2008-08-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här med att hon "går lite omlott med fötterna" är det en klassisk modellgång som avses kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=pYiqe0KTyTs&feature=related

Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu du "rundis" satte du ord på det jag såg på den filmsnutt Expressen hade tidigare! Modellgång

Voila! Jag ligger tio sidor bakom "real time" och mitt inlägg "nyss" delar till fullo er åsikt. Läser ikapp för fullt!
2008-08-11, 17:49
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Ja.

När självmordsförsöket diskuteras.
( Som sedan inte alls är menat som det...)

Hon gråter när hon ser sina kläder.

Jag finner det konstigt om vi sätter det i sammanhang med att hon inte alls reagerar lika berört när två små barn slaktats med hammare.

Bara det faktum att en ca. fyra år gammal pojke går fram till sin nyss nedslagna mamma för att se vad som händer, och blir nästa person som får hammaren i skallen är ångestframkallande för en person med fungerande empati och sunda värderingar.

Max går fram i pyjamas därför att mamma Emma fallit omkull!
Han är fyra år. Han inser inte vad som skett, och förhoppnigsvis inser Max aldrig vad besökaren gjort emot mamma, och vad som sker med honom själv direkt efter.

Kan ni le när ni tänker på detta?

Jag hoppas vid Gud att det gick fort.
Att han inte såg att mamma Emma blödde, för fyraåringar brukar bli skräckslagna av minsta lilla skrubbsår, egna eller andras.

Du har alldeles rätt. Det stämmer väl överens - en person som kan göra sådana saker kan också sitta och skratta över det i rätten. Hur KAN någon göra något så obegripligt, hur är den människan beskaffad? Det blir mer begripligt om man ser på CS i rätten. Det blir ännu mer begripligt när CS brister ut i gråt över saker som händer henne själv. SÅDAN är en störd människa som kan mörda oskyldiga små barn pg a en gammal fixering.
2008-08-11, 17:51
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Att använda (skriva upp) sångtexter eller delar av dem för att utrycka sina känslor känner väl de flesta av oss igen sig i. Liksom att dikter kan en bra text beskriva sina känslor.
Så var det säkert för CS också, är jag väldigt övertygad över.

Jodå.

Det förnekar jag inte heller.
Men varför försöker C bortförklara det med att det inte är skrivet i sammanhang till T?

Det är min poäng.
2008-08-11, 17:53
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag har aldrig nämnt något om att precisera.
Det påstår jag inte heller. Mitt svar är till Veckans klubba, och 'du' i texten syftar på honom. Han ville precisera. Jag tycker att det du skrev är tillräckligt, och mer 'exakt' än 'preciseringen'.
2008-08-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Flertalet av de personer i den här tråden har slagit från sig Cs graviditetslögn med att kvinnor har gjort så i alla tider och att det är ett gammalt knep av kvinnor att påstå att de är gravida etc.

Ja, det är ett faktum att kvinnor kan fejka en graviditet för att försöka behålla en karl på väg bort eller få tillbaks en karl de inte kan glömma men steget är enormt från att påstå att man är gravid till att påstå att man har fött någons barn som man adopterat bort och dessutom ta historien ytterligare ett steg längre genom att hitta på en adoptivpappa, skapa en falsk mailadress och skriva ett mail från den påhittade adoptivpappan till sitt ex.

De kvinnor i Sverige som gått så långt i sin strävan efter att få tillbaks ett ex (eller straffa ett ex, jag vet inte vad CS såg som sin yttersta anledning till att hitta på barnhistorien) kan nog räknas på en hand. Jag har då aldrig hört talas om något liknande och då hängde jag myyyyycket på Familjeliv förr (där man får höra de knasigaste historier)

Så är det. Skengraviditet kan uppstå vid en grav förlust av en man eller ett barn. Tar sig oftast uttryck genom att nursa något och inte som ett vapen vid hämnd.
2008-08-11, 17:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLT
Förhandlingen återupptas. Ett vittne berättar om iakttagelser han gjorde då han var ute och gick med sin hund i ett grönområde en bit från Verktygsgatan.

Plötsligt reagerade hunden på något. Längre fram på stigen gick en kvinna, och hunden sprang fram mot henne och började skälla.

- Så har han aldrig gjort tidigare, och det gillar man ju inte som hundägare, berättar han.
Han gick fram och bad om ursäkt och frågade kvinnan om hunden hade skrämt henne.
- Hon sa något i stil med "Det gjorde den faktiskt".

Han beskriver kvinnan som klädd i fritidsjacka och kring 1.80 lång. Hon hade långt svart hår och var 30-40 år gammal.
Hon bröt på tyska.

Han minns inte exakt när händelsen inträffade, men tror att det var i januari.

