2008-08-07, 23:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Med detta inlägg avfärdar du alla i familjen J som lögnare...

Det handlar nog inte, för dom, om att "fälla CS", utan snarare om att fälla rätt gm. Hur ska dom nånsin känna sig trygga annars?

Då ska de väl också hålla sig till den sanning som presenterats i FU:n? Eller skulle det vara fel i den? Det ska ju anmärkas varje gång CS avviker från vad hon sagt tidigare, så varför inte när de som vittnar under ed gör det? Fru Justitia ska vara blind enligt talesättet, och ej heller bosatt i Arboga.

Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Fast å andra sidan kan hon enkelt trixa sig ur det dilemmat genom att plötsligt "komma ihåg" att hon nog, trots allt, hade två minneskort till kameran varav det ena (med raderade fornlämningsbilder) mystiskt försvann/stals/borttappades i Tyskland.

Det är väl inte konstigare än att vittnet "Tina" plötsligt minns att hon sökte efter en misstänkt person med bil? Och det är inte bara hon och CS som kommer ihåg saker plötsligt.
2008-08-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Då har du inte sett många lik
Läs mitt tidigare inlägg och tänk efter lite
Nej inte särskilt många. Jag formulerade mig kanske lite fel.
Det jag menade var väl att det var det värsta jag sett dels pga att det är barn och dels på grund av att man är så känslomässigt insatt i det på något sätt. Därför blev det det värsta eller bland det värsta jag sett.
Jag har alltså set bilder på döda människor som såklart är värre. Var mer känslomässigt och bildmässigt i kombination som var det värsta jag sett.
Vilket inlägg menar du?
2008-08-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Det vittnet jag menar såg en person på gatan och kunde ge ett bra signalement.
Inte någon som hörde barnskrik.

Troligtvis svamlade nicket som skrev om detta!!
Även om nicket verkade seriös.
Det antyddes att vittnet skulle vara barn i tråden, och därför blev det komplicerat.

Nu kan jag ha fel, men jag tror att det är mig du kan syfta på?

Jag har vad jag vet inte direkt uttryckligen skrivit någon ålder på vittnen, sen vet jag att andra spekulerat i det hela, om barn och så.

Vad jag vet är att det i utredningen har funnits massor med förhör och vittnesmål som hamnade i slasken och att polisen använde personal som är vana att förhöra barn (och detta var inte på E som senare har framkommit) och att de har förhört personer av olika åldrar i närheten av E och Ts hem.

I övrigt är jag lite förvånad över att vissa vittnen/förhör inte finns med i FUPen.. men det är inte jag som gjort urvalet så jag sa väl inte säga något...
Senast redigerad av flurpo 2008-08-07 kl. 23:13.
2008-08-07, 23:12
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Då ska de väl också hålla sig till den sanning som presenterats i FU:n? Eller skulle det vara fel i den? Det ska ju anmärkas varje gång CS avviker från vad hon sagt tidigare, så varför inte när de som vittnar under ed gör det? Fru Justitia ska vara blind enligt talesättet, och ej heller bosatt i Arboga.
Naturligtvis ska dom hålla sig till sanningen. Inget snack om det! Men att avfärda hela släkten som lögnare är lite magstarkt tycker jag.

Jag kan förstå om förhören i rätten inte ger exakt samma svar, på alla punkter, som i FUP. Detta gäller även CS utsagor.
2008-08-07, 23:12
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Måste erkänna att jag inte fattade varför han kallades pastor i bloggen. Mässar han? Låter det som han predikar när han pratar? Är det något kinky? Religiöst? Vattnet är banne mig annorlunda i Arboga.
Ingen här känner väl till deras interna skämt? Varför göra så stor grej av det?
2008-08-07, 23:13
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sen kan man undra varför denna hopen blivit så sur, efter att jag hittat att sambo kallats för pastor i en blogg. Rätt kul att detta vill döljas, skäms de för detta med sin tro och dyrka.

Så om någon kallas för pastor på en blogg så innebär det per automatik att man är religös och innehar ett prästämbete?

Oj, jag brukar kalla mig själv för Doktor Dog ibland..

Hade jag nu varit läkare och hund och folk hade misstänkt att jag var läkare -och hund- skulle jag då dölja det för att sedan bli sur över att folk tror att jag är läkare -och hund?
Jag förstår inte dina tankegångar. Nu heller..
2008-08-07, 23:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jo, men i det här inlägget ger du intrycket av att tro på CS fullt ut angående bilresan.

Jag tror inte att rätten sätter lika stor tilltro till hennes byte av transportmedel. Detta är dock lätt avhjälp om hon kan säga vem som skjutsade henne. Jag, och förmodligen även rätten, tror inte att denna person finns.
Nu handlar detta om dagarna innan och inte självaste morddagen.
Tyvärr har åklagaren inte pressat henne på dagen D 17/3.
Antar att dom inte orkar eftersom det inte kommer leda någon vart då hon nekar och bevis saknas.
2008-08-07, 23:15
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Naturligtvis ska dom hålla sig till sanningen. Inget snack om det! Men att avfärda hela släkten som lögnare är lite magstarkt tycker jag.

Jag kan förstå om förhören i rätten inte ger exakt samma svar, på alla punkter, som i FUP. Detta gäller även CS utsagor.

Naturligtvis kan man inte säga att hela släkten är lögnare. Men nu har både pappan och ena syrran avvikit från sina tidigare vittnesmål. Vad beror det på?
2008-08-07, 23:17
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flurpo
Nu kan jag ha fel, men jag tror att det är mig du kan syfta på?

Jag har vad jag vet inte direkt uttryckligen skrivit någon ålder på vittnen, sen vet jag att andra spekulerat i det hela, om barn och så.

Vad jag vet är att det i utredningen har funnits massor med förhör och vittnesmål som hamnade i slasken och att polisen använde personal som är vana att förhöra barn (och detta var inte på E som senare har framkommit) och att de har förhört personer av olika åldrar i närheten av E och Ts hem.

I övrigt är jag lite förvånad över att vissa vittnen/förhör inte finns med i FUPen.. men det är inte jag som gjort urvalet så jag sa väl inte säga något...
FG har väl sållat till att vittnen håller hög klass.
Det får inte likna någon fars då Tina ska ge sin redogörelse för sina iakttagelser.
2008-08-07, 23:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Naturligtvis kan man inte säga att hela släkten är lögnare. Men nu har både pappan och ena syrran avvikit från sina tidigare vittnesmål. Vad beror det på?
Kan du kanske ge exempel? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag inte har koll.
2008-08-07, 23:20
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Kan du kanske ge exempel? Inte för att jag misstror dig, utan för att jag inte har koll.

Då får jag svara som andra brukar göra. Det har nämnts tidigare i tråden. Var god läs den innan du frågar.

Ledtråd: det har med ett foto att göra, samt om hur chatten runt klockan sju gick till.
2008-08-07, 23:24
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Då får jag svara som andra brukar göra. Det har nämnts tidigare i tråden. Var god läs den innan du frågar.

Ledtråd: det har med ett foto att göra, samt om hur chatten runt klockan sju gick till.
Touché!

Orkar dock inte leta nu...
Får jag återkomma till dig under morgondagen kanske?

Edit (minnet återvänder): I FUP står det väl inte uttryckligen att fotot visats för E? Dom skulle göra det men det står inte att dom verkligen gjorde det. Ingen lögn från RJ's sida enligt mig. Men det är min bedömning.
Senast redigerad av BoISaren 2008-08-07 kl. 23:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in