2008-08-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag orkar inte leta i trådarna men angående hammaren, är det en vanlig snickarhammare vi talar om?

http://www.molnlycke-tra.se/erbjudanden/bild_snickarhammare_micki.jpg

Var det inte snack i början om en geologhammare?

Enligt hyresvärdinnan har de ju iallafall haft en snickarhammare i verktygslådan.
Utan att vara expert på området skulle jag tro att det är en vanlig snickarhammare. Det ser ut så på skadorna i alla fall...

// Hamlon aka Carl Hamilton
2008-08-14, 23:48
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
I FUP s. 1133 hittar du det förhöret, längst ner den nämnda meningen att hon har nu opererat ögonen.....

det står ingenting om att hon inte kunde se klockslaget.

"L vaknade
sedan vid runt klockan 24 av att CS kom hem men de pratade inget med varandra. L
gick sedan upp på toaletten och hon såg inget onormalt i lägenheten. L gick sedan och
lade sig men vaknade klockan 3 av att det lyste i CS rum."

"L såg CS som en siluett när hon gick förbi Ls säng till sitt rum. Hon hörde
att CS var i köket innan hon gick in till sitt rum men hon vet inte vad CS gjorde i
köket. L såg dåligt eftersom hon vid det tillfället hade dålig syn, hon har nu opererat
ögonen."
2008-08-14, 23:50
Medlem
Maximax999s avatar
Om vi inte ska spekulera i det som vi inte vet ngt om tex. Emmas minne utan lägga ner det. Vad finns den här tråden till för? Eftersom ingen här vet ngt utan allt är egentiligen bara spekulationer o olika synvinklar här. Även om jag kan ana en stor kompetens Här finns både psykologer, barnmorskor, jurister, mordutredare. Härligt :
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko

"Leila vaknade
sedan vid runt klockan 24 av att Christine kom hem men de pratade inget med varandra. Leila
gick sedan upp på toaletten och hon såg inget onormalt i lägenheten. Leila gick sedan och
lade sig men vaknade klockan 3 av att det lyste i Christines rum."

"Leila såg Christine som en siluett när hon gick förbi Leilas säng till sitt rum. Hon hörde
att Christine var i köket innan hon gick in till sitt rum men hon vet inte vad Christine gjorde i
köket. Leila såg dåligt eftersom hon vid det tillfället hade dålig syn, hon har nu opererat
ögonen."

Och eftersom att det står att hon såg dåligt vid den tiden så lär ju CS veta om det också och det kanske var just därför hon inte var rädd för att visa sig med lite blod i t.ex ansiktet? Och kanske därför hon tvättade sig i köket eller badrummet?
Medlem
Rocamadours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Okey, forskare vs forskare = lång rättegång. De kan väl älta sina sanningar hur länge som helst, men har han en udda variant som är svår att redovisa på ett vetenskapligt sätt så blir han nog ifrågasatt.

Ja, rättegångar är inga dramaturgiska mästerverk så nog lär det bli långrandigt!
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nästan alla tyska kvinnor som heter Christine kallas för Tine i större eller mindre omfattning - det är ett "självklart" smeknamn på Christine i still med våra svenska Kalle, Janne och Bosse. Det är dock inte alla som kallar sig själva för det.

Dessutom kallar hon sig själv det i vissa brev till T
2008-08-14, 23:53
Medlem
Citat:

"L vaknade
sedan vid runt klockan 24 av att CS kom hem men de pratade inget med varandra. L
gick sedan upp på toaletten och hon såg inget onormalt i lägenheten. L gick sedan och
lade sig men vaknade klockan 3 av att det lyste i CS rum."

"L såg CS som en siluett när hon gick förbi Ls säng till sitt rum. Hon hörde
att CS var i köket innan hon gick in till sitt rum men hon vet inte vad CS gjorde i
köket. L såg dåligt eftersom hon vid det tillfället hade dålig syn, hon har nu opererat
ögonen."

Nej det vet jag också. undercoverninja frågade vart det stod att L hade nu opererat ögonen.
2008-08-14, 23:53
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Och eftersom att det står att hon såg dåligt vid den tiden så lär ju CS veta om det också och det kanske var just därför hon inte var rädd för att visa sig med lite blod i t.ex ansiktet? Och kanske därför hon tvättade sig i köket eller badrummet?

Har jag inte tänkt på, men det är ju faktiskt inte helt otänkbart. Även om jag tror att hon passat på att tvätta av sig när hon var spårlöst försvunnen i 3 timmar innan hon kom hem

edit: såg inte att du skrev ansiktet... hon lär ju inte åkt runt med blodigt ansikte
Senast redigerad av oseko 2008-08-14 kl. 23:59.
2008-08-14, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja

Tror du verkligen att hon åkt tåg med blod i ansiktet? Det tror iallafall inte jag. Det har hon tvättat bort på toaletten på centralen och säkerligen bytt om där också. Sedan hade hon tre timmar på sig att göra sig av med mordkläder och vapen. Tåget kom ju till Stockholm 21:00 och hon kom hem till Skarpnäck 24:00 tydligen.
2008-08-14, 23:56
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Nej det vet jag också. undercoverninja frågade vart det stod att L hade nu opererat ögonen.

Och inlägget han citerade (som du svarade på) hade bävern skrivit att han trodde att hon först inte kunde se klockslaget utan glasögon, vilket inte står nånstans i FUP
2008-08-14, 23:58
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Tror du verkligen att hon åkt tåg med blod i ansiktet? Det tror iallafall inte jag. Det har hon tvättat bort på toaletten på centralen och säkerligen bytt om där också. Sedan hade hon tre timmar på sig att göra sig av med mordkläder och vapen. Tåget kom ju till Stockholm 21:00 och hon kom hem till Skarpnäck 24:00 tydligen.

Tror hon tvättade bort stänk från ansiktet med våtservetter redan i Arboga och sen gjortde rent sig i Sthlm... säkert en dusch på centralen
2008-08-14, 23:59
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Har jag inte tänkt på, men det är ju faktiskt inte helt otänkbart. Även om jag tror att hon passat på att tvätta av sig när hon var spårlöst försvunnen i 3 timmar innan hon kom hem

Det tror jag också, men hon kanske kom hem och såg några fläckar som hon hade missat och tvättade bort då? Inte helt otänkbart det heller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in