2008-08-09, 14:05
Medlem
ih82w846s avatar
Jag tror Polisen har haft lite för mycket hopp om att hitta DNA/fysiska bevis
i början, det är intresant att se vilka datum de gick och rotade i klädescontainer
varför gjordes detta inte redan dagen efter?
Blir hon friad så ligger ansvaret 50/50 åklagare- polis.

Tyskan skulle fortsatt på sin bana att inte prata med Polisen,
för om man inget säger så ljuger man inte.

Här är en 45min OT video om varför man inte ska prata med Polisen
http://www.tuccille.com/blog/2008/07/eight-reasons-even-innocent-shouldnt.html
2008-08-09, 15:01
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Nu är det ju inte flashbacks medlemmar som skall avgöra om tyskan är skyldig eller inte och tur är väl det

Då kan det vara intressant att se hur tingsrätten kan resonera, de behöver alltså inte alls gå på vad E säger eller någon annan heller för den delen, de dömer efter vad dom själva anser vara tillräckliga motiv och inte vad flashbacks medlemmar anser!

Det kan vara en bra idé att anlita hjärnan innan du låter pekfingret valsa fram över tangentbordet. Det enda du säger är att tingsrätten dömer och inte medlemmarna på FB. Eller vill du säga något annat med ditt snömos?
2008-08-09, 15:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Tack för en utmärkt källanvisning. Här har vi den den svagaste länken i åklagarens viktigaste indiciekedja:

"I sista sekvensen, det vill säga nummer 12, den 17 mars 2008, så säger han igen att det är
svårt då det är mörkt utanför den aktuella perrongbyggnaden, men han stannar på kameratid
19.52.35 och säger att han inte kan utesluta denna person som Christine Schürrer."

"Inte kan utesluta" hur svagt är inte det om denna bild skall kopplas ihop med iaktagelser nära brottsplatsen. Ditt citat var rätt, men den du citerade var lite vårdslös i sina slutsatser.

Intressant det här med bilderna.
Vad händer om experter nu kommer fram till att man kan utesluta att hon finns med på bilderna?
2008-08-09, 15:20
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Blir hon frikänd tror inte jag hennes första prio är att läsa 2000 inlägg i olika trådar på fb, för att sedan ta ut personlig hämnd för de som ev. anklagat henne för att vara GM (däribland undertecknad). Och sen skulle det ju även blir ett hästjobb för henne att identifiera samtligas nicknames men hon kanske han någon "vän" i Köping som kan hjälpa henne med detta!

Sorry OT, men kunde inte låta bli.

Nej det behöver ingen vara orolig för att hon kommer att hämnas på de som skrivit här. Om CS ev. öppnar sig i en intervju för Expressenjournalisten Terese Crisitiansson får hon räkna med att den skamlösa människan TC utan skrupler under olika identiteter kommer att vara allt annat än den förstående journalisten med sin klingande skånska dialekt. Hon kommer glatt och villigt kabla ut allt på nätet som hon inte kan skriva i egna artiklar.

Som ett ev. intervjuobjekt får man räkna med att bli förtalad och hånad, en av journalistens specialitet när det gäller intervjuoffer hon inte gillar.
Senast redigerad av Megan 2008-08-09 kl. 15:32.
2008-08-09, 15:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag bumpar mitt inlägg och ber återigen beaver_se att svara.

Har du fel så erkänn det. Det har vi alla, mer eller mindre, i den här tråden/trådarna gjort. Har du rätt så hänvisa till dina uppgifter.

Jag vill gärna tro att du bara är dåligt påläst. Men du gör det inte lätt för mig med dina prestationer här i tråden. Du framstår mer och mer som en lögnare som vill sprida sitt budskap för att provocera.

Vill du lägga fram en källa till ditt uttalande om att RJ redan från början ansåg att CS var den troligaste gm? Innan han ens tänkte på NJ.
Vill du vara snäll att komma med nån form av hänvisning till var det har stått att ett foto på CS har tagits med till det skyddade boendet?

Du säger att du skriver saker som stått i vittnesförhör och olika tidningar. Då borde det inte vara så svårt att ange källa med hänvisning?

Jag är inte Beaver men undrar lite över det här.

Som jag fattar ( kanske har fel? ) så tänkte RJ direkt att det kunde vara NJ som är gärningsman.

Redan den 18.e mars (dagen efter dådet) satt RJ och T vid frukostbordet och diskuterade om NJ som gärningsman. Och vid denna tidpunkt styr T in samtalet på CS. Om det kanske kan vara, eller inte vara, hon som gjort det?

Stämmer detta?
2008-08-09, 15:25
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Visst kan man jämföra med ett pussel, men då är argumentationen här på FB; strunta i hur pusselbitarna ser ut, vi har så många. Sen görs pusselbitarn så mycket större hela tiden. En raderad internethistorik blir gång på gång en omformaterad hårddisk till exempel. Nu det här med att hon blivit sedd med vansskorna aktuell dag. Hur är det med den pusselbiten, vilket vittne tänker ni på då? Det förhöret kan vi granska istället för att sprida ett rykte att hon bevisligen hade de skorna den dagen.

