2008-08-06, 18:10
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon har väl ingen familj? Hon har en mamma som är död och en syster och en pappa som hon inte har träffat på evigheter.

Oavsett om hon träffade dem igår eller för tio år sedan så är det väl ändå hennes familj? Tror du att hon skulle vilja se dem råka illa ut fast de har så dålig kontakt med varandra? Jag t ex har två bröder som jag inte sett sedan farsans begravning för snart 21 år sedan, men inte fan vill jag väl att de ska råka illa ut? Nu får du väl dra upp trynet ur din lilla kemilåda.
2008-08-06, 18:10
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Om hon hade 5 telefoner och 3 simkort (vem vet homn kan ha haft flera)är det ett tecken på ljusskygga aktiviteter.

Om hon nu skulle planerat dessa mord och var van att laborera med olika telefoner och simkort skulle hon troligen lagt upp det hela på ett annat sätt än att avslöja sin teletrafik på det här sättet.
Hon är för smart för det.

Jag är inte säker på att den som gjort detta är särskilt smart. Det kan lika gärna vara ren tur för gm att inga spår har hittats.
2008-08-06, 18:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Fundersam, menar du att du tror på det? Jag är övertygad om att det inte är sant, alltså att det inte är obekanta vänner i Köping som ska skyddas, som gett henne telefonnummer och adresser...

Men varför obekanta vänner i Köping nu plötsligt dras in och skjutsar till Fornborgar ( inte heller mycket att fundera över, troligast osanning) är underligt. Vad skulle denna historia 'bidraga' med?

Precis! Hon beter sig så himla inkonsekvent o märkligt!
Mycket kan man förklara med en grandios självbild etc men dessa totalt irrelevanta grejer hon kläcker ur sig, kommer de bara flygande?
2008-08-06, 18:11
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Fundersam, menar du att du tror på det? Jag är övertygad om att det inte är sant, alltså att det inte är obekanta vänner i Köping som ska skyddas, som gett henne telefonnummer och adresser...

Men varför obekanta vänner i Köping nu plötsligt dras in och skjutsar till Fornborgar ( inte heller mycket att fundera över, troligast osanning) är underligt. Vad skulle denna historia 'bidraga' med?

Ska jag vara helt ärligt så vet jag inte vad jag ska tro just nu
2008-08-06, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Eftersom du tipsar andra om att åka till rättegången och tala om vad de vet, så tipsar jag dig om samma sak. Du verkar ju veta med säkerhet att hon är oskyldig, så varför bidrar inte du med din info där den hör hemma som bäst då?

Sen tycker man ju att det ingår i sunt förnuft att inte sätta sig och skratta vid såna tillfällen, oavsett om det är för att man pratar med sin advokat. Om hon själv inte fattar hur illa det ser ut, så kanske hennes advokat skulle ha upplyst henne om det.

Jag vet inte vem som är skyldig till brottet, och inte heller rätten till 100%. Därav är det viktigt att kontrolera alla inblandade på en gång, för att slippa göra om allt om hon är oskyldig.

Sunt förnuft, hur länge har hon varit häktad. Frånskild från andra att prata med, finns många anledningar till att man inte är sig själv under en rättegång av den här storleken...
2008-08-06, 18:13
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Mycket troligt, ingen normal person orkar hålla på med fler än två mobiler i sitt liv samtidigt.

De enda jag träffat på som har fler än två mobiler är ljusskygga individer, de har även en förmåga att ha väldigt många sim-kort och byter nummer stup i kvarten.

Som vanlig person är de lättare att flytta över alla sina kontakter till en mobiltelefon än att hela tiden släppa på flera mobiler.

Jag har tre mobiler och fyra SIM-kort. Spelar på tre olika on-line spel där jag använder olika abbonemang. Dessotum använder jag ett av SIM-korten för ett abbonemang till fasta telefoner, Tele2:s Champion som är snorbilligt till fasta telefoner. Kontantkort till spelen. Det är smidigare att ha fler telefoner då så jag slipper växla SIM-kort.
Du påstår då att jag är en ljusskygg individ! Och att jag inte är en vanlig person för att jag anser det (i mitt fall) vara smidigare med fler telefoner!
Tänk på att det finns människor med vidare intressen och en annat sätt att anvädna teknik än du..
2008-08-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeaxel
Kan hon haft en sjuk medhjälpare från tex tyskland som hon mött upp i arboga eller dyl? som skulle "märka" E och av bara farten åkte barnen med?
Och att E verkligen sett tyskan vid dörren men en annan GM som kom in efter?

Har följt detta fall ända sen jag var på akuten på USÖ den aktuella kvällen när barnen kom in.
Riktigt olustigt,

Allt pekar åt tyskan ,men VARFÖR får känslan att det nåt som inte stämmer här!

knappast. hon slakta dem själv.

det som inte stämmer är tyskans historier.
2008-08-06, 18:14
Medlem
miapetters avatar
Magazin24:
18.07 Förhandlingarna avslutas för dagen och återupptas i morgon klockan 09.00.
2008-08-06, 18:15
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag vet inte vem som är skyldig till brottet, och inte heller rätten till 100%. Därav är det viktigt att kontrolera alla inblandade på en gång, för att slippa göra om allt om hon är oskyldig.

Sunt förnuft, hur länge har hon varit häktad. Frånskild från andra att prata med, finns många anledningar till att man inte är sig själv under en rättegång av den här storleken...

Men ändå så tycker du att det är jättebra att man väntar med analysen tills den rätt GM finns på plats? Det tolkar ju iaf jag som att CS hos dig är helt avskriven.

Du orkade inte läsa hela meningen? Jag tillade att om CS inte själv begrep hur illa det såg ut, så kanske hennes advokat borde ha upplyst henne om det. Eller har hennes advokat också tappat greppet genom CS häktning?
2008-08-06, 18:15
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Hon är för smart för det.
Du menar att en person som (helt enligt egen utsago) fabulerar ihop en historia om en beslagtagen hammare enbart för att slippa tala om sin mor kan betecknas som "smart"?

(Då ingår "rationell" i min definition av "smart".)
2008-08-06, 18:17
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marinka
Jag har tre mobiler och fyra SIM-kort. Spelar på tre olika on-line spel där jag använder olika abbonemang. Dessotum använder jag ett av SIM-korten för ett abbonemang till fasta telefoner, Tele2:s Champion som är snorbilligt till fasta telefoner. Kontantkort till spelen. Det är smidigare att ha fler telefoner då så jag slipper växla SIM-kort.
Du påstår då att jag är en ljusskygg individ! Och att jag inte är en vanlig person för att jag anser det (i mitt fall) vara smidigare med fler telefoner!
Tänk på att det finns människor med vidare intressen och en annat sätt att anvädna teknik än du..

Visst, okej, det finns sådana som du också!

Men du har en bättre förklaring till att ha fler mobiler än vad CS har, hennes förklaring är ju i princip att hon har flera mobiler för att hon inte orkar flytta över alla kontakter till en och samma mobil.
2008-08-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Oavsett om hon träffade dem igår eller för tio år sedan så är det väl ändå hennes familj? Tror du att hon skulle vilja se dem råka illa ut fast de har så dålig kontakt med varandra? Jag t ex har två bröder som jag inte sett sedan farsans begravning för snart 21 år sedan, men inte fan vill jag väl att de ska råka illa ut? Nu får du väl dra upp trynet ur din lilla kemilåda.

skitsnack. hon kan inte svara eftersom 'vännerna' är lögner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in