Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Enligt en BPD-kvinna och hennes vänner. Om vi vänder på frågan: Delar Amber Heard alla klassiska tecken av att vara en misshandlad kvinna?
Depp är enligt flera trovärdiga vittnen en sådan man med missbruksproblem som åtföljs av aggressionsproblem. Om han håller sig nykter och ren är han trevlig och charmig, men trillar han dit har han en extremt mörk och obehaglig sida. Det är verkligen klassiskt.
Alla människor kan bli brottsoffer. Att kvinnor med egna problem, psykiska eller sociala blir brottsoffer är verkligen inget okänt. Så ja, att Heard har egna stora problem är inget som diskvalificerar henne som offer, tvärtom.
Citat:
"Absolut ingenting"? Du kan alltså inte komma på en enda sak som pekar på att Amber Heard hittar på anklagelser? Ingenting alls?
Det var inte mitt påstående. Heard kan ha hittat på något för att bättre framstå som offer. Jag finner ingenting som talar för att den helt oskyldige Depp som egentligen är offret existerar. Det är mitt påstående. Det finns för många vittnesmål om motsatsen. Och bildbevis som går ihop med vittnesmålen.
Citat:
En annan BPD-kvinna vid namn Jodi Arias hade vänner som var beredda att bl.a. kalla ett slaktat mordoffer för pedofil, smuggla meddelanden från häktet och skicka förfalskade brev för att rädda sin vän. Lustigt det där.
Jag förstår att du måste tro på att vittnena är lögnare eller liknande Heard som du tror är sjuk. Men fallet Arias är inte detta fall, och det finns inget som talar för att vittnena här ljuger eller har någon anledning att vilja skada Depp. Flera av dem umgås inte heller längre med Heard, förmodligen därför att hon just har personliga brister som påverkar hennes förhållanden med de som står henne nära.
Citat:
Uppenbarligen tycker du ju under dessa förutsättningar att Depps vänner ljuger för att skydda honom. Varför applicerar du inte samma standard som för Ambers vänner? Varför skulle Depps vänner ljuga men inte Ambers?
Den motsättning du målar upp här menar jag inte existerar. Depps vittnen säger att de inte sett Depp misshandla Heard eller sett henne med skador. De säger inte, trots vad Depp-fansen tror, att de vet att han inte gjort det. Ingen har sett den påstådda misshandeln, men det är inte konstigt då den i så fall skett på tu man hand. Det är som det brukar vara, kvinnomisshandlare spöar inte på frun när andra ser eller får veta det.
Sedan är vissa av dessa anställda och själva enablers. De har haft betalt för att städa upp efter Depp och se till att han kommer undan med att slå sönder en trailer eller en hyrd lägenhet. Det brukar försämra viljan till observationer utan att påstå att de skulle acceptera vad som helst.
Vilka vittnesmål man skall tro på är ju annars en intressant fråga. Depp-fansen sågar förstås Dawn Hughes, men hon är expert på att göra de bedömningar hon gör. Hon menar att Heard är trovärdig efter att ha studerat parets historik och att Heard lider av posttraumatisk stress men inte av de diagnoser Depps expert påstår.
Som vanligt i amerikanska rättegångar har vi motsatta uppfattningar. Hur avgör vi vem som har rätt? Utifrån vem vi håller på?
Jag tror i alla fall det blir svårt för juryn att helt bortse från Hughes utlåtande och slå fast att Heard ljuger och har lyckats lura Hughes.