2016-07-03, 00:41
Medlem
Sittkissares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BFM
Oftast så går det inte att använda mobilhörlurar till en dator (om du kör testet via det) då du kan höra ljuden men mikrofonen fungerar inte tillsammans med datorn (audio in/out). Därför måste man ha hörlurar med USB eller med två sladdar (audio in/out).
Alltså hörlurar med 2x 3.5 mm stereo hane / USB. ( https://www.kjell.com/se/sortiment/l...headset-p31531 )

Men om headsetet fungerar via skype, borde det inte fungera via adobe connect då också? Eller har dom krånglat till det riktigt?
Citera
2016-07-03, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Men om headsetet fungerar via skype, borde det inte fungera via adobe connect då också? Eller har dom krånglat till det riktigt?

Jag vet faktiskt inte, men jag antar att det borde fungera då. Du kan logga in på "testrummet" Hermods har och kolla om mottagaren får något ljud antar jag.
Citera
2016-07-03, 15:15
Medlem
Är det helt omöjligt att kunna undkomma att göra den muntliga examinationen?
Citera
2016-07-04, 19:52
Medlem
Sittkissares avatar
Nu var examinationen gjord. Jag gjorde det med vanligt in ear-headset jag avänder till mobilen. Ljudet var gräsligt med läraren sa att det alltid varit så, så länge de använt sig av adobe connect. Värdelöst program. De borde använda sig av skype eller likande istället.

Nu börjar jag kursen Naturkunskap 2 och jag fick en chock när jag såg vilken laboration man skall göra. Jag måste köpa en jävla massa grejer. Jag som minimalist måste nu börja köpa på mig massa jävla skräp bara för en laboration. Hushållssil, plastglas, potatismjöl, kopparsulfat, kaustiksoda, jodopax, papptallrik, plastsked, ägg, filmjölk, , gelatin, grädde, mjölk, lättmjölk (kul för mig som vegan att köpa dessa grejer), termometer, melittafilter med tratt, ättika. Alltså är det här något jävla skämt? Finns det något sätt jag kan undvika att behöva köpa på mig allt detta djävulskap? Är det någon som redan gjort laboration i naturkunskap 2 som heter "identifiera kolhydrater och protein"? Om jag kan få någons labbrapport och ändra lite i den bara så skulle det vara fantastiskt. Jag kan swisha en hundralapp till den personen.
Senast redigerad av Sittkissare 2016-07-04 kl. 20:00.
Citera
2016-07-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Är det helt omöjligt att kunna undkomma att göra den muntliga examinationen?

Mest troligtvis, du måste visa upp för läraren att du lärt dig saker.

Dock så har jag läst kurser via InfoKomp där man inte behövde ha muntlig examen utan bara X antal inlämningsuppgifter (som man kunde googla sig till och klippa och klistra lite).
Citera
2016-07-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetspelare
Någon som har haft examination i Engelska 5 eller Samhällskunskap 1b? Är det ens tillåtet att fråga om era upplevelser, klassas det som fusk?

Svar uppskattas om era erfarenheter och inte facit.

Jag har läst både engelska 5 och samhällskunskap 1b. Engelskan var en snabb munta på knappt 10 minuter där läraren typ frågade vad jag hade gjort i sommar (läste kursen i höstas) osv. Ett sätt att få mig att prata så han hörde hur jag behärskade språk och grammatik gissar jag. I samhällskunskapen fick jag enbart frågor från uppdragen och så pratade vi runt mina svar så då såg han att jag hade mer kunskap och hade läst i övrigt i boken också. Muntan varade i ca 20 minuter tror jag. Du får gärna inboxa om du har några fler frågor :-)
Citera
2016-07-07, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLuckyOne
Jag har haft den, och fick bara frågor från uppdragen så läs in dom ordentligt. Sen är det ju alltid bra att kunna resonera kring olika saker, dvs kunna lite av varje så jag skulle nog rekommendera att läsa på instuderingsfrågorna också. Lycka till!

Tack så mycket för svaret! Har haft rätt svårt för den här kursen och känner att inget vill fastna. Har du möjligtvis några tips på att verkligen lära sig det man läser? Eller om någon annan har tips! Kanske några bra hemsidor/filmer om biologi?
Citera
2016-07-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Jag har läst både engelska 5 och samhällskunskap 1b. Engelskan var en snabb munta på knappt 10 minuter där läraren typ frågade vad jag hade gjort i sommar (läste kursen i höstas) osv. Ett sätt att få mig att prata så han hörde hur jag behärskade språk och grammatik gissar jag. I samhällskunskapen fick jag enbart frågor från uppdragen och så pratade vi runt mina svar så då såg han att jag hade mer kunskap och hade läst i övrigt i boken också. Muntan varade i ca 20 minuter tror jag. Du får gärna inboxa om du har några fler frågor :-)

Tack så mycket, känns bättre nu.
Citera
2016-07-07, 12:40
Medlem
Hur lång tid har de på sig att ge svar på nationella prov?
Citera
2016-07-07, 17:56
Medlem
SuperShulgins avatar
Jag tänkte läsa matematik på universitetsnivå till hösten, och behöver matematik D. Räcker det med intyg för att bli behörig till kursen, eller behöver jag de facto ett betyg i kursen för att bli behörig? Jag tänkte att jag kunde köpa Matte D via deras webbshop annars, och sedan köra den nu i sommar.

Har i princip redan pluggat hela Matte D på egen hand, så tror jag kan tenta av rätt mkt snabbt.

Tacksam för svar.
Citera
2016-07-12, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperShulgin
Jag tänkte läsa matematik på universitetsnivå till hösten, och behöver matematik D. Räcker det med intyg för att bli behörig till kursen, eller behöver jag de facto ett betyg i kursen för att bli behörig? Jag tänkte att jag kunde köpa Matte D via deras webbshop annars, och sedan köra den nu i sommar.

Har i princip redan pluggat hela Matte D på egen hand, så tror jag kan tenta av rätt mkt snabbt.

Tacksam för svar.
Du behöver nog ett betyg. Om du redan kan kursen så är det bara att göra en prövning istället. Kostar 500:-.
Citera
2016-07-12, 14:21
Medlem
Skulle kunna betala någon för att göra min Svenska 2. Någon som är intresserad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in