2008-08-09, 16:10
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Begåvat. Men föga förvånande då det kommer från Veckans Klubba, eller är det "Meklubba" från Nilecity, den ryske torpeden i hamnen som pratar med Percy?

Ärligt, hur kan du komma med något så befängt påstående? Generalisering kolon.

Nej, det är vetenskapligt bevisat. Se forskningsrönen från universitetet i Ulm. Det har tagits upp tidigare av mig.
2008-08-09, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I och med att det är belagt både från mobiltelefonmastuppkopplingar och CS egen berättelse att hon tog 19:34-tåget, eller exakt när det nu gick, från Arboga, så räcker den identifikationen. Om kameran har funkat som den ska, och hon tog det tåget, och alla andra fotograferade är uteslutna, så är det hon.

Jag har läst att tåget som skulle avgå 19.34 var försenat och avgick 19.55 men körde ikapp tiden och ankom T-centralen på rätt tid.
Är det nödvändigt kan jag verifiera uppgiften.
2008-08-09, 16:16
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Begåvat. Men föga förvånande då det kommer från Veckans Klubba, eller är det "Meklubba" från Nilecity, den ryske torpeden i hamnen som pratar med Percy?

Ärligt, hur kan du komma med något så befängt påstående? Generalisering kolon.
Hm, jag vill påstå att det är vetenskapligt belagt att kvinnor har sämre lokalsinne och har svårare att läsa karta än män. Ska leta upp källa på det.
2008-08-09, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Intressant det här med bilderna.
Vad händer om experter nu kommer fram till att man kan utesluta att hon finns med på bilderna?

Då har hon ju ljugit när hon säger att hon kommit och rest med tågen.
2008-08-09, 16:26
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Är det nån som räknat bilar och kollat statistik hur ofta män kör och kvinnan sitter brevid?
Vad menar du? Kvinnor saknar en viss egenskap som män har. Det är därför kvinnor vrider kartan så att vägen alltid pekar åt rätt håll för annars blir det lixom fel...men jag återkommer som sagt, om ingen annan i tråden vet mer.

Läs detta så länge...

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/0003/22/karta.html

ännu en intressant läsning...avsnittet om kartläsning finns på sid 4 men läs gärna allt:

http://www.autismforum.se/gn/export/download/af_litteratur_forskning/De_kan_helt_enkelt_inte_ra_for_det.pdf
Senast redigerad av Skrik & Panik 2008-08-09 kl. 17:02. Anledning: Tillägg
2008-08-09, 16:43
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Jag tror Polisen har haft lite för mycket hopp om att hitta DNA/fysiska bevis
i början, det är intresant att se vilka datum de gick och rotade i klädescontainer
varför gjordes detta inte redan dagen efter?
Blir hon friad så ligger ansvaret 50/50 åklagare- polis.

Tyskan skulle fortsatt på sin bana att inte prata med Polisen,
för om man inget säger så ljuger man inte.

Här är en 45min OT video om varför man inte ska prata med Polisen
http://www.tuccille.com/blog/2008/07/eight-reasons-even-innocent-shouldnt.html

Jag tror inte att det hade hjälpt med att rota i sop/klädescontainrar i Sverige.

Tyskan sa själv att skorna var kastade i Berlin och jag vill hävda att sannolikheten är stor att hon har tagit med kläderna till Tyskland och kastat dom där, knappast i Berlin, utan snarare i Hannover.

En skicklig lögnare lägger sig nära sanningen alternativt mixar lögnen med sanning för att blanda bort korten för oss andra.
2008-08-09, 16:58
Medlem
Krister36s avatar
Inga bilder

På Arboga Tyskan men andra brottslingar hängs ut
2008-08-09, 17:01
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krister36
På Arboga Tyskan men andra brottslingar hängs ut
På FB finns det gott om bilder på CS
2008-08-09, 17:08
Medlem
Citat:
Länk
https://www.flashback.org/showthread.php?t=650569
2008-08-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Hm, jag vill påstå att det är vetenskapligt belagt att kvinnor har sämre lokalsinne och har svårare att läsa karta än män. Ska leta upp källa på det.

Ok, även om du hittar en källa på det så kan det ju knappast vara så att det går att applicera på ALLA kvinnor, eller hur? Och därmed så faller klubbans vältänkta resonemang om varför CS inte hittar stenen. Man får ju hoppas att det var sagt på skämt, men jag är inte säker på det.
2008-08-09, 17:13
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Hennes dåliga lokalsinne kommer av det faktum att hon är kvinna.

Hm. Visserligen har många kvinnor dåligt lokalsinne, men inte alla. Mitt lokalsinne är mycket bra!
Dessutom om hon varit där hon sagt hon varit och knallat fram o tillbaks till den där stenen, så hade hon helt säkert hittat dit igen.

Döm inte ut alla kvinnors lokalsinne!
Tack!
2008-08-09, 17:23
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Hittar inga bilder
http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/542/542766/tyske1_1218023118.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto