2008-08-13, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Och prata kan inte innebära att hon skulle säga åt personen att höra av sig till polisen? Sen kan man ju undra om det är så att E kom ihåg att det var någon där när hon bars ut. I så fall är det ytterligare en sak som gör att man kan ifrågasätta "experten" SÅC.

Snubben som följde efter ambulansen har ju skrivit här på fb och det har väl E givetvis sett och läst själv.
2008-08-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Du fattar ju noll. Hon ville väl veta vad snubben sett? Men varför ska hon behöva ta reda på det när hon redan själv vet vad hon har sett, i hennes minne Cs då.

Men för mig låter det som att hon inte minns riktigt och måste därför höra sig för av vittnen för att få bekräftning. Och än så länge är det ingen vad jag hört som på rak arm kunnat peka ut Cs.

Nu tänker jag inte förklara detta mer för dig.

Skärp till dig nu för helvete, det vittne som efterlystes är inte någon som har sett dådet eller varit på plats under tiden för dådet utan han/hon skall ha kommit till platsen tillsammans med en utav ambulanserna ( i bil bakom).

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12401540&postcount=3600
2008-08-13, 14:37
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Här är det:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11505709&postcount=8823

Om man läser fler av hennes inlägg så står det i stil med "Inget är negativt för utredningen och det finns bandade videoupptagningar som styrker att mina vittnesmål är lämnade innan jag vart medlem här." Tycker det var en ritkigt jävla dålig bortförklaring, man kan ju för fan läsa utan att vara medlem.
2008-08-13, 14:38
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Det är inte ovanligt att vittnen skiter i att höra av sig.

Ofta läser man om vittnen som träder fram först flera år efteråt.

Men Emma skriver själv att detta vittne talade med polisen, varför i helvete frågar hon då inte polisen vem det var? Efter avslutad rättegång och dom vunnit laga kraft kan polisen tala om vem det var. Varför vill hon veta det innan dom vunnit laga kraft om det ändå saknar betydelse?
2008-08-13, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Om man läser fler av hennes inlägg så står det i stil med "Inget är negativt för utredningen och det finns bandade videoupptagningar som styrker att mina vittnesmål är lämnade innan jag vart medlem här." Tycker det var en ritkigt jävla dålig bortförklaring, man kan ju för fan läsa utan att vara medlem.
Problemet var att "innan" i det fallet innebär när E låg på sjukhuset och var på det skyddade boendet. Och där hade hon inte tillgång till flashback.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Men Emma skriver själv att detta vittne talade med polisen, varför i helvete frågar hon då inte polisen vem det var? Efter avslutad rättegång och dom vunnit laga kraft kan polisen tala om vem det var. Varför vill hon veta det innan dom vunnit laga kraft om det ändå saknar betydelse?

Vad har du eller vi med det att göra? Hon har väl någon anledning som hon inte är skyldig att redovisa?

I sin desperation kanske hon griper efter halmstrån.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, den möjligheten försvinner inte, den fråntar bara pressen chansen att börja en privat utredning av polisens arbete. I många fall tror jag inte det vore av ondo! Dessutom har de inblandare själva chansen att kontakta pressen, AB o Exp. telefonnr behöver inte hemligstämplas...

Jag tycker fortfarande att just vittnens adresser, telefonnr o bilder av de slag vi pratar om i detta fall inte ska publiceras som de gjort här.
Där borde det kunna gå att dra en gräns?
Jag tror det vore dumt att enda möjligheten att göra granskande reportage är att snällt be polisen och hoppas på deras välvilja.
Vet inte om du läste mina förslag.
Jag tycker att man nu övertolkar förvaltningslagen.
Enligt Tryckfrihetsförordningen har man rätt att
* Läsa förundersökningen på plats.
* Få den kopierad mot en fastslagen avgift. För FUP här skulle det röra sig om en avgift på minst 5000 spänn.
Om enda möjligheten att få en FU vore att åka till tingsrätten och läsa den på plats eller pröjsa 5 000 så tror jag inte att någon skulle ta ut den i onödan.
Detta kan man göra det idag, men tingsrätten ville vara moderna.
2008-08-13, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Snubben som följde efter ambulansen har ju skrivit här på fb och det har väl E givetvis sett och läst själv.

Snubben måste ha sett CS smyga omkring i buskarna med eftersom han är så viktig enligt dig.
2008-08-13, 14:42
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vad har du eller vi med det att göra? Hon har väl någon anledning som hon inte är skyldig att redovisa?

I sin desperation kanske hon griper efter halmstrån.

Självklart har hon inte det, men varför gå ut att efterlysa en person som dels saknar betydelse för utredningen och som dessutom är känd av polisen? Det behövs det inga svar på, visst, det kan jag köpa. Men varför väljer då Emma inte att bara fråga polisen? Istället basunerar hon ut på Flashback likt självaste Blondinbella att "Emmy84" är hon och att hon redan söker ett vittne som är känt för polis och utredare..
2008-08-13, 14:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Men han säger ju emot sig själv. Under rättegången: Hennes minnesfunktioner är skadade. Tidigare: E har normala minnesfunktioner

Vi får väl ändå förutsätta att han inte ljög under rättegången? Jag har inte läst hans minnesundersökning. Det som sagts tidigare kan ju ha varit rena rama tidningsankorna.
2008-08-13, 14:43
Medlem
cookie777s avatar
Jag undrar fortfarande vad det är som gör att CS är så trovärdig i rätten (enligt vissa), när hon både hunnit läsa i media och fått plugga FUP?
2008-08-13, 14:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hittade denna kommentar på magazin24.
http://www.magazin24.se/arboga/2008/08/12/nya-bevis-lamnades-under-tisdagen-av-aklagaren
Jag har själv haft funderingar att åklagaren (FG) är rädd att misslyckas efter alla sina misstag. Nu gör hon allt hon kan för att rädda sitt eget skinn. Mycket står i spel för henne.

Det har väl ingen betydelse hur mycket bevis åklagaren har. Ingen kan ju påstå att hon gjort ett dugg. Man kan ju inte anklaga någon när man inte är hundra procent säker. Detta lutar åt att åklagaren missbrukar sin makt. Nu verkar det som att hon bedriver en egen hetsjakt mot kanske en oskyldig kvinna. Denna åklagare ska straffas på något sätt om nu denna kvinna visar sig vara oskyldig.

Jag måste fråga.
Vad är det med dig?
Vill du inte att det kommer fram bevis så att en gärningsman kan fällas.?
Vet du inte vad åklagarens uppgift är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in