2022-05-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jo den är mycket intressant.
Den här då?
"I'm scared to death... I want to go home".

Haha ja, den där är spännande den med. Intressant hur hon kommer upp o ställer sig bredvid, o man hör han reagera typ "Jaha, var du här?".

Nu ska jag sätta mig och se om det har kommit upp lite nya roliga humorklipp från rättegången. Kan länka om jag hittar något bra.
Citera
2022-05-28, 11:37
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är alltid en av riskerna med det jurysystem de har. Självklart får de gå hem över helgen, det är Memorial Day på måndag.

Domaren gav juryn instruktioner att inte tala om fallet med någon eller läsa/se om fallet i media; mer kan man knappast göra
Några jurymedlemmar lär prata med familjemedlemmar och få info om vart den allmänna opinionen lutar 👍
Citera
2022-05-28, 11:57
Medlem
Det många glömmer är att rättegången handlar om att Depp utsatt Heard gör fysiskt våld och sexuellt våld.
Under rättegången har det kommit fram att Heard inte kan bevisa ett skit av det och har då flyttat fokus till psykisk misshandel.

Nu kan inte jag ett skit om hur lagarna i USA funkar men det vore konstigt om inte Depp vinner detta.

Han har kunnat leda allt han påstår i bevis medans Heard inte kunnat bevisa ett skit av det hon påstår, det enda hon åstadkommit under denna rättegång är att bli påkommen med lögner och manipulerade bilder och filmer.

Oavsett hur utfallet i rättegången blir så har Depp rentvått sitt namn inför folket och jag tror att den segern betyder mer för honom än dom 50 miljonerna.

Tror även filmbolagen insett det och rollerna kommer att börja trilla in igen
Citera
2022-05-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Han har ju också sänkt sitt krav betänkligt!
JD vill bara ha 100 000 $
Som någon sa, han kunde ha begärt $1!!
Exakt, handlade aldrig om pengar var aom storyn!
Johnny Depp har vunnit detta direkt rättegången tog slut.
Citera
2022-05-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Exakt, handlade aldrig om pengar var aom storyn!
Johnny Depp har vunnit detta direkt rättegången tog slut.

Vetefan, jag hade svårt att se hur någon kunde tro på Heard´s saga i den engelska rättegången med, torts att delar var motbevisade redan då, så litar inte på att folk faktiskt tänker efter.
Citera
2022-05-28, 12:38
Medlem
Nej ni, verkar inte ha kommit upp så mycket nya eller roliga klipp. Antar att dom senaste dagarna var FÖR BRA, för o kunna sitta o klippa och klistra i allt. Vill man se kontentan i dom så gör det sig lite bättre att bara sätta sig o kolla igenom hela.

Allt det här har varit sjukt jävla intressant.
Citera
2022-05-28, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hela detta spektakel visar än en gång vart vår sjuka värld är på väg..

Och att folk följer med i detta visar än mer hur sjuk världen är.

Ett jippo för noblessen som ger än mer klirr i kassan..

Vart faan är världen på väg????

Ja, det är ett spektakel. Men mitt i allt detta så finns det ändå något viktigt som vi kan ta med oss. Rättegången visar nämligen att en kvinnas ord om misshandel i en nära relation alltid tas som en sanning. Det är sant att i majoriteten av dömda för misshandel i en nära relation är män, det går inte att förneka. Det vore idiotiskt att påstå något annat. Jag misstror inte majoriteten av kvinnorna som påstår att de har blivit misshandlade, de talar med största sannolikhet sanning. Men det vore naivt att tror att det inte finns kvinnor som ljuger om att de har blivit misshandlade, när de i själva verket är förövaren. De vet hur statistiken ser ut och vem som kommer bli trodd när ord står mot ord.

Det finns även ett stort mörkertal gällande män som blir fysisk och/eller psykiskt misshandlade. Det finns ett tabu och en rädsla att inte bli trodd. Det är lite det som vi har sett här. Amber Heard skriver en op-ed som anklagar Johnny Depp för misshandel i en nära relation. Alla tar det som en sanning och han är en hustrumisshandlare. Han kan inte försvara sig och är redan dömd.

Den här rättegången har visat vilken typ av person som Amber Heard är. I ljudupptagningar kommer det fram att det är hon som alltid använder fysiskt våld när det är bråk (hon förnekar inte det men säger att det är irrelevant). Hon kastar saker som kastruller, vaser och burkar mot Johnny Depp. Hon säger att han är feg som alltid flyr när det blir bråk, medan han säger att han gör det för att det inte ska eskalera. Som svar får han det är hans fel att det eskalerar, för hon blir ännu mer arg när han flyr undan bråk. För henne är inte det relevanta att hon slåss eller kastar saker, det relevanta är att han flyr undan vilket gör henne så arg. Om han inte hade flytt så bråket inte blivit så stort. Att hon blir arg för detta är hans fel. Det är helt otroligt hur folk kan försvara en sån här person.

Jag saxar detta från ett avsnitt om våld i nära relationer:

"Även i en våldsam relation finns det stunder som är bra. Förövaren utnyttjar det och kontrollerar sin partner genom att växelvis vara varm och kärleksfull och våldsam och hotfull. När förövaren växlar mellan värme och kärlek och våld och hot skapas förvirring hos partnern. Det är ett effektivt sätt att hålla kvar någon i en relation. I tron att bråken bara är en tillfällig svacka och att partnerns beteende beror på att hen har det svårt just nu och att det nog blir bättre snart. Det är också vanligt att förövaren lägger över ansvaret för våldet på offret genom att säga att det är hens fel att förövaren behöver slå, att förövaren egentligen inte vill slå men att partnerns beteende tvingar fram det.

Det fetade är ett genomgående tema i ljudinspelningarna, där Amber Heard hela tiden säger att det är Johnny Depps flyktbeteende som gör att det eskalerar. Om han inte hade gjort det så hade hon inte behövt slå.

Poängen är att om Johnny Depp vinner det här så kan det ge hopp för män som hamnat i liknande situationer. Så även ett spektakel kan föra med sig något gott.

Jag vet att detta är onödigt långt inlägg som du inte behöver svara på. :P
Citera
2022-05-28, 12:53
Medlem
Depp är en knarkare som säkert är skyldig.
Citera
2022-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Och du är en del av den hjärndöda pöbeln som är för lat för att kolla upp de bevis som finns, ett tips, läs i tråden eller ta reda på info innan du munbajsar bullshit
Citera
2022-05-28, 13:00
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Tack för din input, du spenderade nog mycket tid på denna djupa analys.
Citera
2022-05-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Och du är en del av den hjärndöda pöbeln som är för lat för att kolla upp de bevis som finns, ett tips, läs i tråden eller ta reda på info innan du munbajsar bullshit

Följt honom i 30 år så har ganska bra koll.
Citera
2022-05-28, 13:04
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Jag har följt honom i 30 år. Sett hur det kan gå..
Att precis samma ”argument” kan användas om AH stör dig inte nämnvärt? Synd att du inte spenderade 30 sekunder på att tänka innan du skyndade dig att knacka ner dina visdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in