2008-08-06, 21:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Es sms

FUP sid. 721-723
Jag kollade igenom Es sms trafik.
Det finns ett meddelande på hennes mobil daterat 080318 kl.18.20.57
Sent text message "Ska jag plocka undan maten el planerar du komma snart? Puzz"

Någon förklaring till att ett sms skickats 080318?
Skottår och en gammal telefon?
2008-08-06, 21:32
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer1970
Från dagens förhör:

Från FUP:

Hur ska detta gå för henne att bortförklara? Hur kan man hitta på en sådan historia???

Hade CS någon uppgift om hammare, t ex från nyheter? Om det inte alls fanns någon sådan, så är det ju väldigt viktigt att hon hade den berättelsen.

Sedan har det sagts ibland att det är långsökt att använda hammare. CS är ju mycket för sångtexter.

ur Trubbel:
"Ifrån den stunden var den kvinnan dubbelt hatad.
Hon hade lekt med dig, med oss, ett litet slag,
och jag, jag kände det som även jag var ratad.
Jag ville slåss, och gick mot mitt livs nederlag.

Jag kom med hammaren beredd under min kappa"
2008-08-06, 21:33
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUP sid. 721-723

Jag har inte FUP på denna dator, så jag kan inte kolla just nu. Men hade inte E en ganska gammal Nokia?
2008-08-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUP sid. 721-723

Om övriga datum stämmer kanske det handlar om fel i utskriften?
2008-08-06, 21:34
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag tror inte hammarhistorien var en lögn om jag ska vara ärlig då hon berättade det för en vän, däremot så tror jag kläderna hamnade någonstans i Tyskland.

Jag tror hon flikar in ett par sanningar mellan alla lögner.

Sågs hon inte av en kamera på stationen i Arboga på väg tillbaka till Sthlm? Då bar hon väl inte på något? Eller vad hon så kall att hon bara slängde på sig en rock över alltihop?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jo, det var andra som grät [text]
Att hon inte grät då är väl en sak, alla gråter inte så, helt klart, men hon hade som sagt betydligt lättare att gråta när det gällde henne själv o, AE lyckades gråta o få det att se ut som ånger.

Det finns inget sorgligare än att förlora en familjemedlem. Att förlora ett barn är ännu värre.
Att förlora en vän är traumatiskt på ett annat sätt ...
Att lida ihop med andra, bekantas bortgång, är en traumatisk händelse.
Att delta i bekantas tragedier är djupt deltagande..

Igen då... CS är blockerad av i första hand hennes egen bakgrund och i andra hand det som händer just nu. Hon har inte förmågan att se sig själv och ännu mindre förstå sitt eget handlande. Jag tycker synd om henne men som alla andra måste hon ta sitt straff om hon är skyldig.
Hennes enda räddning är att erkänna om hon begått brottet. Erkänna och be om förlåtelse. Någonstans tror jag att E och hennes familj kan nöja sig med detta som ändå är deras mål.
T har ett sämre läge och det är synd om honom också just nu. Jag får inte riktigt ihop det när det gäller honom och hans känslor... senare kanske.
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Nej, självklart får man ta det hon säger med en nypa salt. Hon kan mycket väl säga och även troligen gör hon detta att hon inte tål blod för att hon vill att rätten ska tro att hon inte kan göra ett sådant här dåd pga av det.

Jag menar att delar av hennes berättelse kan vara påverkad av familj + vänner samt flashback tex hon kanske har sett bilder och läst inlägg etc.
Det fetlagda köper jag som ett argument även om jag inte tror på det själv. Familjen har ingen logiskt skäl att påverka henne i den ena eller den adra riktningen. Samtliga vill att rätt gärningsman blir fälld...

Återigen säger jag att hennes berättelse om CS kom under hennes isolerade tid då hon inte hade tillgång till medier...
2008-08-06, 21:35
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Som jag tidigare sagt så är det ovanligt med just detta beteende, "Vänta hanny, dö inte jag skall bara flytta bilen". Vanligare de inte vill gå ifrån sin döende käresta...
Men nu fick han inte vara hos henne, eftersom räddningspersonalen inte ville ha honom där inne.
2008-08-06, 21:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men nu fick han inte vara hos henne, eftersom räddningspersonalen inte ville ha honom där inne.

Jag vet att han på bandet sa att han skulle flytta bilen och frågade om han kunde lägga på. Men jag minns inte om han blev tillsagd att flytta bilen? Har du någon koll på det?
2008-08-06, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Har läst i FUP att han skulle flytta bilen. OM jag inte minns fel så stod den rätt skevt parkerad. Kan dock inte säga exakt när hon log, men vad spelar det för roll. Jag finner då ingen humor i att han flyttar på sin bil.

Jo det spelar roll, för som jag tidigare skrev kan det vara åt hans kalla beteende.
Eller om hon lyssnar och skrattar åt det hemska på bandet.
sen så lämnar ovanligt att nån sin kära som håller på att dö (aldrig sett det själv), det säger jag av egen erfarenhet av olycksplatser iomed att jag arbetat i den akuta delen...
2008-08-06, 21:40
Bannlyst
Citat:
Som jag tidigare sagt så är det ovanligt med just detta beteende, "Vänta hanny, dö inte jag skall bara flytta bilen". Vanligare de inte vill gå ifrån sin döende käresta...
Om Ambulanspersonalen ber han flytta bilen så dom kommer fram riktigt, är det konstigt att han gör det? Det hade nog jag med. Dom är ju där för att rädda hans sambos liv, då är det ju ett plus om dom kommer till riktigt.
2008-08-06, 21:41
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Jo det spelar roll, för som jag tidigare skrev kan det vara åt hans kalla beteende.
Eller om hon lyssnar och skrattar åt det hemska på bandet.
sen så lämnar ovanligt att nån sin kära som håller på att dö (aldrig sett det själv), det säger jag av egen erfarenhet av olycksplatser iomed att jag arbetat i den akuta delen...

Men är det brukligt att anhöriga finns med när sjukvårdspersonal kommer till plats? Har också slängt ut frågan om han blir ombedd att flytta på bilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in