2008-08-05, 18:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Jag är så perhört förvånad att åklagaren "köper" hennes svar. Hon vägrar svara på vissa frågor t.ex om detta med att hon fött barn. Kan ju inget om rättegångar mm men får man verkligen låta bli att svara på frågor?

Jag var idag till Köping för att plåta, men kom tyvärr för sent :-( Dock såg jag att man ställt transportbilen så finurligt att det helt enkelt inte gick att ta bilder när hon fördes in.
De journalister, fotografer som var där var oerhört snorkiga och frågade vem jag var etc.
En sak som faktiskt var fin, var att en SVT buss med "god morgon" dekal var parkerad utanför och de hade lagt ut högtalare på marken. Där satt flera personer inkl. mig då och lyssnade på förhören. Jag hörde dock bara delar av T´s svar och jag tyckte han skötte sig utmärkt, men åklagaren var inte "nådig" mot honom. Hörde även hur CS förhördes och svarade på tyska på frågorna.

Trodde det skulle vara stor mediabevakning, men det var det inte. Några avdankade pressfotografer med stora - långa teleobjektiv stod i buskarna.
Tyvärr har jag inte längre något presskort så jag kunde inte ta mig in någonstans :-(, vilket var mitt egentliga mål. Dock har jag ljudsekvenser (dåligt ljud) som jag spelade in med min videokamera.

Hon behöver inte besvara frågorna som ställs. Men det kan ligga henne till last framöver. Det är väl av den anledningen som åklagaren köper hennes "svar". De låter ju henne se till att hennes trovärdighet sjunker, vilket den gör när hon vägrar besvara frågor.
2008-08-05, 18:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det har i tråden klagats på den språkliga kvalitén i FUP, borttappade ord osv. Medan några väljer att ordagrannt tro på medias ord-för-ord-rapportering av vad en tolk uppger att en hörd säger.
Om vi nu ska vara sådär formaljuridiska som du har varit de närmsta sidorna bakåt, så kan det ju vara värt att påpeka att det är vad tolken uppger att den tilltalade säger som gäller. Vad hon i själva verket säger är totalt, fullständigt och komplett juridiskt irrelevant.
2008-08-05, 18:47
Medlem
Jag har en fråga, varför kan inte man ta reda på om CS verkligen fött barn genom att begära ut medicinska journaler eller liknande? Det är ju rätt så betydelsefullt om hon ljugit om barnet, vilket jag förstås tror att hon gör.
2008-08-05, 18:49
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Håller med här faktiskt...
Likadant med barnet om det nu existerar så har inte dom med det och göra..
Är med en privat sak för henne förstår med om hon vägrar snacka om de.

Det är väl ingen privat sak för henne när någon - hon? skickat ett mail om det
till T? Då ska hon också ta och förklara vad det hela handlar om. Hon har ju verkligen "chokat" T med brevet om det bortadopterade barnet och det är inte längre en privat sak.
Hennes sk vänner som hon skyddar borde faktisk självmant anmäla sig till polisen tycker jag. Tjejen sitter ju åtalad för mord. Vad är det för vänner hon har? Det är väl bara bekanta, knappast vänner.
2008-08-05, 18:54
Bannlyst
en enda sak förbryllar mig, tog CS lugnt av skorna i hallen efter att hon presenterat sig som "hej jag heter NN" ??(möjligtvis för att förhindra ytterligare fotavtryck)
-artikel i Aftonbladet för ca 2veckor sen-
2008-08-05, 18:57
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modena12
en enda sak förbryllar mig, tog CS lugnt av skorna i hallen efter att hon presenterat sig som "hej jag heter NN" ??(möjligtvis för att förhindra ytterligare fotavtryck)
-artikel i Aftonbladet för ca 2veckor sen-

Javisst!
Sen tog hon på skorna igen och klev runt i blodet längst in i hallen och gjorde tre fina avtryck, och sen tog hon av dem igen och gick ut.
2008-08-05, 19:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja ok, vet dock inte vad det skulle ha för betydelse.

Nä, någon speciell betydelse har det väl inte direkt... Men jag tänkte att han kanske läser många tidningars rapporteringar och där kallas ju C S "tyskan" och därigenom anammat epitetet. Visste inte (tänkte inte på) att T redan INNAN morden brukade referera till C S som "tyskan". Nu är det förklarat och det behövs säkert inte ta upp någon plats här i tråden mer
2008-08-05, 19:13
Medlem
zugfahrers avatar
Alla ni som läst förundersökningen och följt rapporteringen ifrån rättegången, vilka frågor tycker ni bör ställas imorgon?

Vilka frågor tror ni hon kommer att få imorgon?

Panikskratten och suckningarna hon levererat kommer förmodligen bli värre imorgon.
2008-08-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har en fråga, varför kan inte man ta reda på om CS verkligen fött barn genom att begära ut medicinska journaler eller liknande? Det är ju rätt så betydelsefullt om hon ljugit om barnet, vilket jag förstås tror att hon gör.

Det skulle man säkert göra om det finns ett möjligt barn och om T isåfall kan tänkas vara pappan.
Så länge inte detta förs upp på bordet och ges en rimlig förklaring av henne själv är det inte nödvändigt att forska vidare i saken. I nuläget bedöms hennes graviditet och födda barn som en påhittad historia och som ett ytterligare bevis på sådant som ifrågasätter hennes tillit i rätten.
2008-08-05, 19:41
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Alla ni som läst förundersökningen och följt rapporteringen ifrån rättegången, vilka frågor tycker ni bör ställas imorgon?

Panikskratten och suckningarna hon levererat kommer förmodligen bli värre imorgon.

Det finns hur mycket som helst att fråga om eftersom så gott som varje svar är undvikande eller någon form av lögn.
Lite störande att inte åklagaren hänger i mer i frågeställningarna och pressar mer. Det ska tjatas fram uppenbara tabbar av CS tycker jag.

Jag tycker att det är lite märkligt att man kan ge fan i att svara om man inte vill, det känns helsnett.
2008-08-05, 19:43
Medlem
Jag LOVADE att inte posta mer i den här tråden men jag kunde inte låta bli .
Jag har läst i fup och såg ett kvitto Togge hade i sin ficka där han köppt en blombukett samt ett kort.
Till vem?
Är det klarlagt eftersom jag inte läst allt till punkt och pricka. Han kan väl inte haft en kvinna vid sidan om Emma?
DVS otrogen!
2008-08-05, 19:44
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer

första frågan blir nog...

Sie töten Kinder, wenn Sie träumen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in