2008-08-10, 18:03
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det låter rimligt det du skriver. Men hon kanske ville vara delaktig?

Men vi kan lämna detta för stunden... [text]

På vilka grunder baserar du delaktighetsteorin? Vad är det som pekar på att flera är inblandade och att CS bara skulle vara delaktig?

Jag tycker inte vi lämnar det bara för stunden utan ända tills du kan komma fram till hållbara belägg för din teori.
2008-08-10, 18:10
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
På vilka grunder baserar du delaktighetsteorin? Vad är det som pekar på att flera är inblandade och att CS bara skulle vara delaktig?

Jag tycker inte vi lämnar det bara för stunden utan ända tills du kan komma fram till hållbara belägg för din teori.

Om det fastslås att CS ej finns med på stationsbilderna så tycker inte jag att man kan utesluta detta. Men vi får vänta och se. Jag har olika teorier och är inte låst vid en. Men här diskuterar vi CS och rättegången.
2008-08-10, 18:13
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Är väl iofs inte så många "vanliga" människor som duschar där, utan mest uteliggare och sånt skulle jag tro, annars föredrar man nog att duscha hemma... och om det nu är så att dom flesta som duschar där är hemlösa borde dom vara rätt smutsiga, och då kan det nog ha sett ut för personalen som om hon bara var skitig... men som flera påpekat innan är det heller inte helt lätt att se blod på mörka kläder.

På damtoaletten på T-centralen dinns det en dusch,undrar om personalen där blivit förhörda den kvällen?
2008-08-10, 18:22
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
För att inte tala om alla de kvinnor i Tyskland, Danmark och Norge som har Tine som smeknamn.

Nu tyckte ju i och för sig apnacke att det räckte att kolla alla Tine som figurerade i FUP, oavsett vilken roll de har där... Tine Handy verkar ju ganska mystisk.
Ja, men en mobiltelefon kan kanske på sin höjd användas som vapen, den kan knappast av eget bevåg begå brott.
2008-08-10, 18:26
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om det fastslås att CS ej finns med på stationsbilderna så tycker inte jag att man kan utesluta detta. Men vi får vänta och se. Jag har olika teorier och är inte låst vid en. Men här diskuterar vi CS och rättegången.

Vad har det med delaktighetsteorin att göra? CS har erkänt att hon var i Arboga och såvitt jag vet också att hon åkte tåg.

En teori bör baseras på en god grund för att få kallas teori. Annars är det bara lösa skott i luften.
2008-08-10, 18:40
Medlem
Jag har under helgens dygn läst del 1, 2 och 3 och efter summering av alla inlägg så tänkte jag komma med en tanke som på ett sätt kan förklara varför CS hittills lyckats klara sig undan teknisk bevisning som DNA. Stämmer det att CS har läst arkeologi vid Universitet? I så fall har hon i sin utbildning med sig att "hand och huvud" måste vara med. I utbildningen ingår inte bara att lära sig hantera föremål ytterst varsamt och konservering av material. I utbildningen läser man också kring provtagningar och DNA analys. En arkeologutbildad person vet inte bara hur man bäst bevarar ett visst material utan måste samtidigt vara väl insatt i hur ett material snabbast förmultnar eller på annat vis förstörs. En arkeolog lär sig att vara ytterst varsam vid hantering av föremål och prover.

Bara en tanke från en samtalsterapeut som googlat på arkeologi, utbildning
2008-08-10, 18:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocamadour
Först: Ja, jag har läst och följt med i trådarna;- (särskilt den här och den förra). Har dock ej FUP. Angående CS skuld så ja, jag anser att det finns synnerligen graverande omständigheter och en besvärande indiciekedja, kantad av ett nät av lögner från CS sida då hon konfronteras med olika uppgifter.

Dock;- Man måste våga inta olika perspektiv i värderingen av indicierna, våga ha hypoteser om att den MT kanske ljuger av helt okända skäl, uppträder irrationellt osv;- likaledes av obegripliga orsaker. I ena stunden kan jag utifrån vad som framkommit tro att hon blir fälld men efter att ha funderat några varv till ifrågasätter jag riktigheten att bli fälld på den indiciekedja som föreligger. Lögnerna, alla sökningar på datorn, aggressiva kommentarer på papperslappar som tolkats vara om offren, våldet hon brukat mot sig själv, besattheten av X-et, en till synes allmän rotlöshet, förvirring och ensamhet och avsaknad av riktiga vänner... osv. Allt detta vittnar egentligen (enligt min mening) inte om att hon nödvändigtvis behöver vara GM men en på många vis tragisk person. Vilket ju inte är straffbart att vara. Vet att det är flera i tråden som försöker att (på ett seriöst sätt) lyfta fram även detta perspektiv. Länken nedan har varit uppe tidigare;- jag vet, men jag tycker att Riberdahls ord i sista stycket i artikeln kan vara värda att lyfta fram igen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1536989.svd
Själv tycker jag inte C är avsaknad av riktiga vänner.
Ser snarare i FUP att Cs vänner är väldigt hjälpsamma då hon mått dåligt.
Dessutom ser man på hennes kontoutdrag att hon för ett socialt liv med många besök på café.
Hennes kontoutdrag ger signal att hon är utåtriktad. Om man jämför med stora delar av svensk befolkning så har hon bevisligen mer besök på Caféer än besök på Lidl.
2008-08-10, 18:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Men med lite eftertanke så finner jag det mycket osannolikt att någon gärningsman överhuvudtaget skulle börja ett brott med att presentera sig med sitt riktiga namn

Jag tror att just en person som CS skulle göra det. Jag tänker på olika teorier om hennes "psykologiska profi" som ventilerats här, speciellt StorMammas teori.

Sedan var det naturligtvis inte tänkt att E skulle överleva attacken, då spelar det ingen roll om förövaren röjer sin identitet.
2008-08-10, 18:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag tror att just en person som CS skulle göra det. Jag tänker på olika teorier om hennes "psykologiska profi" som ventilerats här, speciellt StorMammas teori.

Sedan var det naturligtvis inte tänkt att E skulle överleva attacken, då spelar det ingen roll om förövaren röjer sin identitet.

En grandios personlighet skulle till o med vara tvungen att göra det...en slags heder o stolthet över det man gör...
2008-08-10, 18:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Vad har det med delaktighetsteorin att göra? CS har erkänt att hon var i Arboga och såvitt jag vet också att hon åkte tåg.

En teori bör baseras på en god grund för att få kallas teori. Annars är det bara lösa skott i luften.

Teorin är att hon ljugit så mycket inklusive om sina resor för att skydda sin vän.
2008-08-10, 18:57
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
CS har erkänt att hon var i Arboga och såvitt jag vet också att hon åkte tåg.

En teori (som dock inte baseras på någon stark grund ) är att CS använde bil på morddagen. Hon lånade 1000:- på fm. med skälet att hon behövde pengar till sin resa till Tyskland. Om jag minns rätt var den biljetten redan betald. Hon kanske hyrde en bil med falska id-handlingar. Långsökt som bara attan... men en teori.
2008-08-10, 18:58
Medlem
Sammandrag om skorna del 1 - polisförhören

BoISaren... här försöker jag bidra till fakta i den oändliga historien.
Del 1: Polisförhören.

#1494 - fup

#1754 - fup

# 1890 - fup
Senast redigerad av catami 2008-08-10 kl. 19:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in