2008-08-14, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Men fatta att du citerar Leif Silbersky. Han är inte direkt en auktoritet om vi säger så. Han må vara den mest kända advokaten för media och allmänheten, men i juristkretsar är han ungefär lika respekterad som en kopp snor, vilket händelsevis också är en ganska bra beskrivning av hans kompetensnivå inom juridiken.

Okej, Silbersky är kanske inte den hetaste advokaten i landet och han må möjligen vara den mest mediakåte företrädaren för kåren... men att förnedra honom och hans karriär till en "kopp snor" som enligt dig beskriver LS kompetensnivå får mig att ta dig på lite mindre allvar fortsättningsvis.
En sund skribent med kunskap uttrycker sig inte på det viset!
Du får nog ta ett varv till med frun innan du skriver igen...
2008-08-14, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag tycker precis tvärtom, jag tycker att hon ser smutsig och ovårdad ut och ser i mina ögon verkligen inte ut som en välvårdad och väldoftande kvinna, tvärtom.
Jag betvivlar starkt att hygienen är hennes första prio då hon kommer hem sent på kvällen/natten.

Dock så känner ju inte jag heller henne och utgår endast ifrån de bilder som jag sett på henne.

Det är förvisso kanske kul att spekulera runt Cs utseende och hygien, men förutom ev. gravidmage kan jag verkligen inte se vad det kan innebära för motivbilden?

Men det är ändå faschinerande att vissa personer här anser CS se ut som en helfräsch fotomodell man är beredd atts skicka brev till och vissa sin "totempåle" för, medan somliga anser henne se både skabbig och momnstruöst ful ut med grova ansiktsdrag och gångstil som en kamel. Vilka som anser vad är inte svårt att lista ut.
2008-08-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du menar att kvinnorna i Arboga skvätter blod på väggarna, du kan hälsa dem att det finns bindor och ob att köpa på apoteket eller affären.

Om det nu är så att städerskorna sett blodstänk på väggarna kan jag bara gratulera mördaren till ytterligare klantkallar i utredningen som inte klämde ut sig detta vid upptäckten. Tror dock det mer handlat om större mängder blod i handfatet, lika illa det.
2008-08-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
CS har genomgått den lilla sinnesundersökningen vilken hon inte klarade. OM hon fälls kommer hon att få genomgå den stora sinnesunders.
(fast det heter nåt annat nu för tiden, nåt som Tintin vet..)

Den sker för att ligga till underlag om domen ska bli ett fängelsestraff eller vård.
2008-08-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Hade hon INTE tvättat sig kunde man sett det som indicium på att hon hade duschat tidigare. Har man ett tillräkligt stort hypotesbygge så finns det alltid krokar att hänga fast nya omständigheter vid.

Vilket stöder min tes att CS planlöst har vandrat runt i sthlm innan hon åkte hem. Man kan förstå detta också.
2008-08-14, 19:23
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är förvisso kanske kul att spekulera runt Cs utseende och hygien, men förutom ev. gravidmage kan jag verkligen inte se vad det kan innebära för motivbilden?

Men det är ändå faschinerande att vissa personer här anser CS se ut som en helfräsch fotomodell man är beredd atts skicka brev till och vissa sin "totempåle" för, medan somliga anser henne se både skabbig och momnstruöst ful ut med grova ansiktsdrag och gångstil som en kamel. Vilka som anser vad är inte svårt att lista ut.

Det betyder inget för motivbilden med hennes hygien, och det är inte hygienen som är det viktiga här heller. Utan det viktiga är att hennes hyresvärd har i sitt vittnesmål sagt att CS på mordnatten kom hem och tvättade sig länge, därav diskussionen.
2008-08-14, 19:25
Medlem
Citat:

För motivbilden, förmodligen inte ett skvatt.
För indiciekedjan, kanske någonting.

Jag bemötte endast hans åsikt om hur ren och fin hon ser ut då jag, uppenbarligen, är utav en helt annan åsikt, svårare än så är det inte.
2008-08-14, 19:29
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
*pust* Har nu läst ikapp, efter mååånga långa timmar.

Sorry,nu blir det OT.

Du är ju faktiskt helt dum i huvudet. Du säger emot dig själv i stort sett varenda inlägg du kommer med. Först är hon oskyldig och du hoppar på alla som tycker annorlunda. Men nu är du helt plötsligt på "CS är skyldig" sidan. Bestäm dig en gång för alla och håll dig till den ståndpunkten!

Sen, någon som vet något med säkerhet om CS ska höras en gång till?
Och ifall något nytt har dykt upp? Har inte hunnit läsa tidningarna idag eller igår.

Citat:
Ursprungligen postat av parsifal
Eh, du är ju dum i huvudet. Varför skulle man välja en ståndpunkt och sedan hålla fast vid den?

Det är ju själva definitionen på att vara dum i huvudet. Att inte ändra sig när nya fakta finns.

Nu är det ju en jäkla skillnad på att ändra åsikt för att nya fakta dyker upp än att låtsas tycka motsatsen till vad de flesta andra tycker enbart för att jävlas och mucka gräl. Precis det Beccis erkänt mao. Sandlådefasoner if you ask me.
2008-08-14, 19:31
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Om det nu är så att städerskorna sett blodstänk på väggarna kan jag bara gratulera mördaren till ytterligare klantkallar i utredningen som inte klämde ut sig detta vid upptäckten. Tror dock det mer handlat om större mängder blod i handfatet, lika illa det.

Klantskallar i utredningen?
De fick inte veta det förrän det gått ett par dagar...
Medlem
Nivån i tråden är skrämmande låg. Försök att hålla er till ämnet och sluta tramsa så förbannat mycket.

Tråden har varit omodererad i ett par dagar eftersom jag har/hade ett virus i min hemdator och därmed kan jag inte logga in som Carl Hamilton.

Förhoppningsvis är problemet löst och då kommer jag att radera mängder av trams och OT

// Hamlon aka Carl Hamilton - moderator
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Nu är det ju en jäkla skillnad på att ändra åsikt för att nya fakta dyker upp än att låtsas tycka motsatsen till vad de flesta andra tycker enbart för att jävlas och mucka gräl. Precis det Beccis erkänt mao. Sandlådefasoner if you ask me.

Tack, det var det jag ville få fram, men jag orkade inte lägga ner energi på att svara. Hade han följt tråden och läst tidigare inlägg så hade han förstått varför jag skrev som jag skrev.
2008-08-14, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Det betyder inget för motivbilden med hennes hygien, och det är inte hygienen som är det viktiga här heller. Utan det viktiga är att hennes hyresvärd har i sitt vittnesmål sagt att CS på mordnatten kom hem och tvättade sig länge, därav diskussionen.

I Aftonbladet stod det att hon rumsterade runt länge i sitt rum innan hon somnade. Inte att kranen stod på till långt in på natten, viss skillnad.

Med tanke på att hon reste långt dagen efter packade hon väl troligen där på natten.

Dessutom, bodde inte CS just i ett rum, delad med en annan person. Denne person borde väl märkt om CS okuperade wc eller duch ovanligt länge den_natten? Normalt sätt får man inte duscha i lägenhet nattetid.

Att man bara tvättar sig och borstar tänderna natteid är väl dock inget anmärkningsvärt. Det finns så vitt jeg vet inget i FU som tyder på att CS var ovanligt lortig av sig, det är just spekulationer utifrån kort på Facebook väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in