2008-08-11, 18:56
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Det ska naturligtvis läggas till den enorma indiciekedja som redan finns mot CS, utpekandet från E, samt CS förmåga att ljuga sig själv blå om precis allting.

Tagen var för sig så kanske inte det räcker till en fällande dom. Bara för att hon ljuger om sina skor är hon inte överbevisad som skyldig till mord, bara för att hon sitter och ler och skrattar under rättegången är hon inte överbevisad som skyldig till mord osv osv. Men när man lägger ihop allting så är det fullkomligt solklart att det är hon som är mördaren.

Dessutom har E pekat ut henne som mördaren.

Din mamma måste vara så stolt över dig.

Ja, absolut, men hennes beteende i rättssalen bör inte vara en del av denna indicekedja. Det kommer iaf inte bli det i hovrätten som är mer proffessionell.

Min mamma är stolt! Vad nu det har med saken att göra? Hur tror du poliser, sjukvårdare och andra gör? Jo, de håller det ifrån sig så mycket som möjligt.
2008-08-11, 18:56
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det fanns en anledning till att hon hölls skyddad och anhöriga fick restriktioner.
Det var inget semesterboende staten bekosta.
Ja, men som du (kanske) känner till var det en väldigt ovanlig åtgärd... Det är inget man brukar göra för brottsoffer i vanliga fall. Dessa brottsoffer som inte "göms undan" kan ju ta del av mediabruset och deras ord brukar räknas vid en rättegång...
2008-08-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men brukar vara försiktigt med att sätta den typen av diagnoser på väldigt unga personer av den orsaken att de t ex pga hormonomställningar, kriser i familjen t ex kan bete sig sjukt på ett sätt som vuxna kanske inte gör, de kan verka helknasiga faktiskt, samma sak med barn, men det betyder inte att det behöver vara ngt djupgående i personligheten som aldrig kommer försvinna. Många unga tjejer får t ex borderlinediagnos då de är i tonåren, men få uppfyller borderlinekriterierna längre då de är runt 25, utan då är de s.k "normala" vilket torde bero på mognad, att man lärts ig hantera livskriser och att man inte påverkas lika starkt av hormoner etc

Tack, du uttryckte det bättre än mig! Men detta var min andemening när jag resonerade kring 18årsgränsen vid diagnosticering innan.
Oavsett vilket så lär ju inte C mogna och bli s.k "normal" iallafall!
2008-08-11, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Wtf? Har CS varit fotomodell?
Orkar inte leta nu, men har för mig att det står att "CS uppger att hon även arbetat som fotomodell".
Hon har ju även uppgett att hon varit på turistbyrån, samt att hon fött ett barn.
2008-08-11, 19:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Ja, men som du (kanske) känner till var det en väldigt ovanlig åtgärd... Det är inget man brukar göra för brottsoffer i vanliga fall. Dessa brottsoffer som inte "göms undan" kan ju ta del av mediabruset och deras ord brukar räknas vid en rättegång...
Det här är ett ovanligt fall eftersom E skulle återskapa sina egna minnen.
Därav var det hårda restriktioner på anhöriga att inte påverka henne.
Senare då hon släppte ut från skyddad boende fick hon yppande förbud.
2008-08-11, 19:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, absolut, men hennes beteende i rättssalen bör inte vara en del av denna indicekedja. Det kommer iaf inte bli det i hovrätten som är mer proffessionell.

Min mamma är stolt! Vad nu det har med saken att göra? Hur tror du poliser, sjukvårdare och andra gör? Jo, de håller det ifrån sig så mycket som möjligt.

Absolut sämsta sättet att bearbeta ett trauma på så det tror jag inte de gjort.
Jag hoppas de fått krishantering o fått chans att prata ut om vad de sett!
2008-08-11, 19:01
Medlem
StorMammas avatar
Citat:

Jag påstår inte heller att det skall vara bevis i rätten.

Vad jag påstår är att det stärker MIN uppfattning om att:
- C är störd.
- C är mördaren.

Ingenting annat.

För övrigt fick den berörda ambulanspersonalen debriefing efter sina upplevelser.
Det emotsäger ditt påstående angående krishantering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Orkar inte leta nu, men har för mig att det står att "CS uppger att hon även arbetat som fotomodell".
Hon har ju även uppgett att hon varit på turistbyrån, samt att hon fött ett barn.
Jo hon har sagt att hon jobbar som modell till sina vänner står i fup. Men i tingsrätten så sa hon att hon hade sökt och skulle på ett provfoto.
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:

Grunderna till CS beteende finns nog redan utförligt redovisade i personaliadelen, men den kommer vi aldrig att få ta del av eftersom den kommer att vara sekretessbelagd för överskådlig framtid.

Min (och som jag uppfattat det, stormammas) poäng med det här sidospåret är följande. Det är bara en väldigt sjuk människa som kan begå ett sådant här brott. CS har visat upp beteenden som är väldigt sjuka. 1+1=2.

Naturligtvis är det här bara ett lekmansresonemang, men med tanke på att personaliadelen förmodligen har en hel del att säga om CS så kommer det nog att visa sig riktigt.

Citat:
Ja, men de måste utsätta sig för sådana situationer där de måste se fruktansvärda scener, du å andra sidan sitter och kollar bilderna på döda barn bara av ren nyfikenhet. Sånt äcklar mig.
2008-08-11, 19:02
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det här är ett ovanligt fall eftersom E skulle återskapa sina egna minnen.
Därav var det hårda restriktioner på anhöriga att inte påverka henne.
Senare då hon släppte ut från skyddad boende fick hon yppande förbud.
Visst, men det finns säkert saker Emma berättar om som inte har med själva mordförsöket att göra. Räknas inte dem heller bara för att hon har läst tidningarna?
2008-08-11, 19:03
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Heh, CS har numera nått den trovärdighetsnivån där man automatiskt utgår från att hon ljuger vad hon än säger. En inte direkt avundsvärd situation, men som man bäddar får man ligga.
2008-08-11, 19:04
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Förhör med C om turistbyrån FUP

Det CS säger är att hon hämtade kartan för längesedan på turistbyrån, men hon minns inte när. Det framgår ju klart och tydligt.
Allt annat är bara tjafs från snutarna som låtsas missuppfatta tolken. De är ute för att sätta dit henne.
Fy fan säger jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in