2008-08-08, 23:48
  #1885
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Jag har ögnat igenom FUP och häpnar över att det inte finns någon bevisning alls. Enbart hypoteser och gissningar.

Schürrer sitter där hon sitter enbart för att polisen inte hittat någon bättre kandidat.

Polisen är under stark press ända sedan Anders Eklund-schabblet, och hoppas på att ett mirakel ska ske så att en mördare kan fällas.

Bara för att man reser omkring i Arbogatrakten, vägrar svara på vissa frågor och kommer med en och annan lögn (gravidtricket är väl kvinnans äldsta knep?) betyder inte att man automatiskt är mördare.

Polisen har vänt ut och in på Schürrers alla tillhörigheter utan att hitta minsta spår.
Att denna förvirrade missbrukande kvinna - efter ett av historiens blodigaste brott - skulle lyckats utplåna alla spår till 100% förefaller helt osannolikt.

Jag tror att någon helt annan har begått morden, möjlligen på uppdrag av CS.

Det var ju inte direkt vem som helst som var i Arboga, utan denna kvinna som bevisligen har ett hat till dem. Jävla otur att hon skulle vara där just då och jävla otur att hon har haft samma skor som gärningsmannen och en jävla otur att hon kastat eller glömt dem.
__________________
Senast redigerad av watson6669 2008-08-08 kl. 23:50.
2008-08-08, 23:49
  #1886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det var ju inte direkt vem som helst som var i Aarboga, utan denna kvinna som bevisligen har ett hat till dem. Jävla otur att hon skulle vara där just då och jävla otur att hon har haft samma skor som gärningsmannen och en jävla otur att hon kastat eller glömt dem.

De vill inte höra det där ändå, även om jag håller med dig till 100%.
2008-08-08, 23:49
  #1887
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ah ok, så hon kan dra kvalificerade lögner i rätten , men inte fixa ner en bild i cacheminnet. Ja det är ju svårt...förstår inte någonting för att vara ärlig. Antingen dömer du ut hennes datorkunskaper helt, och antar att ingen annam kan ha hjälpt henne, men å andra sidan tycker jag att det räcker med att hon har bilderna cachade, tycker inte ni det?

För övrigt. Kan ni tänka er någon annan förövare? Få höra det i så fall, ni som in absurdum påtalar tyskans oskuld.

Att hon kan dra kvalificerade lögner i rätten är ju väl dokumenterat, eller?
Har hon besökt en sida på nätet lagras den i cacheminnet.

Jag tror inte någon datoranvändare öht medvetet sparar ner en bild i cacheminnet. Det vanligaste är ju att man sparar ner bilden i "Mina dokument"/Mina bilder" som är en default inställning om man nu kör t.ex XP.
Surfsidor, bilder, sparas automatiskt på burken.

Att hon har bilderna cachade visar ju vilka sidor hon besökt.

För mig iaf är CS gärningsmannen.
2008-08-08, 23:51
  #1888
Bannlyst
Vad hände med detta, har dek kommit fram vems det är? fanns även ett på en hammare i huset...

Fingeravtrycksundersökning i hallen resulterade i att ett användbart fingeravtryck kunde framkallas. Detta avtryck fanns på nedre trappräcket vid trappan upp till övervåningen. Fingeravtrycket som jämförts mot de inblandade har inte heller det kunnat knytas till någon.
2008-08-08, 23:53
  #1889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Att hon kan dra kvalificerade lögner i rätten är ju väl dokumenterat, eller?
Har hon besökt en sida på nätet lagras den i cacheminnet.

Jag tror inte någon datoranvändare öht medvetet sparar ner en bild i cacheminnet. Det vanligaste är ju att man sparar ner bilden i "Mina dokument"/Mina bilder" som är en default inställning om man nu kör t.ex XP.
Surfsidor, bilder, sparas automatiskt på burken.

Att hon har bilderna cachade visar ju vilka sidor hon besökt.

För mig iaf är CS gärningsmannen.

Herregud, prata med folk som kan vända ut och in på en dator. Var inte så naiv, jag säger ju att det är busenkelt att fixa så att allt ligger i cache, tro på det då.