En gång för alla: Är hårddisken omformaterad? Eller är internethistorik raderad?

Gärna källa till detta.
2008-08-09, 15:31
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Däremot verkar det saknas konsensus kring diagnoticeringen av en Patologisk Lögnare. Ett accepterat kriterie tycks dock vara att lögnerna inte tjänar som sköld för lögnaren, eller ger denne fördelar. Snarare är utgångspunkten att det är vanligt med funktionella lögner.
CS är en notorisk lögnare, fån början i den kartlagda historien CS-TH påvisas att CS utan tvivel ljuger, när det tjänar hennes fördelar. Första lögnen jag kommer på är t.ex. när hon skulle besöka Sverige/Arboga i mars 07 med 'vänner', så var inte fallet. Ja, det finns ett helt skrotupplag av lögner, kring försvunna plåböcker, telefonkort, 'Mållgans', att hon flyttat för sin pojkvän i KAK- området, Vans'en, osv.
Det kan verka uppseendeväckande omoraliskt, men verkar ofta ha en ren funktion till CS fördel. Detta ingår säkerligen i en symtombild av nån psykiatrisk fuktionsnedsättning, dock inte troligt PL.

Fint att du har läst artikeln, det är inte många som gjort det verkar det som. Jag har ingen aning om vad för psykiatrisk problembild CS dras med eller om hon ljugit en massa tidigare under sin levnad, men finns det verkligen inte tillfällen i FU:n där hon anses ha ljugit som skulle passa in på det som omnämns i artikeln, t ex:

"pathological lies often appear purposeless. In some cases, they might be self-incriminating or damaging, which makes the behavior even more incomprehensible."

"Letters I have received from mental health professionals, attorneys, and individuals around the world describe similar characteristics in people they know—excessive lying, easily verifiable to be untrue, mostly unhelpful to the liar in any apparent way, and even possibly harmful to the liar, yet told repeatedly over time."

Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Jag tycker nog att CS verkar ha en mycket ojämn begåvningsprofil. Verbal-kognition hög, men icke-verbal kognition lägre eftersom hon verkar rentav kass på att sätta ihop typ adoptionsbrev. Å spatial förmåga verkar ställd på kanten, utom rimligt tvivel, hittar ju inte till Sigge, ens på tredje försöket.

Hennes dåliga lokalsinne kommer av det faktum att hon är kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Den är inte särskilt vanlig. Och en ytterst besvärande omständighet för den tilltalade är att de skor av modellen som hon har ägt har försvunnit under så sena och mysteriösa omständigheter. Så extremt tråkigt att hon har förlorat just de skor vars slitmönster med all säkerhet skulle kunna fria henne om hon var oskyldig! Och när man dessutom uppenbart ljuger om hur man har förlorat skorna, då ligger man risigt till.

Oftast gör de det inledningsvis, och resten av ljugandet är till för att täcka upp redan gjorda lögner. Men vad som kännetecknar dem är hursomhelst just att de ljuger. De svarar inte "inga kommentarer" och "goddag yxskaft" på två tredjedelar av frågorna.

Jag håller med om att skornas försvinnande är suspekt, men har du något belägg för att skomodellen inte är särskilt vanlig? Det nämndes i den andra tråden, men jag tycker det ska nämnas här också: sulan kallad "Off-the-Wall" används i flertalet Vans-modeller, inte bara Vans Bearcat. Hur många olika Vans med liknande sula (i storlek 40-42) har sålts i Sverige?
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-09 kl. 15:39.
2008-08-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Intressant det här med bilderna.
Vad händer om experter nu kommer fram till att man kan utesluta att hon finns med på bilderna?

Men CS hävdar väl själv att hon tagit det tåget och mobilen har väl pejlats dit också?

Eller är jag snurrig nu?
2008-08-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Hennes dåliga lokalsinne kommer av det faktum att hon är kvinna.

Begåvat. Men föga förvånande då det kommer från Veckans Klubba, eller är det "Meklubba" från Nilecity, den ryske torpeden i hamnen som pratar med Percy?

Ärligt, hur kan du komma med något så befängt påstående? Generalisering kolon.
2008-08-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
En gång för alla: Är hårddisken omformaterad? Eller är internethistorik raderad?

Gärna källa till detta.

Internethistoriken raderad, jag ska försöka rota fram var i FUP jag hittade det.
2008-08-09, 15:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Men CS hävdar väl själv att hon tagit det tåget och mobilen har väl pejlats dit också?

Eller är jag snurrig nu?

Dy har rätt. C.S säger att hon tagit det tåget
2008-08-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll

Eller är jag snurrig nu?

CS har själv, initialt i alla fall erkänt att hon åkt tåg alla tre dagarna, d.v.s. den 12:e, 14:e och 17:e, så det borde ju finnas bilder på henne i så fall.

Nu när hon säger att Mållgan har kört den 14:e för att bräcka tidspespektivet, så tycker man ju att hon borde ljuga om den 17:e och 12:e också, vad har hon att förlora egentligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in