika djävligt som CS räcker inte det där som sakuppgift just från dig. Exakta sidor, tack!
2008-08-11, 12:13
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
FU, s.1364:

"Tina berättar att hon under kvällen inte sett något speciellt på gatan. Tina berättar dock på en
gång att hon igår eftermiddag, 16/3-08 sett hur en man gått fram och tillbaka i området. Tina
berättar att mannen var mörkt klädd ev mörkgröna kläder. Mannen hade en luva uppdragen
över huvudet och ansiktet och Tina berättar att hon därför inte såg hur mannen såg ut eller hur
gammal han var. Tina uppskattade mannen att vara ca 180 cm. Tina understryker att hon
tyckte att mannen betedde sig konstigt som om han tittade efter om Tina hade sett honom.
Tina har telefonnr: 0589- 14404
Repeterat och godkänt"

Det låter inte som polisen har hört en person i chocktillstånd. Får du det intrycket?

Jag får inget känslointryck alls då detta inte beskrivs.
Vilken sinnesstämning utläser du av ovanstående rader att personen befann sig i?

Glad?
Ironisk?
Hetsig?
Ledsen?
Lurig?
Tungsint?

Snyggt att lägga ut telefonnumret..
2008-08-11, 12:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Eftersom du bevisligen blåljuger lika djävligt som CS räcker inte det där som sakuppgift just från dig. Exakta sidor, tack!
Det skadar inte att du läser förhören med C i sin helhet själv.
2008-08-11, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Blåljuger, du pratar inte om Rally-Tina nu? Men om du nu påstår att nån bevisligen blåljuger så kan man kanske får se dessa bevis från dig, men troligen drar du till nån Arbogavals istället.
2008-08-11, 12:21
Bannlyst
Jag tänker såhär. Om man drar på CS ett par jeans, gympadojjor och en svart luvtröja och hon drar på sig luvan, då är det inte många som skulle ta henne för en kvinna. Dels på grund av längden men också på den smala kroppen och de lite killiga kläderna. OM dessa vittnen nu skulle sagt att de såg en person de absolut trodde var en ung kille så skulle rätten inte tycka det var konstigt. Deras trovärdighet skulle inte stå på spel utav det. Inte heller skulle åklagarsidan förlora på det. CS kan tas för man med såna kläder. Men när de nu är så säkra på att det var en kvinna så luktar det så mycket efterkonstruktion att det kan gå illa i slutändan. Det är redan för mycket ändrade vittnesmål och jag undrar om inte domaren kommer se ett samband här..
2008-08-11, 12:22
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Undra hur många tyska turister som har lust att spendera sin semester i Arboga trakten efter det här, staden där man kan bli fälld utan att ha varit på brottsplatsen. För C är inte bunden till huset på något sätt, hur mycket Rally-Tina än funderar och ändrar och tror och ...

Ja, låt oss ignorera alla andra indicier som lutar åt CS och fälla henne ENDAST på grund av att hon var i Arboga.
2008-08-11, 12:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
En karta ja...
Inte ens det är sant. Det relevanta avsnittet från FUP, s 1329, mitt på är följande:
Citat:
Fh1:Fråga ni nå folk på vägen eller?
TH Ja, dels Turistbyrån i Arboga…
Fhl1 Ja.
TH …prata vi med.
Fhl1 Hade dom nå kartor då?
TH Nääee, dom hade bara ungefär här, nånstans ska den ligga. För dom hade också en sån där…ehh… dom hade hört att den skulle finnas ungefär och sen så….hade dom ju pops bild på den och såna här saker, men det var ju, just den bilden som stod där hade han ju varit där och hittat.
T säger sig alltså inte ha fått någon karta på turistbyrån, snarare tvärtom. Han har fått en ungefärlig position utpekat, oklart hur, det är allt.

Det är då faan att varje sakpåstående från CS-skuldskeptikerna måste detaljkollas i det absurda!
2008-08-11, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ja, låt oss ignorera alla andra indicier som lutar åt CS och fälla henne ENDAST på grund av att hon var i Arboga.

Den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet skedde är T.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in