Bra att du anser att CS är GM, vem kan det finnas annars, CS-anhängare, få höra nu.
2008-08-08, 23:53
  #1890
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Detta är en mycket kraftig storm i ett mycket litet vattenglas.
För att polisen ska kunna utföra några utredningsåtgärder måste förundersökningen öppnas igen. Både försvaret och åklagare vill att polisen ska kontrollera uppgifter som kommit fram i förhöret. Ergo måste förundersökningen öppnas. Eftersom CS kommer med nya uppgifter jämfört med vid polisförhören måste polisen kolla upp dem.
Tyvärr har uppenbarligen inte mina kollegor fattat detta.

Sen är det lite oroväckande att chefsåklagaren säger att om målet förloras så beror det inte på en dålig åklagarinsats. Det ska mycket till innan åklageriet börjar spekulera i friande dom.

I mitt förra inlägg nämnde jag att det kan komma fram nya fakta i målet.

Tänk om tyskan nu kan styrka nya vittnesmål gentemot de gamla lögnerna. Eller åtminstone några? Kan bli en spännande upplösning det här.

Även om så inte är fallet så verkar åklagarna tro på förlust.

Hur bedömer du chefsåklagarens uttalande?
2008-08-08, 23:54
  #1891
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pengar, då kommer jag osökt att tänka på att Pappan tidigt pratat om skadestånd av staten för den felaktiga häktningen.
Och? Med det menar du...?
2008-08-08, 23:56
  #1892
Medlem
Saltets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Lägg av Saltet
Folk som aggressivt försöker stoppa andra från att uttrycka sin mening är vanligtvis inte värda ett bemötande, men jag gör ett undantag.
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Hört talas om indicier? Läs om allt i FUP och återkom, jag är så jävla trött på det här, och förstår att framtiden med alla dessa empatilösa egotrippade människor måste bli hemsk.
Verkar vara lite begreppsförvirring här.

Indicium
http://sv.wikipedia.org/wiki/Indicium

Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Du kan inte se MINSTA tecken på varför CS skulle vara förövaren?
Såna tecken kan säkert ses både hos den ene och den andre - ingen nämnd, ingen glömd.
2008-08-08, 23:58
  #1893
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
I mitt förra inlägg nämnde jag att det kan komma fram nya fakta i målet.

Tänk om tyskan nu kan styrka nya vittnesmål gentemot de gamla lögnerna. Eller åtminstone några? Kan bli en spännande upplösning det här.

Även om så inte är fallet så verkar åklagarna tro på förlust.

Hur bedömer du chefsåklagarens uttalande?
Nu frågade du iofs inte mig men vore jag försvarare så hade jag gått till en bildexpert och bett dom förtydliga bilderna på arboga station.
Mycket av indicierna är uppbyggda på dom.
Själv har jag använt bildhanteringsprogram och häpnar över resultatet.
2008-08-08, 23:58
  #1894
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Pengar, då kommer jag osökt att tänka på att Pappan tidigt pratat om skadestånd av staten för den felaktiga häktningen.

Den intervju jag hörde med Niklas så sa han att han inte var ute efter pengar.
2008-08-09, 00:00
  #1895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltet
Folk som aggressivt försöker stoppa andra från att uttrycka sin mening är vanligtvis inte värda ett bemötande, men jag gör ett undantag.

Verkar vara lite begreppsförvirring här.

Indicium
http://sv.wikipedia.org/wiki/Indicium

Såna tecken kan säkert ses både hos den ene och den andre - ingen nämnd, ingen glömd.

Ok jag ger upp, du vann. Hur böjer du indicium? Så du menar att CS med alla dessa lögner och ändringar av vittnesmål och allt sammantaget inte är någonting att ta i akt?

Och att sedan vara så arrogant så att du "låter" dig göra ett undantag för att svara på något du tycker vara ett aggressivt agerande. Ja jag är förbluffad.
2008-08-09, 00:09
  #1896
Medlem
Rimligt tvivel?

Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Nu är det ju bortom RIMLIGT tvivel.
Det är upp till rätten att bedöma om det finns rimligt tvivel.

Nej, det finns ingenting som fäster henne vid mordplatsen. Kan man inte göra det så är kriteriet "bortom rimligt tvivel" inte gällande i den här saken. Att hon sedan betett sig som gärningsman är en helt annan sak. Det räcker fortfarande inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in