2020-02-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille
Ja, såhär skrev min lärare när jag liksom du hintade om att ha en fråga som topic.
What's the answer to this question? This answer would be your thesis statement.

Notice that your thesis is a statement, not a question. It is the answer to your research question.

The thesis statement needs to be supported by textual evidence - that is examples from the novel.

Du skulle däremot kunna formulera om ditt topic från en fråga till ett påstående.

Lycka till

tack snälla! nu blev det dock kluvet vad jag ska ha, jag är både för och emot svaret på min fråga jag skulle ha först..
Citera
2020-02-16, 21:59
Medlem
Till er som har gjort prövning i fysik 1a eller läst på distans, hur var svårighetsgraden på slutprovet? har ni några tips (annat än läsa o lösa uppgifter i kursboken)?. Uppskattar all information om ert erfarenhet i fysik 1a kursen.
Citera
2020-02-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taylor83a
Tyvärr alla distans kurser innehåller en muntlig examination.

Det beror faktiskt helt på var man bor. och jag tror också att muntligt finns bara i språkkurser, samsam och matte
Citera
2020-02-23, 15:20
Medlem
Jag känner inte för att vänta två veckor på att kursen ska starta så jag frågar här.

Är det någon som har uppdragen till kursen: "Marknadsföring"?

Svar emottages tacksamt!
Citera
2020-02-26, 09:35
Medlem
Börjar Entreprenörskap och Administration 1, någon som vet om man behöver böckerna? Mest för någon uppgift där man ska göra uppgifter från boken direkt, precis läst färdigt samhällskunskap 1b och behövde inte boken
Citera
2020-02-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Hej! Hände mig samma sak i en viss kurs men du får alltid pröva upp dina betyg så det är inga större problem. Bara att du får betala 500 kr per prövning.

Tack flr ditt svar. Jag ska satsa på det. Har du någon ide var man kan hitta gamla prov?
Citera
2020-03-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nebo115
Är nu klar med hermods och kan hjälpa till med:

Internationell ekonomi
Internationella relationer
Kultur- och idéhistoria
Privatjuridik
Retorik
Rätten och samhället
Samhällskunskap 3

Har fått A i samtliga ämnen.

Skulle du vilja skicka uppdragen för Internationell ekonomi?
Citera
2020-03-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuJ1
Halloj har min första prövning snart, spanska 3, någon vänlig själ med erfarenhet av prövningar som skulle kunna beskriva hur det går till? Är det mycket fokus på grammatik eller liknande? Några tips?
Hej!
Hur gick det? Jag har spanska 3 prövning snart på hermods och undrar hur upplägget var där du gjorde din?
Citera
2020-03-04, 17:19
Medlem
Har nån gjort labb 1 i biologi 1, "Multipla alleler och evolution" ? Skulle vore tacksam om någon kan pm mig den.
Citera
2020-03-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackarbacken
Om någon har frågor om följande kurser på Hermods kan jag hjälpa till att besvara dem:

- Medier, samhälle och kommunikation 1 & 2
- Journalistik, reklam och information 1 & 2
- Rätten och samhället
- Internationella relationer

Har fått A på samtliga kurser.

Vill Gärna ha uppdragen till Medier samhälle och kommunikation 1 om du har kvar dem?
Citera
2020-03-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezzzzie92
Jag har läst följande kurser om någon behöver hjälp med något:

Administration 1
Filosofi 1
Företagsekonomi 1
Geografi 1
Historia 1b
Ledarskap och organisation
Marknadsföring
Naturkunskap 1b
Psykologi 1
Psykologi 2a
Psykologi 2b
Religionskunskap 1
Samhällskunskap 1b
Sociologi
Spanska 1

Hej, har du kvar uppdragen ifrån Naturkunskap 1b, Psykologi 1, administration 1, och historia 1b?
Citera
2020-03-07, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venus111
Söker uppdragen till Psykologi 1 och 2a. Sen har jag muntlig i rätten och samhället om 2 dagar. Om någon har haft muntlig i den och vill dela med sig av vad ni tog upp så får ni jättegärna skriva i PM eller nått.

Själv har jag uppdragen till:
Svenska 2 och 3
Engelska 6
Sociologi
Religion 1
Naturkunskap 1b
Rätten och samhället
kommunikation
Historia 1b

Har du kvar uppdragen till Naturkunskap 1b och Historia 1b?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in