2008-08-11, 16:08
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det verkar finnas med i DSM-IV-TR iallafall. Se här:
http://pn.psychiatryonline.org/cgi/content/full/39/1/25-a
Det visar att även de inte förstår vad de pratar om. Det kan som sagt helt enkelt inte vara så, att en personlighetsstörning omfattar att personen är minst 18 år. Det är inte körkort vi pratar om. Men det är inte att förvåna, inom psykiatrin finns det mycket nonsens.
2008-08-11, 16:08
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocamadour
Håller med om att det börjar bli tröttsamt att hela tiden behöva "sila" i inläggen från vissa som förläst sig på FUP och dessutom hanterar informationen i den på ett manipulativt vis här i tråden. Vill inte bjuda in till ett "krig" runt detta men Tulpanpernilla det är jag särskilt finner som en chimär vad gäller "expertuttalanden" baserade på innehållet i FUP.

Vill passa på att bumpa min fråga angående tyska polisens arbete med DNA samt analyserna därav. Med hopp om att någon av trådens mer trovärdiga deltagare, (Hamilkar eller MiaPetter ex.vis) kan/vill svara.

Varken Hamilkar eller Miapetter vet vad som hände med detta DNA. Men visst skulle det vara intressant att veta vems det var.
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-11 kl. 16:15.
2008-08-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du har aldrig drabbats av det akuta runstensbegäret märker jag?
Pma mej annars, mitt i natten, om det slår till så lovar jag att guida dej på en rask promenad till Kung Sigges sten...
...för jag, till skillnad mot andra, HITTAR dit...

En annan sak man börjar bli nyfiken på är Köping by night. Om man väljer att åka från Stockholm för att festa i Köping menar jag, skapligt underbetyg till Stockholms nattliv. Men just det, hon hade ju "kompisar" där..
2008-08-11, 16:17
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy

En annan sak man börjar bli nyfiken på är Köping by night. Om man väljer att åka från Stockholm för att festa i Köping menar jag, skapligt underbetyg till Stockholms nattliv. Men just det, hon hade ju "kompisar" där..

Åker man till Köping vid 32-årsålder för att festa på ett ställe som riktar sig till personer mellan 15-20-årsåldern så måste man nog få en och annan tankeställare...
Senast redigerad av William Haines 2008-08-11 kl. 16:22.
2008-08-11, 16:24
Medlem
Rocamadours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Varken Hamilkar eller Miapetter vet vad som hände med det detta DNA. Men visst skulle det vara intressant att veta vems det var.

Okey, och visst är är det märkligt att vidare rapportering angående resultatet av tyska polisens jobb med att ta DNA och om att analysmetoderna "inte stämde överens", verkar ha "försvunnit" i det abnorma informationsflödet om detta tragiska fall? Frågan är om något gick riktigt snett där i början (analysmetodiskt eller i samarbetet mellan Svensk och tysk polis) och att man förlorade viktig information. (Ex. vad det nu var för DNA som fanns under naglarna.) Om nu inte de jag trodde vet något kanske någon annan har en teori eller fakta om vad som hänt. Bumpar därför frågan igen.

Här kommer den:

QUOTE=Rocamadour]Är det någon som har någon uppgift om hur det gick med analyserna av "främmande DNA under tyskans naglar" vilket skrapades fram av den tyska polisen? Det var ju ett debacle ett tag runt att de båda ländernas analysmetoder inte stämde överens. Löste det sig eller? Har man över huvudtaget Haft någon nytta av något som den tyska polisen gjorde?

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1138010/frammande-dna-under-tyskans-naglar[/quote]
Senast redigerad av Rocamadour 2008-08-11 kl. 16:27.
2008-08-11, 16:24
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det skulle innebära att människor på någon mystiskt sätt BYTTE personlighetsstörning därför att de fyllde 18 år. Detta är nonsens på samma sätt som man ibland påstår att människor plötsligt blir skyldiga till ett brott, och tidigare varit oskyldiga till det, då de döms för brottet. Psykiatrin kan lika litet som juridiken sätta sig över naturlagarna.

Jovisst, men jag vet inte varför det står 18 år. Det är väl någon indelning av diagnosverktyg för vuxna och unga. Att man antas vara mer eller mindre vuxen när man är 18 är ju inte ett främmande koncept. Men det var en hel rad med kriterier, är de också struntprat?
2008-08-11, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det skulle innebära att människor på någon mystiskt sätt BYTTE personlighetsstörning därför att de fyllde 18 år. Detta är nonsens på samma sätt som man ibland påstår att människor plötsligt blir skyldiga till ett brott, och tidigare varit oskyldiga till det, då de döms för brottet. Psykiatrin kan lika litet som juridiken sätta sig över naturlagarna.
Nej, det betyder att visst beteende är normalt för barn men onormalt för vuxna. Att gränsen går vid just 18 år ska självklart inte tas bokstavligt.
2008-08-11, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har ju kollat där...
Länk?

Nu du götapetter skall vi se om jag hittat rätt film?

http://vasteras.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=11146
2008-08-11, 16:30
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocamadour
Är det någon som har någon uppgift om hur det gick med analyserna av "främmande DNA under tyskans naglar" vilket skrapades fram av den tyska polisen? Det var ju ett debacle ett tag runt att de båda ländernas analysmetoder inte stämde överens. Löste det sig eller? Har man över huvudtaget Haft någon nytta av något som den tyska polisen gjorde?

Som jag minns det rapporterades det i media att DNA-analysen under CS naglar inte gav någon relevant träff.

I övrigt är det uppenbart att man haft nytta av tysk polis, bl.a. vad gäller beslag av CS dator och anteckningar m.m.
2008-08-11, 16:33
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Jag får nog lov att hålla med Rock n Roll om modellgången, jag tycker hon går ganska normalt (det lilla man ser)

Kan dock förstå att det sett mysko ut för folk som trott sig sett en man om "han" gick sådär
2008-08-11, 16:34
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

man tackar! tja, jag kan bara hålla med det som tidigare sags - man skulle lätt kunna tro att det är en "konstig" gångstil om man tror att det är en man som går.

----sorry oooo, såg inte att du redan postat
2008-08-11, 16:40
Medlem
Rocamadours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Som jag minns det rapporterades det i media att DNA-analysen under CS naglar inte gav någon relevant träff....

Rocamadours kommentar: Ja okey, hoppas bara att " inte någon relevant träff" då innebar att de verkligen fick en träff vilken inte hade med saken att göra och att avsaknaden av relevans inte innebar att det inte gick att tyda det de träffade på p.g.a strul med olika metoder.

forts cit Muffin Man:.......I övrigt är det uppenbart att man haft nytta av tysk polis, bl.a. vad gäller beslag av CS dator och anteckningar m.m.
Rocamadours kommentar: Fövisso;-ja!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in