2016-04-25, 08:38
Medlem
Marwhs avatar
Tjena! vet någon vad det kommer vara för frågor/uppgifter i examinationen i franska 1? Svar uppskattas, tack på förhand

// nervös kille
Citera
2016-04-25, 12:25
Medlem
Hur fungerar det med prövning om man avbrutit en kurs?

Jag läste Svenska 2 och gjorde alla uppgifter och prov förutom det sista, och missade då även det muntliga slutprovet, finns det nån möjlighet att göra prövning ? eller måste jag läsa om hela kursen isf
Citera
2016-04-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Uppdragen från Affärsjuridik.

Uppdrag 1.

Uppdrag 2.

Uppdrag 3.

Hej. behöver hjälp med uppdrag 2 fråga 3A&B. Har du möjlighet att hjälpa mig?
Citera
2016-04-25, 15:52
Medlem
Någon som har pluggat följande?

- Kemi 1

- Fysik 2

- Matematik 4

Skulle uppskatta en komprimerad guide som, läs s. 1 - 3 för examination.
Och uppdragsmallar.

Hjälper gärna till med tips för att höja dig på HP.
Har en bok över som jag kan skicka som tack.
Citera
2016-04-26, 12:36
Medlem
Flohabbas avatar
Jag har muntlig examination i Naturkunskap a1a imorgon, och är så nervös så jag mår illa. Har dragit ut på detta länge nu pga flera sjukhusinläggningar och annat skit men kände senast att jag måste fixa skiten så jag blir av med det.... Har fått E på allt annat jag gjort, och det är E jag satt som mål på kursen då jag helt enkelt bara vill ha högskolebehörighet.

Är det någon som gjort det muntlga tidigare? Kan det "dra ner" mitt hela betyg om det inte går så bra..? Jag vet att mina nerver gör mycket men lärare har kanske inte så stort överseende med det...
Vad för frågor är det och är det över hela kursen eller bara sista delen?
Citera
2016-04-26, 19:33
Medlem
Någon la upp uppdragen för Engelska 7. Någon som kan intyga att dom fortfarande stämmer? Vore surt att göra uppgifterna och sedan börja med kursen i sommar och upptäcka att det är nya!

Och så undrar jag över den muntliga examinationen i matematik 1. Jag har väldigt svårt för matte och är så himla nervös
Citera
2016-04-27, 20:44
Medlem
Jag ska läsa kurser till ett värde av 500poäng på heltid och skulle vilja ha studiebidrag för detta. Enbart bidragsdelen, ej lån.

När jag kollar på CSN och ska anmäla, väljer Linköping som jag ska studera i så finns inte hermods med i valet av skola.

Hur gör jag?
Citera
2016-04-27, 21:46
Medlem
Jag läser redovisning 2 och har lite problem med en uppgift.

"I ett aktiebolag ska du skriva förslag till vinstdisposition.
Förklara utförligt begreppen till ”årsstämmans förfogande står” x kr, hur förslaget till utdelning uttrycks och vad som händer med de medel som inte delas ut."

Någon som förstår och kan förklara?
Fick en sådan dålig förklaring av min lärare.
Citera
2016-04-28, 01:00
Medlem
Söker för fullt efter tips om den muntliga examinationen, fortfarande. Hade dator-strul när jag skulle göra den sist
Citera
2016-04-28, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Hur fungerar det med prövning om man avbrutit en kurs?

Jag läste Svenska 2 och gjorde alla uppgifter och prov förutom det sista, och missade då även det muntliga slutprovet, finns det nån möjlighet att göra prövning ? eller måste jag läsa om hela kursen isf
Prövning kan du göra genom att kontakta din kommun.
Citera
2016-04-28, 18:33
Medlem
Någon som har läst Svenska 2 eller Företagsekonomi 1 på Hermods och vill vara snäll att dela med sig av frågorna till Uppdragen?
Citera
2016-04-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baab
Söker för fullt efter tips om den muntliga examinationen, fortfarande. Hade dator-strul när jag skulle göra den sist

Är det naturkunskap 1? I såfall gjorde jag den förra veckan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in