2008-08-11, 23:55
Medlem
nemesis67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Samtidigt har den 32-åriga kvinnans lögner i polisförhör, som hon erkände i rätten, sänkt hennes trovärdighet.
– Det är mycket som talar för att hon har något att dölja, säger Silbersky.
Han fortsätter:
– Men att trovärdigheten är förlorad räcker inte för en fällande dom. Åklagaren måste kunna föra in henne på brottsplatsen. I dagsläget ser jag inte en fällande dom.

Detta säger Silbersky Sveriges skickligaste advokat. Så det är redan avgjort om ingen sensation händer. Tyskan kommer att frias och kunna åka hem till tyskland och lägga en blomma på sin mammas grav.

Sen får polisen leta vidare de måste väl ha fler spår kan väl inte bara inriktat all krut på tyskan?

Ojdå! Jag hade ingen aning om att Silbersky var domare i det här fallet...
Det är ju bara hans åsikt..
Jag anar nog att inte alla domar gått Silberskys väg genom åren, Eller??
2008-08-11, 23:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Undrar vem det är som är desperat, som förstår vart det lutar och försöker hålla skenet uppe så länge som möjligt.
Vadå vartåt det lutar? Jag har skrivit att tingsrättens dom kommer att bero av om E:s vittnesmål tillskrivs något värde - om inte hon kan bindas till att ha haft Vans-skorna på morddagen, vilket verkar mindre sannolikt att man kan nu. Jag har inte satt någon heder i pant på att hon kommer att bli fälld, även om jag ska medge att jag tycker att det vore bra om tingsrätten fällde henne, så att hon inte blev försatt på fri fot inför den oundvikliga hovrättsförhandlingen, eftersom detta riskerar att rättsprocessen aldrig får ett riktigt avslut om hon tar livet av sig eller försvinner före hovrättsförhandlingarna - vilket det finns betydande risk för.

Men huruvida CS frias eller fälls i den ena eller andra instansen har inte ett skvatt att göra med huruvida CS är sakligt skyldig, och inte heller med hur hon fungerar som människa. Du har en patentploj där du låtsas tycka att alla psykologiska analyser av CS är osakliga och oetiska. Och den plojen kör du företrädesvis just när en psykologisk analys av CS med lite substans är på tapeten.

Det är såna billiga genomskinliga trick som gör att jag inte kan respektera dig som debattör i tråden.
2008-08-12, 00:00
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Samtidigt har den 32-åriga kvinnans lögner i polisförhör, som hon erkände i rätten, sänkt hennes trovärdighet.
– Det är mycket som talar för att hon har något att dölja, säger Silbersky.
Han fortsätter:
– Men att trovärdigheten är förlorad räcker inte för en fällande dom. Åklagaren måste kunna föra in henne på brottsplatsen. I dagsläget ser jag inte en fällande dom.

Detta säger Silbersky Sveriges skickligaste advokat. Så det är redan avgjort om ingen sensation händer. Tyskan kommer att frias och kunna åka hem till tyskland och lägga en blomma på sin mammas grav.

Sen får polisen leta vidare de måste väl ha fler spår kan väl inte bara inriktat all krut på tyskan?
The answer my friend, is blowin' in the wind...
Citat:
Min gissning är att tyskan snart bryter ihop och erkänner. Det vore bäst för alla parter.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12365838&postcount=2605
2008-08-12, 00:33
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
StorMamma använde hennes beteende i rättssalen för att påvisa att CS inte är i närheten av psykiskt normal, inte som ett indicium i skuldfrågan i sig. Att sedan just sådan psykisk abnormitet som CS förefaller uppvisa är helt förenlig med den typen av brott rättegången handlar om är en annan pilsner.

Psykisk abnormitet? Det var längesen du läste klinisk psykologi, eller? Använder du ordet sinnesslöhet också? Kan du definiera hur det är att vara psykiskt normal, förresten?

Citat:
Repliken var en tio-etta, och du hade gjort klokt i att svälja din förtret och inte visa din frustration över en elegant turnering från motståndarlägret fullt så tydligt.

Nu var ju inte repliken avsedd till mig, men jag tyckte den var värdelös, eftersom det mer passar in på FU:n. Sen brukar man använda uttrycket femetta för att beteckna fullträffar, Hamilkar baby.

Citat:
En till anti-CSskuldtrollare som desperat försöker hitta plojer som ska minska tyngden av StorMammas utlämnande och inkännande analys.

Fattar ni inte hur jävla genomskinliga ni är?

Hon skriver bara ned vad hon personligen tror, vilket hon har poängterat. Det behöver inte ens vara sant. Du sätter stor tilltro till allt möjligt, verkar det som.

Citat:
Vadå vartåt det lutar? Jag har skrivit att tingsrättens dom kommer att bero av om E:s vittnesmål tillskrivs något värde - om inte hon kan bindas till att ha haft Vans-skorna på morddagen, vilket verkar mindre sannolikt att man kan nu. Jag har inte satt någon heder i pant på att hon kommer att bli fälld, även om jag ska medge att jag tycker att det vore bra om tingsrätten fällde henne, så att hon inte blev försatt på fri fot inför den oundvikliga hovrättsförhandlingen, eftersom detta riskerar att rättsprocessen aldrig får ett riktigt avslut om hon tar livet av sig eller försvinner före hovrättsförhandlingarna - vilket det finns betydande risk för.

