2008-08-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Har inte rättegången börjat för dagen? Var är medias rapportering? Är karaktärsvittnen ointressanta?

Tydligen bara expressen som rapporterar än så länge.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1260449/expressen.se-rapporterar-direkt-fran-arbogarattegangen

Nu när den första grannen har kommit i vittnesbåset och vittnar under ed så är det inte alls säkert att personen som smygit runt huset var en man.
Citat:
– Det kan lika gärna vara en kvinna som en man.
2008-08-11, 10:47
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, men jag tycker ändå att någon rot skulle följt med. Lite knepigt är det.

Hur bedömde man att håret troligen kom från E själv? Bara genom hårfärg eller lite djupare analyser?

Sista frågan för idag, jag lovar!

Bara ett liten noterande.
Få av mina tappade hårstrån har rötterna med. Detta beror säkert på att jag, som många andra tjejer, har poröst hår efter div. hårfärgningar, uppsättningar och en del sprayande.
Ju längre ett hårstrå blir dessto mer mister det sin elasticitet och går därför lättare av utan att rötterna följer med. Jag som har långt hår ser det tydligt då huvudhåret är mycket tjockare än topparna.
De flesta som har långt hår drömmer om att ha ett tjockt hår hela vägen och för att motverka torrt och poröst hår -som alltså går av- köper vi diverse mirakelkurer på frisörsalongerna!

M a o är det ett välkänt "problem" att längre hår lättare bryts av och att det därför inte kan anses särskilt anmärkningsvärt att inte rötterna finns med på tappade hårstrån!
2008-08-11, 10:49
Bannlyst
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=797462

- Jag reagerade på att personen gick så nära staketen och parkeringarna, säger Maria Stefansson.
Vid Emmas hus svänger personen in på garageuppfarten.

Stefansson använder hela tiden den könsneutrala benämningen "personen", vilket sannolikt innebär att vi inte kan vänta oss något utpekande.
2008-08-11, 10:51
Medlem
Jag ser att du kan en hel del om borderline. Men jag reagerade på det du skrev att CS kallar sin kompis Jesus. Hur vet vi att det är den Jesus hon menar? Kan vara så enkelt att han ofta säger Jesus när något går på tok eller att det är något annat skämtsamt dem emellan?
Man kan jämföra det med att T:s vän kallar honom pastor T..hur känns det?
I övrigt kan jag bara säga att man måste nog känna CS väldigt väl för att kunna uttala sig om hur hon är som person. Kanske är det så att CS är en snäll omtänksam person som det är svårt att tro något illa om? Hennes vänners uttalande tyder på det.[/quote]

Kanske heter han jesus, ja...kanske är han latino...hur som helst att en GM har en snäll och öm sida är väl självklart. Även den värste har något inom sig som vill ge och ha kärlek. En person med störd personlighet, specielt borderline kan ju gå i döden för en sann vän, så klart att hon då kan uppfattas som god.
2008-08-11, 11:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det duger lika bra som underlag för diagnoser som de underlag andra diagnosmakare har använt sig av här. Tänkte väl att tummarna skulle bli ett bevis. Så driver man en äkta häxprocess.

Man kan alltså skilja på "äkta" o "oäkta" häxprocesser?
Hur gör man det? Biter man i dem?

Nu beskriver ett vittne i alla fall att h*n sett en kvinna bete sig konstigt i området.
Senast redigerad av miapetter 2008-08-11 kl. 11:03.
2008-08-11, 11:06
Bannlyst
Grannvittnet säger
enl expressen
– Tittar och uppfattar att det är en kvinna och att hon gick otroligt nära mina soptunnor.

När hennes son ville ut och cykla runt kvarteret lät hon honom inte göra det utan att följa efter eftersom "en skum gubbe går runt här".

Om man nu uppfattar personen som kvinna, är det inte halvgalet att varna sitt barn för en skum gubbe?
sen var grannen orolig för att det var en biltjuv, i mitt kvarter om vi ser noge sånt så kallar man läget och pratar med sina grannar. Så de åxå har ögonen öppna, man kanske inte gör så i Arboga... sen kan man undra över alla vittnen som alltid för att vara på den säkra sidan både ser en man och en kvinna i alla de ser...
2008-08-11, 11:09
Medlem
Ålder på person som man inte ser ansiktet på

Citat:
säger grannen som inte såg ansiktet på personen.
– En lång smal kropp. Minns bara de långa benen, säger grannen.
Jackan beskriver hon som mörk med stor luva och hon uppskattar personen till 1.80. Åldern sade hon direkt var runt 30.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1260449/expressen.se-rapporterar-direkt-fran-arbogarattegangen

Ja, det var det märkligaste. Vittnet säger att personen är runt 30 utan att ha sett ansiktet.
2008-08-11, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Man kan alltså skilja på "äkta" o "oäkta" häxprocesser?
Hur gör man det? Biter man i dem?

Nu beskriver ett vittne i alla fall att h*n sett en kvinna bete sig konstigt i området.

Men hur trovärdig är hon när hon först säger kvinna och sen "skum gubbe" en ganska stor skillnad .
2008-08-11, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Ja, det var det märkligaste. Vittnet säger att personen är runt 30 utan att ha sett ansiktet.

Ja tror hon baserar det på benlängden He he, Är detta Rally-Tina.
2008-08-11, 11:12
Medlem
hayennas avatar
Hammaren

Återigen en fråga som säkert besvarats i de andra trådarna, som jag bara skummat: Vad står det i FUP om hammaren på Skavsta? Finns det en möjlighet att den har beslagtagits eller är det uteslutet?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia

Om man jämför med filmen där man ser CS gå in i häktet med ansiktet dolt då är det omöjligt att gissa hennes ålder. Det kan vara allt från 15 och uppåt. Väldigt märkligt att hon så bestämt kan säga runt 30..
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men hur trovärdig är hon när hon först säger kvinna och sen "skum gubbe" en ganska stor skillnad .
Äh... Inget att hänga upp sig på. Om man förklarar för barn så är "skum gubbe" det naturliga. "Skum kvinna" el. "skum person" är inte lika talande för ett barn.

Nej, jag kan inte ange källa på detta. En högst personlig reflektion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in