2008-08-11, 19:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag påstår inte heller att det skall vara bevis i rätten.

Vad jag påstår är att det stärker MIN uppfattning om att:
- C är störd.
- C är mördaren.

Ingenting annat.

För övrigt fick den berörda ambulanspersonalen debriefing efter sina upplevelser.
Det emotsäger ditt påstående angående krishantering.

...o dessutom har du förklarat att de flesta med diagnoser INTE mördar,
något jag tycker att vi inte nog kan understryka!

Annars får även jag din addition till två...men det räknas kanske inte då jag använder miniräknare?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
<sniped>
Hur tror du poliser, sjukvårdare och andra gör? Jo, de håller det ifrån sig så mycket som möjligt. </sniped>

Sicket jävla skitsnack, de sjukvårdare som kom till platsen när det här hände har flera av dem fått psykologhjälp att ventilera ordentligt vad de såg. De är inga robotar de heller som bara kan "stänga av" sin medmänsklighet. Jag kan backa upp mitt påstående med att jag har pratat med dem, hur backar du upp ditt påstående?

De enda som skrämmer mig mer än en vildsint hamrande tyska är just nu att små finniga troll som du och jockemedkniven m.fl faktiskt är del av sveriges samlade genpool för framtiden..det är riktigt skrämmande.
Senast redigerad av wildone69 2008-08-11 kl. 19:07.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Vad får dig att tro att jag saknar läsförståelse så till den milda grad att jag inte förstår vad jag läser och citerar?

Faktum kvarstår att det här brottet är bland det mest brutala, mardrömsliknande jag någonsin hört talas om. När man tänker på hur det måste ha sett ut i den där hallen, hur det gick till när barnen blev bestialiskt mördade så vill man bara blunda och önska att det inte fanns sådan ondska. Kanske är det värre för oss som har egna barn, för att man lättare kan förstå den avgrundsdjupa smärtan hos föräldrarna, jag vet inte. Men det är som hon sa, en människa med normal empati kan inte le när man pratar om någonting sådant här. Sådana här brott kan få en sten att gråta.

Att CS sitter i rätten och skrattar, flamsar, spelar, och ja..faktiskt njuter av uppmärksamheten säger oändligt mycket om henne som person. Hon är inte normal. Punkt.

Å andra sidan är en rätt stor del av vår befolkning icke-normal. Ett ganska stort antal procent lider av t ex scizofreni, depressioner och personlighetsstörningar. Icke-normalitet innebär inte per automatik grov brottslighet.

Givetvis är hon koko i pallet. Men det finns t o m folk som erkänner brott de inte utfört för att få uppmärksamhet. Ok CS kanske är sensation seeker och spelar ett spel fast hon är oskyldig, att hålla folk på halster och spela skyldig på gränsen kanske är ett raffinerat sätt att tillfredsställa ett behov av uppmärksamhet vi andra inte kan förstå.
2008-08-11, 19:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Grunderna till CS beteende finns nog redan utförligt redovisade i personaliadelen, men den kommer vi aldrig att få ta del av eftersom den kommer att vara sekretessbelagd för överskådlig framtid.

Min (och som jag uppfattat det, stormammas) poäng med det här sidospåret är följande. Det är bara en väldigt sjuk människa som kan begå ett sådant här brott. CS har visat upp beteenden som är väldigt sjuka. 1+1=2.

Naturligtvis är det här bara ett lekmansresonemang, men med tanke på att personaliadelen förmodligen har en hel del att säga om CS så kommer det nog att visa sig riktigt.

Det som är sjukt är att ni kan sitta och dömma en annan människa som väldigt sjuk.

Citat:
Ja, men de måste utsätta sig för sådana situationer där de måste se fruktansvärda scener, du å andra sidan sitter och kollar bilderna på döda barn bara av ren nyfikenhet. Sånt äcklar mig.

Var någonstans har jag skrivit att jag kollat på bilderna?
2008-08-11, 19:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Orkar inte leta nu, men har för mig att det står att "CS uppger att hon även arbetat som fotomodell".
Hon har ju även uppgett att hon varit på turistbyrån, samt att hon fött ett barn.
C har sagt att hon är modell till en kille på krogen. FUP
C har inte ljugit om turistbyrån då inget förhör om tidsangivelse kom fram. FUP
C har inte ljugit om skor eftersom fhl i förhör konfronterar henne med svarta skor med svarta skosnören. FUP
C har troligtvis ljugit om graviditet och barn.
2008-08-11, 19:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det CS säger är att hon hämtade kartan för längesedan på turistbyrån, men hon minns inte när. Det framgår ju klart och tydligt.
Allt annat är bara tjafs från snutarna som låtsas missuppfatta tolken. De är ute för att sätta dit henne.
Fy fan säger jag.
Det är de jag försökt få andra att begripa.
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Det som är sjukt är att ni kan sitta och dömma en annan människa som väldigt sjuk.