Hon kan alltså bindas till Arboga i januari - hur länge hade hon planerat detta dåd egentligen innan hon kom till skott?

För övrigt - ligger inte Verktygsgatan inte speciellt långt ifrån Arbogaån, eller minns jag fel?
2008-08-11, 17:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Vad hade det med FUP:en att göra? Låter mer som catamis egna fantasier!

Förövrigt får jag be om ursäkt att jag inte tillägnat den här tråden mer av min expertis de senaste dagarna.

Av någon anledning uppfattar jag personligen catami som "way over" din trovärdighet...
2008-08-11, 17:56
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det påstår jag inte heller. Mitt svar är till Veckans klubba, och 'du' i texten syftar på honom. Han ville precisera. Jag tycker att det du skrev är tillräckligt, och mer 'exakt' än 'preciseringen'.

Förlåt mig!

Då missuppfattade jag dig.
2008-08-11, 17:59
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det har kunnat setts på film från vallningen. Jag skulle vilja påstå att hon går lite som en modell på catwalken. Hon har ju enligt egen utsago mannekängat en del. Ingen vanligt sätt att gå på för en kvinna...

"Kamel" är det som dyker upp i huvudet på mig då jag ser henne gå där på perrongen. Lite långsamt svajande lufs på nåt sätt.

Jag kan för övrigt förstå de vittnen som sett CS smyga runt bland husen och först tagit henne för en man. Om en så lång person med huva uppdragen över skallen går runt och beter sig mystiskt i mörkret - då skulle min första tanke vara att det är en man. Det är ju det första man (jag iallafall) associerar till när jag tänker "lång, mörk skummis".
2008-08-11, 18:03
Medlem
Citat:
Jodå.

Det förnekar jag inte heller.
Men varför försöker C bortförklara det med att det inte är skrivet i sammanhang till T?

Det är min poäng.

Det är min poäng också!
Bevisar ännu en lögn av CS. Allt man skriver för sig själv, eller texter man kopierar, ska oftast inte skickas någonstans. Det blir som en självsanering av tankar, som en egenterapi på något sätt.
Dagbok; kan det kallas med finare namn...
Senast redigerad av catami 2008-08-11 kl. 18:06.
2008-08-11, 18:09
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ja.

När självmordsförsöket diskuteras.
( Som sedan inte alls är menat som det...)

Hon gråter när hon ser sina kläder.

Jag finner det konstigt om vi sätter det i sammanhang med att hon inte alls reagerar lika berört när två små barn slaktats med hammare.

Bara det faktum att en ca. fyra år gammal pojke går fram till sin nyss nedslagna mamma för att se vad som händer, och blir nästa person som får hammaren i skallen är ångestframkallande för en person med fungerande empati och sunda värderingar.

Max går fram i pyjamas därför att mamma Emma fallit omkull!
Han är fyra år. Han inser inte vad som skett, och förhoppnigsvis inser Max aldrig vad besökaren gjort emot mamma, och vad som sker med honom själv direkt efter.

Kan ni le när ni tänker på detta?

Jag hoppas vid Gud att det gick fort.
Att han inte såg att mamma Emma blödde, för fyraåringar brukar bli skräckslagna av minsta lilla skrubbsår, egna eller andras.

Men var får du detta leende ifrån? Är det leendena från rättegången du tänker på? Nu sitter du väl ändå och hittar på en massa.
2008-08-11, 18:11
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag har *för* mig att hon visade känslor när det började pratas om vad hon tycker om att hon har blivit anklagad för brottet.

Jag har ingen sådan information,
(men, om det är så, tror jag, även om jag vet att jag kan framstå här som om jag är elak.)
Att C visar känslor då, inte för att brottet är hemskt, utan för att C själv har åkt fast.

OM vi tänker psykopatiskt nu, och antar att C ÄR mördaren så:

- Räknade C med att aldrig åka fast, eller ens bli misstänkt.
( Då hade hon tagit reda på mer om hur man spårar datatrafik, och gjort sig av med pinsamma bevis.)

-C inser nu att hon underskattat polisen, annars skulle inte utsagorna angående skorna inte ändras.

- Är C besviken över att E överlevt.
( E var målet, och att barnen också fick lida är enligt min åsikt att C överförde sina åsikter om E på dem. Och de var ju inte T:s egna barn. Alltså är de enbart E:s ungar, lika dåliga som E själv. )

- Spelar barnens död ingen större roll, därför att de aldrig betytt eller kommer att betyda något för C eftersom deras öde inte utgår från C:s egna känslor. Det FINNS och existerar ingen empati för andra.

- Det grandiosa egot som C besitter tillåter inte att fixeringen vid T blir känd, då det kan tolkas som en svaghet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in