2014-01-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mttima
Ska ha muntlig examination i Geografi 1 om ett par dagar. Har någon här haft Roland Ramsing som lärare och vad ställer han för frågor?

Mvh

Ja, kommer dock inte ihåg frågorna, men jag läste inte på speciellt mycket, så se bara till att du kan det du skrivit i uppdragen och på proven så kommer det gå galant
Citera
2014-01-15, 04:59
Medlem
Hej!
Någon som just nu läser Programmering 1 hos Hermods? Önskar någon sorts kontakt med en annan individ som läser detsamma som jag, läraren gjorde mer eller mindre klart att frågor om hjälp inte var accepterat, hans jobb är tydligen enbart att rätta prov.
Citera
2014-01-16, 13:58
Medlem
Jag håller på med Filosofi 1 på Hermods. Letar efter någon som skulle vilja läsa ett par av svaren på en fråga jag försöker besvara? De är ganska korta och simpla, handlar om värdesatser och sakpåståenden. Jag tror jag har greppat det, men är orolig att jag har fattat helt fel. Om någon skulle vilja läsa mina svar vore jag ytterst tacksam!

Skriv så Pmar jag! Vill inte skriva ut det här, för vill inte att någon lärare ska tro att jag fuskar.
Vill som sagt bara ha lite input på mitt svar, och se om jag fattat det hela rätt. :b
Citera
2014-01-17, 19:38
Medlem
Hej!

Läser Matematik 4 på hermods distans på 5 veckor.

Jag undrar, av ren nyfikenhet, finns det någon möjlighet att fuska på detta?

Dvs ha någon som skriver dina Uppdrag/Prov åt dig och även gör den muntliga examinationen?

Mvh
Citera
2014-01-17, 20:02
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nestrovic
Hej!

Läser Matematik 4 på hermods distans på 5 veckor.

Jag undrar, av ren nyfikenhet, finns det någon möjlighet att fuska på detta?

Dvs ha någon som skriver dina Uppdrag/Prov åt dig och även gör den muntliga examinationen?

Mvh

Det finns inget sätt för dem att veta vem som har gjort proven och uppdragen, så ja, det går att fuska med dem. Dock är det tveksamt om dina betyg på dessa spelar någon roll alls för slutbetyget, utan snarare verkar det bara vara den muntliga examinationen som spelar någon roll (jag har fått E som slutbetyg efter munta när jag hade C-B i genomsnitt på uppdragen, och A när jag hade D-C i genomsnitt).

Under muntliga examinationen ska du egentligen visa leg. Min lärare sket i det när jag hade examination i matematik 4, så kanske det går att låta någon annan göra det åt dig. Ber han att få se leg är det ju kört dock, om du inte vill investera i ett hyfsat falskleg, alternativt känner någon duktig på matte som liknar dig.
Citera
2014-01-22, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Uppdragen från Affärsjuridik.

Uppdrag 1.

Uppdrag 2.

Uppdrag 3.

Hejsan, jag undrar om du har lösningar till de här uppdragen dvs affärsjuridik. Skulle vara schyst om du skickar dem till mig. Har själv skrivit det första uppdraget, men är osäkert och vill ha flera åsikter.Det är bra att jämföra din men min innan jag skickar vidare till läraren.

MVH
Cameron
Citera
2014-01-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapperd
Någon som har haft muntligt i Fysik 1a som kan berätta hur den går till?
Har Thomas Ekström som lärare.

Har du haft din muntliga än? Ska snart ha min i fysik 1, dock inte samma lärare. Är orolig då det gick åt helvete i matematiken som jag tyckte var lättare, hade jag inte skrivit ganska bra på nationella provet hade jag nog fått IG. Är så extremt dålig på att förklara, blir mest bara en massa svammel...
Citera
2014-01-22, 12:51
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbang
Har du haft din muntliga än? Ska snart ha min i fysik 1, dock inte samma lärare. Är orolig då det gick åt helvete i matematiken som jag tyckte var lättare, hade jag inte skrivit ganska bra på nationella provet hade jag nog fått IG. Är så extremt dålig på att förklara, blir mest bara en massa svammel...

Kolla upp lite i tråden, han har redan svarat: (FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp
Jag är också extremt orolig inför min muntliga i FY1a, skall ha den inom ett par veckor. Jag har inga större problem att förklara men blir extremt nervös när jag förväntas räkna uppgifter medans någon sitter och tittar på, det torpederade mig verkligen när jag hade muntligt i Matematik 4...

Citat:
Det gick bra och det var inget avancerat han frågade efter.
Lite lätt från alla kapitel, teori frågor och uppgifter som kräver beräkningar.
Minns inte allt som kom med men här var lite av det som jag fick svara på, ändringar i ett diagram, kopplingsschema, lite kärnfysik och rörelsemängd. Pratade även om mina uppgifter och rapporter jag har skickat in.

Jag hade en dag på att förbereda mig och jag tyckte att det var relativt enkelt, så om du repeterar alla kapitel och förbereder dig ett par dagar innan så ska det vara väldigt enkelt.

Hoppas det är till någon hjälp,

Glömde att tacka, skall se till att lägga så mycket tid som möjligt på att verkligen repetera HELA jävla boken innan dess!
Citera
2014-01-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldain
Kolla upp lite i tråden, han har redan svarat: (FB) Allt om Hermods - diskussioner, frågor och rop efter hjälp
Jag är också extremt orolig inför min muntliga i FY1a, skall ha den inom ett par veckor. Jag har inga större problem att förklara men blir extremt nervös när jag förväntas räkna uppgifter medans någon sitter och tittar på, det torpederade mig verkligen när jag hade muntligt i Matematik 4...

Glömde att tacka, skall se till att lägga så mycket tid som möjligt på att verkligen repetera HELA jävla boken innan dess!

Muntliga var inte speciellt svårt, jag hade knappt en dag på att förbereda mig. Skickade in sista uppdraget och bokade muntliga till dagen efter.
Har ni några frågor angående uppdragen så kan jag hjälpa med dom i alla fall.
Citera
2014-01-22, 16:05
Medlem
Citat:
Muntliga var inte speciellt svårt, jag hade knappt en dag på att förbereda mig. Skickade in sista uppdraget och bokade muntliga till dagen efter.
Har ni några frågor angående uppdragen så kan jag hjälpa med dom i alla fall.
Lägg upp uppdragen här?
Citera
2014-01-22, 16:06
Medlem
Någon som gjort laborationerna i Kemi 1, som kan lägga upp laborationsrapporterna här?
Citera
2014-01-23, 07:52
Medlem
Uppdrag till Fysik 1

Uppdrag 1

Uppgift 2

Uppgift 3

Uppgift 4

Uppgift 5

Uppdrag 2

Uppgift 1

Uppgift 2