Hej
Jag fundera på att läsa Data-systemutvcklingsprogrammet Hösten 2014. Är detta programmet som Data-systemvetenskap? eller är det en del av det?
Jag är ingen datornörd jag sitter o lira Dator spel .. Photoshopar .. och har gjort några lätta hemsidor och gör lite allt möjligt med datorn.
Nyligen har jag börjat på att programmera C#, C++ och Python tycker det är väldigt intressant. och faktisk väldigt roligt. så skulle ni rekommendera Systemutvecklingsprogammet för mig ?
Jag skulle vilja jobbar med Datorer i framtiden spelar ingen roll om det är så jag åker runt i kontorer o hjälper hjälplösa folk i sina arbetsplats i det offentliga sektorn eller sitter o skriva koder åt ett företag.
har inga större planer att jobba för google eller microsoft men det skulle vara drömmen :P
Men att kunna göra program o appar till windows eller mobilen eller bara programmera hela dagarna är vad jag vill göra i framtiden
Så frågan är: rekommendera ni detta programmet ? jag har valt ut 2 skolor jag kan tänka mig o jag är väldigt begränsad när det gäller det vill helst vara i södra Sverige.
http://jamforutbildning.studera.nu/jamfor/omrade/data-och-it-3
vad har ni för erfarenhet av dessa skolor elelr finns det något bättre i närheten ?