Men huruvida CS frias eller fälls i den ena eller andra instansen har inte ett skvatt att göra med huruvida CS är sakligt skyldig, och inte heller med hur hon fungerar som människa. Du har en patentploj där du låtsas tycka att alla psykologiska analyser av CS är osakliga och oetiska. Och den plojen kör du företrädesvis just när en psykologisk analys av CS med lite substans är på tapeten.

Det är såna billiga genomskinliga trick som gör att jag inte kan respektera dig som debattör i tråden.

Vari ligger substansen i dessa internetanalyser? Vi förstår att de verkar passa din lilla världsbild, men är dessa analyser utförda av någon sakkunnig som har träffat CS? Allt de vet om CS har de fått via tidningar och FU:n. Allt du säger har starka drag av Kejsarens nya kläder och rent ordbajseri, där du försöker framträda som sakkunnig i både det ena och det andra. Det har urartat till en absurd situation där andra t o m använder dig i genetisk argumentation, som ett auktoritetsargument (argumentum ad verecundiam).
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-12 kl. 00:37.
2008-08-12, 01:13
Bannlyst
Citat:

Du snackar prescis som att du känner Cs eller är hennes läkare. Du har inte en jävla aning om hur hon är som person. Du har bara bildat dig uppfattningar men medecinskt har du inte den blekaste så du gör bäst i att knipa.

Spela besserwisser vinner man inget på.
2008-08-12, 01:16
Medlem
Kallixs avatar
Krig? Eller?

Vad handlar tråden om? Den borde handla om diskussioner kring rättegången mot CS. Jag tycker att en stor del av tråden är en maktkamp mellan två oförenliga sidor. CS skyldig - CS oskyldig.

Varför är det så? Jag har läst mycket, dock inte allt, från tråd 1 och 2. Har det gått "troll" i att fortsätta trots att den alternativa tråden finns?
2008-08-12, 01:17
Medlem
Citat:
Du snackar prescis som att du känner Cs eller är hennes läkare. Du har inte en jävla aning om hur hon är som person. Du har bara bildat dig uppfattningar men medecinskt har du inte den blekaste så du gör bäst i att knipa.

Spela besserwisser vinner man inget på.

Det är lugnt BoISaren jag tar den här:

Citat:
Döms hon för mord skall hon inte ha fängelse iallafall. Lång rättpsykiatrisk vård är det enda rimliga.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12288785&postcount=373
2008-08-12, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är lugnt BoISaren jag tar den här:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12288785&postcount=373

Det var min personliga åsikt men jag är ingen läkare så det var inget påstående.
2008-08-12, 01:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Och vad säger det...att hon ljuger två gånger till. Extremt trovärdigt...men enligt dig är det väl det.

Men ser ni inte att alla de här förhören med tolk gör att det blir väldigt rörigt. Flyter inte på och blir inga distinkta svar. Ibland missuppfattar även fhl och det blir ju nästan komiskt att läsa vissa förhör med CS.

Vissa av de s.k. lögner man hävdar kan även till stor del ses vara frukten av dessa katastrofala förhör.
2008-08-12, 01:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men ser ni inte att alla de här förhören med tolk gör att det blir väldigt rörigt. Flyter inte på och blir inga distinkta svar. Ibland missuppfattar även fhl och det blir ju nästan komiskt att läsa vissa förhör med CS.

Vissa av de s.k. lögner man hävdar kan även till stor del ses vara frukten av dessa katastrofala förhör.

Det håller jag med om!

Jag roar mig för tillfället med att kopiera och klistra in förhören med CS och redigera dem, så till vida, att jag tar bort allt "brus" som "Tolk pratar på tyska-CS pratar på tyska".... Ibland håller CS och tolken på "och pratar på tyska" i ett antal inlägg för att mynna ut i Tolk: Mörkblå. Jag skulle vilja höra den dialogen!

Min version blir många sidor kortare.
2008-08-12, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vad handlar tråden om? Den borde handla om diskussioner kring rättegången mot CS. Jag tycker att en stor del av tråden är en maktkamp mellan två oförenliga sidor. CS skyldig - CS oskyldig.

Varför är det så? Jag har läst mycket, dock inte allt, från tråd 1 och 2. Har det gått "troll" i att fortsätta trots att den alternativa tråden finns?

Här diskuterar vi saker som har med rättegången att göra. Om det framkommer i rätten som tex idag att CS skor inte är hittade eller att hennes vänner inte märkt att hon varit gravid så diskuterar vi gärna de sakerna i den här tråden. Lite svårt att svara på ett påstående i en annan tråd.. och dubbelpostning är ju inte tillåtet.

Allra bäst vore ju att ALLA kunde samsas i en tråd och inte ta allting så personligt. Det blir för mycket pajkastning ist för att föra diskussionen framåt. Varken här eller irl kan alla tycka lika men här verkar det som om folk kan anonymt vräka ur sig vilka förolämpningar som helst.
2008-08-12, 02:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
"En liten men central bit i det stora skopusslet försvann."

Om du inte kan förstå ett bildspåk det minsta, så får jag förklara att det egentligen inte finns något pussel. Det är bara en metafor. Och då kan det inte försvinna någon bit heller.
Jag har inget problem med metaforen, förutom att den är så vilseledande. Vittnet har beskrivit CS skor tidigare, och är idag mer obestämt och hänvisar till att han inte minns så bra. Det innebär inte att vi vet mindre. Det hade varit en annan sak om vittnet hade kommit med en ny berättelse eller tagit tillbaka tidigare vittnesmål i stället för att hänvisa till det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in