2008-08-13, 22:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
En annan sak som jag har reagerat på är rapporteringen kring ordförandens ord till Skarpnäckshyresvärdinnan nyligen. Det finns legitima, mycket tydligt preciserade, skäl att vara försenad. Hon saknade det. Då spelar det ingen roll hur mycket hon meddelar att hon är försenad. Samlad media har gjort allt för att utmåla henne som en stackare och rättens ordförande till ett kräk.
Ordföranden var i sin fulla rätt att säga till. Men han var inte nödtvungen att göra det. Att något kallat vittne skulle komma sent var nästan självklart med den enorma anhopningen av ovana vittnen, till stor del från fjärran ort. Jag skulle ha låtit det passera i det skedet det var. Och hade jag funnit det påkallat, skulle jag ha skällt på henne efter förhöret, inte före. Finns ingen anledning att kontaminera ett vittnes sinnesstämning i ett så här pass komplext mål utan mycket goda skäl.
2008-08-13, 22:43
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Hur ofta har man inte varit bra tankad och dagen efter fått förklarat för sig om vad som har hänt och först då har det ringt en klocka? Nu är detta säkert ett mycket värre fall men jag tror nog att E minns helt rätt.

Faktiskt! Man kanske inte minns nånting av en viss händelse, men när någon säger eller hintar nåt minns man plötsligt allt. Inte helt ovanligt. Eller att det kommer tillbaka av sig självt. Man kan ju sitta några dagar efter, och plötsligt minnas nåt.
Klart E minns rätt. Tror inte hon fått saker berättade för sig, och det är sagt såå många gånger redan, men varför skulle hon peka ut någon om hon inte VET att den personen gjort det? Det är orimligt...
2008-08-13, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Ja det är konstigt vad som finns i hennes dator har inte hon skrivit, vad som inte finns i hennes kamera har hon gjort

Trovärdigt?

Men va f#n tösen har bara lite svårt och släppa killen, i det läget är det inte onormalt att tjejer tittar å kollar läget. Men det är upp till killen att helt klippa av om han inte är intresserad, så enkelt är det eller vara man och göra slut på ett riktigt sätt och inte mesa sig med sms... e ju lunarstomstil.

Sen kanske man kan titta på de där fingeravtrycken, vem de tillhör.
2008-08-13, 22:46
Medlem
ooooos avatar
Angående sökord i FUP

Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte så (så har jag uppfattat det) att de sökord som står med i FUP:n är ord som polisen sökt efter i CS dator? Sen ser man antalet träffar på varje ord eller mening som finns lagrat i datorns cacheminne?

Alltså har inte CS sökt på alla de ord som står med där, utan polisen har kollat om hon har läst någonting på någon sida som innehållt just de orden.... Eller är jag ute och cyklar?
2008-08-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Har sökt men inte hittat, hur kommer det sig att CS har sökt på "röja bevis" "crimescene" osv i Maj (eller april kanske de var)? Om det hade varit före morden hade hon ju varit solklar mördare...

OffT(men enda om topic): I FUP:n så ser jag bara bilder på E och dotter, obduktion, inte på sonen, vart kan jag få tag på dom?

ps. jag är inte nån idiot som tänder på att se sånthär, men läste om stackars pojkens skador och vill hemskt gärna se dom på bild... för övrigt skar det i hjärtat att se stackars dottern död... Om CS var den som gjorde detta så ska fanskapet brinna i helvetet.............. morr................. ds.

Har det inte tidigare stått att det där var Es sökord?
2008-08-13, 22:51
Medlem
Söker en bild

Finns hela bilden inklusive mannen som sitter bredvid att få tag i opixlad?

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00601/tyskan150_601159w.jpg
2008-08-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jag tror det är bäst att det blir en rättvis rättegång så inte en mördare går fri.

