2008-08-09, 23:01
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Eller så var han mörkt klädd och då syns det inte. Har skrivit flera ggr att jag gått bredvid en person vars byxor var helt nerblodade utan att någon vi mötte reagerade. Och det var inte så konstigt för det syntes knappt då byxorna var svarta.

Nej, han var inte mörkt klädd, han säger själv att han var totalt nerblodad, även i ansiktet. Grejjen är väl den att han inte brydde sig om han åkte fast eller ej, så han betedde sig helst som vanligt - fast helt nerblodad då.
2008-08-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Man ska hugga jävligt dåligt om man inte sätter offret ur spel med de första huggen!

Det är även så att om du möter någon som vill dig illa och denna person har kniv, då kan du bara springa/fly. Möter du någon beväpnad med hammare så kan man gå in i kroppskontakt så kommer inte personen få något bra läge att svinga hammaren.
Så du menar att det är helt omöjligt att försvara sig/gå till motangrepp om man blir huggen med kniv (som inte träffar hjärtat/halsen)? Hade ju räckt att E hade kunnat försvara sig i 5 sek för att kanske ha hunnit slita tag i GM:s hår. Men E blev som sagt satt ur spel omedelbart av första slaget.

Ditt andra stycke förutsätter att du hinner märka anfallet. Och ja, men ska inte backa från en hammare/batong/mm ut gå in mot kroppen.

Tillägg:
Det fetmarkerade. "De första huggen". Plural alltså, tar några sek. Offret kan hinna få tag i håret på GM. Hår lossnar. DNA! Hammaren. 1 slag = Knockad.
Senast redigerad av RäjserSnigeln 2008-08-09 kl. 23:06.
2008-08-09, 23:04
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
En fråga?

Hade inte E sagt något om att gärningsmannen hade presenterat sig så som Tine?
2008-08-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-

Jo.
2008-08-09, 23:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jo
2008-08-09, 23:07
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Det är även så att om du möter någon som vill dig illa och denna person har kniv, då kan du bara springa/fly. Möter du någon beväpnad med hammare så kan man gå in i kroppskontakt så kommer inte personen få något bra läge att svinga hammaren.
Fast om en gärningsman vet att det bara finns en vuxen individ hemma och att denna är helt oförberedd för strid?
2008-08-09, 23:07
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Man ska hugga jävligt dåligt om man inte sätter offret ur spel med de första huggen!

Det beror på var de första huggen tar. Man kan se folk helt sönderhuggna med kniv, men nog fan springer de från platsen.

Får man en hammare i skallen som Emma fick direkt, helt oförberedd, så är chansen betydligt mindre att man kommer undan. Betänk att hon bodde i en villa, var hemma med barnen och öppnade när det ringde på dörren. Att man ska bli attackerad direkt vid dörren är nog inget man tänker på i det läget.
2008-08-09, 23:08
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:

Jo.
2008-08-09, 23:09
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jo
Okej! Men Christine har ju en kompis som heter Tine! Är hon kollad?
2008-08-09, 23:11
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Fast om en gärningsman vet att det bara finns en vuxen individ hemma och att denna är helt oförberedd för strid?

Ja, då skulle jag välja hammare och kniv.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Det beror på var de första huggen tar. Man kan se folk helt sönderhuggna med kniv, men nog fan springer de från platsen.

Får man en hammare i skallen som Emma fick direkt, helt oförberedd, så är chansen betydligt mindre att man kommer undan. Betänk att hon bodde i en villa, var hemma med barnen och öppnade när det ringde på dörren. Att man ska bli attackerad direkt vid dörren är nog inget man tänker på i det läget.

Hon hade heller ingenstans att fly, samt så skulle hon nog inte lämna barnen. Så jag tror att kniv hade fungeraet.

Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Så du sållar dig till de erfarna då? Mördare?

Om du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Så du menar att det är helt omöjligt att försvara sig/gå till motangrepp om man blir huggen med kniv (som inte träffar hjärtat/halsen)? Hade ju räckt att E hade kunnat försvara sig i 5 sek för att kanske ha hunnit slita tag i GM:s hår. Men E blev som sagt satt ur spel omedelbart av första slaget.

Ditt andra stycke förutsätter att du hinner märka anfallet. Och ja, men ska inte backa från en hammare/batong/mm ut gå in mot kroppen.

Tillägg:
Det fetmarkerade. "De första huggen". Plural alltså, tar några sek. Offret kan hinna få tag i håret på GM. Hår lossnar. DNA! Hammaren. 1 slag = Knockad.

Ja, jag hävdar att hon hade fått det väldigt svårt mot en kniv. Även om hon får tag i håret på förövaren så kommer den att kunna hugga.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan verka så i teorin. Men lik förbannat skär de flesta som anfallit med kniv sig själva, åtminstone lite grann.

De flesta använder ena jävla skitknivar.
2008-08-09, 23:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Okej! Men Christine har ju en kompis som heter Tine! Är hon kollad?
Vet inte. Du har väl också FUP?
2008-08-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ja, då skulle jag välja hammare och kniv.

Hon hade heller ingenstans att fly, samt så skulle hon nog inte lämna barnen. Så jag tror att kniv hade fungeraet.

Om du vill.

Ja, jag hävdar att hon hade fått det väldigt svårt mot en kniv. Även om hon får tag i håret på förövaren så kommer den att kunna hugga.

De flesta använder ena jävla skitknivar.
Vilket jag inte har sagt något om ifall GM skulle kunna eller ej. Det jag säger (igen) är att det är svårare att med ett anfall omedelbart sätta offret ur spel med kniv. Och om offret inte sätts ut spel direkt kan en (kortare?) strid ske vilket avsevärt ökar risken för GM (både att skadas själv samt att GM lämnar DNA-spår efter sig).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in