2014-07-01, 21:39
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hej hej,

Är det någon som vet om UU har intagning till datavetenskap på VT?

Mvh,
Nej det har de inte.
http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/?currentView=registration&code=TGDAV
Citera
2014-07-02, 05:07
Medlem
BarryHeros avatar
Tror ni man kan fa jobb som systemvetare efter att ha last Masterprogrammet i Management,kommunikation, och IT vid Uppsala universitet? Kurserna verkar vara at systemvetarhallet. Min kandidat ar inom kommunikation.
Citera
2014-07-02, 10:24
Medlem
Shantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Nej det har de inte.
http://www.umu.se/utbildning/program-kurser/program/?currentView=registration&code=TGDAV

Nu länkar du till fel universitet, UU är Uppsala Universitet. Ditt svar är dock fortfarande giltigt, DV på UU startar bara på höstterminen.
Citera
2014-07-02, 11:28
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanta
Nu länkar du till fel universitet, UU är Uppsala Universitet. Ditt svar är dock fortfarande giltigt, DV på UU startar bara på höstterminen.
Hmm okej. Jag är ganska sugen att börja plugga så snart som möjligt, så jag hade en tanke att kanske läsa matematik 1 VT 2015, och sedan tillgodoräkna dessa poäng. Är det någon som testat det alternativet?
(jag har sökt studievägledare på UU, utan lyckat resultat)

Mvh
Citera
2014-07-02, 13:24
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanta
Oj förlåt blandade ihop dem.
Citera
2014-07-06, 14:56
Bannlyst
Är det stor kvalitetsskillnad mellan SU och UU på kandidatprogrammet?
Citera
2014-07-08, 14:26
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarman
Är det stor kvalitetsskillnad mellan SU och UU på kandidatprogrammet?

Tror väldigt få kan svara på det. Jag har gått på UU's kandidatprogram och kan säga att det är en rätt slapp utbildning, har du förkunskaper inom programmering och är allmänt klipsk så behöver du inte lägga många timmar i veckan.
Citera
2014-07-10, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Någon som går/gått systemvetenskap på GU och vill berätta lite om hur det är?
Kommer antagligen in till HT2014 och hade velat ha reda på följande frågor.

1. Hur är första, andra och tredje året?

2. Hur mycket plugg är det egentligen?

3. Hur svår är programmeringen?

4. Mycket grupparbeten?

5. Hur viktigt är det att ha en bärbar dator till skolan?

6. Har ni fått arbete, praktik under eller efter avslutad examen?

7. Ifall ni hade fått chansen hade ni gått om utbildningen igen?

hälsningar

2. Första året är det inte så mycket plugg, utan mer lätta grupparbeten. Men det är viktigt att lära sig programmeringen i början, annars blir det ett helvete. Andra året blir tentorna jobbigare. Väldigt långa och tjocka böcker som man behöver nöta igenom och memorera. Inte alltid det roligaste heller, då mycket av det som presenteras på tentan aldrig används i grupparbetena som utförs samtidigt.

3. Satsa ordentligt på programmeringen de första veckorna så du verkligen lär dig den, det kommer att underlätta enormt!

4. Väldigt mycket grupparbeten. Förutom första kursen så är det fri indelning vilken bidrar till att många alltid jobbar tillsammans. Men det verkar vara på gång att det ska bli lite mer random folk i grupparbetena.

5. Ett måste. Finns inga datorer att låna. Skönt att kunna sitta och programmera samtidigt som läraren går igenom en uppgift.

7. Nej
Citera
2014-07-10, 21:41
Medlem
Bumpar dessa frågor och undrar om folk som gått på andra universitet också kan svara typ LU och UU. Speciellt 7an är jag intresserad av.

Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Någon som går/gått systemvetenskap på GU och vill berätta lite om hur det är?
Kommer antagligen in till HT2014 och hade velat ha reda på följande frågor.

1. Hur är första, andra och tredje året?

2. Hur mycket plugg är det egentligen?

3. Hur svår är programmeringen?

4. Mycket grupparbeten?

6. Har ni fått arbete, praktik under eller efter avslutad examen?

7. Ifall ni hade fått chansen hade ni gått om utbildningen igen?

hälsningar
Senast redigerad av BruuucE 2014-07-10 kl. 22:32.
Citera
2014-07-11, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Hmm okej. Jag är ganska sugen att börja plugga så snart som möjligt, så jag hade en tanke att kanske läsa matematik 1 VT 2015, och sedan tillgodoräkna dessa poäng. Är det någon som testat det alternativet?
(jag har sökt studievägledare på UU, utan lyckat resultat)

Mvh

Om du läser relevanta kurser och sedan påbörjar kandidatprogrammet så kan du tillgodoräkna dig dem i din utbildning, ja. DV-programmet har inga obligatoriska kurser - den studieplan som finns är rekommenderad för att du ska få en bra utbildning, men du kan lika gärna sätta ihop utbildningen helt efter eget huvud så länge du ser till att i slutet möta de krav som krävs för att du ska få ut din kandidatexamen.

Så läser du relevant matematik under våren borde det således inte vara ett problem att sedan tillgodoräkna dig det. Du borde även kunna läsa en del datakurser som går som fristående.
Citera
2014-07-11, 19:29
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
2. Första året är det inte så mycket plugg, utan mer lätta grupparbeten. Men det är viktigt att lära sig programmeringen i början, annars blir det ett helvete. Andra året blir tentorna jobbigare. Väldigt långa och tjocka böcker som man behöver nöta igenom och memorera. Inte alltid det roligaste heller, då mycket av det som presenteras på tentan aldrig används i grupparbetena som utförs samtidigt.
Var och är du intresserad av programmering? Vad jobbar du med idag?
Citera
2014-07-12, 12:41
Medlem
CEBZs avatar
96 reserv i Stockholm. 98 antagna B1. Har jag en chans att komma in? Vill in i Stockholm före örebro ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in