Anser du att den pågående rättegången inte har varit det?
2008-08-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summer1970
Finns hela bilden inklusive mannen som sitter bredvid att få tag i opixlad?

http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00601/tyskan150_601159w.jpg

Bilden är iaf från hennes numera stängda facebook (men det visste du kanske). Måste ju finnas någon iaf som sparat ner bilderna härifrån.
2008-08-13, 22:54
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mig närstående domare säger dock att slutpläderingen är viktigare än stämningsansökan för åtalet. Vi kanske ska vänta ett par dar innan vi sågar Gummesson & Co.

Jag får väl instämma i det.

Med tanke på målets dignitet förvånar det mig ändå (1) att rätten inte utnyttjat möjligheten att låta två domare döma i målet och (2) att inte chefsåklagaren håller i åtalet.
2008-08-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
För att citera mig själv:
En rättsläkare jag talat mig säger att det oftast går att se på levande människor, men långt ifrån alltid.
Om man gyn-undersöker CS kan hon alltså säga att hon tillhör undantagen om det inte syns något. OM det däremot syns att hon fött barn försvagas åtalet.

Hur kan åtalet försvagas_om det syns att hon fött barn? Det stärker ju snarare motivbilden att hon var besatt av T, vore det mindre troligt att man är besatt av någon som gjort en gravid och sedan dumpat en menar du?

Om vi nu ponerar att historien är sann. CS föder ett barn. T beter sig som han gör, omogen, för honom var hon bara ett ligg och han avvisar henne. CS adopterar i förtvivlan bort barnet, men kan inte släppa tanken på T. Då hon har svaga nerver klarar hon inte att se Ts tomtebolycka med de nya barnen och försöker därför slakta hans nya familj för att norpa åt sig T coh ändra på historien.

Om hon inte varit gravid kan man alltid se det som en omständighet som medför att hon är otillräknelig.

Som jag ser det kan man alltid åberopa undantag. Jag har mött rattfyllerister som starkt åberopat att mätare minsann_kan visa fel promille osv, men det betyder inte att man inte ska söka och använda teknisk bevisning.

Svagheten i det här målet som jag ser det är den oerhörda fokus man lägger på spekulationer, istället för på teknisk bevisning. Man måste våga lite för att vinna. Så what, om CS tillhört den promille som trots att hon inte fött barn haft avlång slidöppning, då får man väl spekulera så det ändå passar ens teori om hennes osm mördare, men jag uppfattar ibland att Gummeson är så jädra rädd att teknisk bevisning (t ex fotokonfrontation) ska försvaga_målet så man skiter i det helt. Otroligt.
2008-08-13, 22:55
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men va f#n tösen har bara lite svårt och släppa killen, i det läget är det inte onormalt att tjejer tittar å kollar läget. Men det är upp till killen att helt klippa av om han inte är intresserad, så enkelt är det eller vara man och göra slut på ett riktigt sätt och inte mesa sig med sms... e ju lunarstomstil.

Sen kanske man kan titta på de där fingeravtrycken, vem de tillhör.

Har hon LITE svårt?? Lite svårt hade varit om hon hade hängt efter honom i kanske nån månad. Efter sån här lång tid är det mer besatthet än "lite svårt att slppa taget" Dom flesta här har säkert varit kära i nån, och man kanske spanat och sökt på den personen. Men efter ett tag borde det där verkligen släppa.
Han har ju dessutom klart och tydligt gjort klart att han INTE är intresserad och att han gått vidare med sitt liv. Och vad har det för betydelse om han säger nåt i ett sms. Räknas det inte då?
2008-08-13, 22:57
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Sanslösa saker? Är du dum i huvudet? Förmodligen har hon frågat polisen vem det var som var det första vittnet på plats. Polisen sa då förmodligen att de inte kunde säga det med hänvisning till pågående utredning. Då vände hon sig till Flashback och sökta vittnet här. Vad kallar du det? Tar du spanare rakt av eller har du insyn i om hur man jobbar som spanare?
Du visar ju här ännu ett exempel på just det tänkande som jag finner löjligt. Nu är det alltså fråga om 'spanare', enligt dig. Frågan om 'insyn' gör det ju bara ännu värre, det blir ännu en hänvisning till den polisiära världen. Försök förstå att det finns andra människor än poliser och jurister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in