2010-02-10, 15:13
Medlem
Rotselleris avatar
Efter att ha surfat runt på deras hemsida ett bra jävla tag och eftersom att jag har dåligt tålamod börjar tarmvredet komma krypande, är det genom kommunen jag ska anmäla mig? Eller hur fan gör jag? (Det är för att plugga upp mitt IG i matte C om det nu hjälper).

Haha jag fattar hur dumt det här låter men som sagt, tålamodet är inte det bästa och jag är säkert bara sämst på att leta.
Citera
2010-02-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Efter att ha surfat runt på deras hemsida ett bra jävla tag och eftersom att jag har dåligt tålamod börjar tarmvredet komma krypande, är det genom kommunen jag ska anmäla mig? Eller hur fan gör jag? (Det är för att plugga upp mitt IG i matte C om det nu hjälper).

Haha jag fattar hur dumt det här låter men som sagt, tålamodet är inte det bästa och jag är säkert bara sämst på att leta.

Du anmäler dig via komvux i din hemkommun. Inte genom skolan i sig. Iaf är det så i de flesta kommuner. I annat fall är det komvux som vet hur du går tillväga.
Citera
2010-03-22, 14:59
Medlem
Jonirls avatar
Läsa distanskurser via Hermods

Jag hade tänkt att läsa upp lite gymnasiekurser via Hermods distanskurstjänst (http://hermods.se/Distanskurser/)

men undrar lite om hur lång tid det tar att läsa en kurs där? Pluggar man en halvtermin som i en gymnasieskola eller hur går det till?
Citera
2010-03-22, 15:02
Medlem
Skulle gissa att du kan välja olika studietakter, kvartstid, halvtid, heltid osv. tror kvartstid är 20 veckor eller någonting skulle råda dig att dra iväg ett mail till info@hermods.se
Citera
2010-03-22, 15:19
Medlem
Det där hade jag inte en aning om att man kunde göra, Hur går det till när man läser upp en gymnasiekurs hemma egentligen?
Citera
2010-03-22, 15:51
Medlem
Jonirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Det där hade jag inte en aning om att man kunde göra, Hur går det till när man läser upp en gymnasiekurs hemma egentligen?

Här finns lite information för dig: http://hermods.se/Global/FAQ%20HLC.pdf
Citera
2010-04-12, 07:26
Medlem
Lifelovers avatar
Ja, vad ska man säga om Hermods? Jag har i princip inte haft någon kontakt med dem under kursen i Svenska B. Idag har jag däremot min muntliga examination i nämnda kurs och jag känner nervositeten komma över mig. Hittills har jag fått 1 G+, 1 VG och 4 MVG vad gäller uppdragen; Om jag kan visa att jag skrivit dessa, hur lågt kan jag sänka mitt betyg om det visar sig att jag knappt kommer ihåg hälften av det jag läst i böckerna? Några tips?

P.S. Har läst på halvtakt och skjutit fram vissa prov någon vecka, så att man ska komma ihåg allt känns orimligt. D.S.
Citera
2010-04-12, 13:23
Medlem
Lifelovers avatar
Spank my ass and call me Charlie! Fick MVG
Citera
2010-05-06, 19:34
Medlem
rappos avatar
försäljning B2B på hermods. Någon som vet något om utbildningen/hermods?

Hejsan!

Nu är det som så att jag är riktigt sugen på att börja studera och hoppa av min karriär på ålderdomshemmet.

Jag själv bor i Helsingborg och då tipsa min kompis om försäljning B2B i öresundsregionen. Det är en KY-utbildning på Hermods.

För några dagar sedan skicka min kompis in en intresseanmälan + CV till dem på morgonen, dem hörde av sig på eftermiddagen och välkomnade han på en intervju dagen efter. Redan här känns det lite oseriöst? När min kompis var så gott som klar på intervjun sa dem till honom att han var "antagen" men skulle vara tyst om det eftersom det fortfarande går att söka till utbildningen. Bara nu känns det ännu mer oseriöst?

Frågade därefter en bekant som redan går där och denne person sa att där inte var några tentavakter så det var lätt att fuska. Inte för jag kan något om detta men det låter heller inte helt hundra?

Så då ställer jag frågan till er, Är det någon som vet något om denna utbildning eller möjligtvis något om Hermods? Det är studerande på heltid inne i Helsingborg.

http://www.studentum.se/Foersaeljnin...n_KY_79562.htm

Tacksam för svar.
/rappo
Citera
2010-05-06, 19:53
Medlem
Jans0ns avatar
Min uppfattning om Hermods bygger på filmen "Kurt Olsson - filmen om mitt liv som mig själv".

Se den .
Citera
2010-05-07, 23:31
Medlem
andreews avatar
finns det csn-berättigad utbildning för säljare?

Vad kommer härnäst? Utbilda sig till xbox-spelare?
Citera
2010-05-08, 09:48
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreew
finns det csn-berättigad utbildning för säljare?

Vad kommer härnäst? Utbilda sig till xbox-spelare?

De är ju Sverige vi bor i så antagligen ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in