Och vilka är det som dömer?
Jag dömer inte. Jag skriver en personlig uppfattning, och redogör varför jag har den. Ingenting annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Det CS säger är att hon hämtade kartan för längesedan på turistbyrån, men hon minns inte när. Det framgår ju klart och tydligt.
Allt annat är bara tjafs från snutarna som låtsas missuppfatta tolken. De är ute för att sätta dit henne.
Fy fan säger jag.

Hur fan lyckas ni få allt till CS fördel hela tiden??

Det gäller dig, Beaver, Tulpanpernilla och Veckans Klubba.

Det är ju rent makabert. Kan du inte läsa dig till att hon ändrar sitt uttalande om turistbyrån två gånger, alltså ljuger. Allt annat är nonsens.
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Sicket jävla skitsnack, de sjukvårdare som kom till platsen när det här hände har flera av dem fått psykologhjälp att ventilera ordentligt vad de såg. De är inga robotar de heller som bara kan "stänga av" sin medmänsklighet. Jag kan backa upp mitt påstående med att jag har pratat med dem, hur backar du upp ditt påstående?

De enda som skrämmer mig mer än en vildsint hamrande tyska är just nu att små finniga troll som du och jockemedkniven m.fl faktiskt är del av sveriges samlade genpool för framtiden..det är riktigt skrämmande.

Aboslut! Var någonstans skrev jag att de stänga av för all evighet? Naturligtvis bearbetar de sina upplevelser efteråt, då de är färdiga med jobbet.

Men just under jobbet så kan de inte tillåta sig att känna sådant, då kommer de inte kunna göra ett fullgott jobb.
2008-08-11, 19:11
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Tycker du? Det är ju liksom inte så att CS bara gått på gatan och sen råkat hamna i media och sedan blir dömd av "oss". Hon har begått ett bestialiskt brott, åkt fast och nu sitter hon och skrattar sig igenom rättegången.
Citat:
Har du skrivit det någonstans? Du slår mig som en personlighetstyp som kollar sådana bilder, som förmodligen även hänger på mondo/gore-forumet och kollar bilder på det mesta.

Jag kan ha fel naturligtvis, men det är intrycket du avger.
2008-08-11, 19:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
/.../ Det grandiosa egot som C besitter tillåter inte att fixeringen vid T blir känd, då det kan tolkas som en svaghet.
Ja, här upplever jag att kärnpunkten ligger någonstans - men skulle vilja översätta "fixering" med "maktfullkomlighet" och "trots". Då skulle också hennes "självständiga" beslut att adoptera bort ett gemensamt barn kunna förklaras med att hon då slår två flugor i en smäll + får T att må minst lika dåligt som hon genom hans "behandling" tvingats göra. - Hon har under pågående rättegång vid första bästa tillfälle försökt få in en del rallarsvingar mot T i form av att han är "oansvarig", "oseriös", osv - medan hon själv givetvis är en omtänksam och ädelmodig natur som först och främst tänker på sina vänner och medmänniskor - samt givetvis sin stackars mor som tålmodigt skickat pengar till henne varje månad för att hon ska kunna fortsätta att hascha och öla och se på uppbyggliga våldsfilmer - allt medan psykofarmakaindustrin håvat in astronomiska belopp på hennes "mående" (eller rättare sagt illamående).
2008-08-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ja, absolut, men hennes beteende i rättssalen bör inte vara en del av denna indicekedja. Det kommer iaf inte bli det i hovrätten som är mer proffessionell.

Min mamma är stolt! Vad nu det har med saken att göra? Hur tror du poliser, sjukvårdare och andra gör? Jo, de håller det ifrån sig så mycket som möjligt.

Sanning med modifikation det där. Visst påverkas rätten av beteendet hos den tilltalade, delvis. Man har ju t om vetenskapligt bevisat att unga, vackra kvinnor är de som klarar sig bäst ifrån hårda domar. En aspekt som to m borde vara mer fristående ifrån dom än beteende i tingsrätten.

Men t ex om en person verkar vara helt oberörd och samtidigt säger sig ha varit utsatt för ett svårt brott kan trovärdigheten tyvärr bli lägre än om vederbörande verkar helt skakig och gråter under berättelsens gång. Det är bara människor som sitter i rätten. Man ska vara objektiv, men t om domare kan uttala saker som härrör till beteende och utseende hos tilltalade. Jag var t ex en gång närvarande vid en rättegång där flera unga killar var åtalade. Blev totalt chockad när domaren började jiddra om ett lågt straff eftersom gossarna "såg så prydliga ut och gick i så fina skolor att sannolikheten att de skulle återfalla i brott var så oerhört låg" De ansågs inte oskyldiga, men att domaren ansåg dessa aspekter vara förmildrande omständigheter var tydligt

Jo, de fick ett lågt straff och jo, de återföll i brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in