Citat:
Folkfiende svarade först, men jag kommenterar ändå:7 § Ett beslut om skyddsobjekt innebär, om annat inte följer av tredje stycket, att obehöriga inte har tillträde till skyddsobjektet.
Tillträdesförbudet får förenas med förbud mot att ta fotografier eller göra andra avbildningar, beskrivningar eller mätningar av eller inom skyddsobjektet.
Om det bedöms som tillräckligt, får i stället för tillträdesförbud utfärdas förbud mot att ta fotografier eller göra andra avbildningar, beskrivningar eller mätningar av eller inom skyddsobjektet eller mot att bada, dyka, ankra eller fiska där.
Nån som vet om det innebär att vi inte får snacka om antal inslag, utgångar mm. ?
Tillträdesförbudet får förenas med förbud mot att ta fotografier eller göra andra avbildningar, beskrivningar eller mätningar av eller inom skyddsobjektet.
Om det bedöms som tillräckligt, får i stället för tillträdesförbud utfärdas förbud mot att ta fotografier eller göra andra avbildningar, beskrivningar eller mätningar av eller inom skyddsobjektet eller mot att bada, dyka, ankra eller fiska där.
Nån som vet om det innebär att vi inte får snacka om antal inslag, utgångar mm. ?
Vi rör oss i en gråzon. Att nämna platsen för en anläggning anser jag i praktiken är OK. Att prata om en ort eller plats kan ju inte sekretessbeläggas. Dessutom är alla anläggningars adress, "intill visshet gränsande sannolikhet", kända av främmande makt. Jag anser det även vara OK att tala om historiska funktioner. Diskussionen blir ju svår utan att beskriva vad man talar om. Formellt tror jag dock det kan diskuteras om inte även detta är olagligt.
Det kan dock säkerligen riskera bli olagligt att börja beskriva hur denna anläggning ser ut, ex vis hur många inslag, var grinden är, hur stängsel går, var antenner står. Dessa diskussioner bör i så fall tas som PM eller mail.
Att tala om dagens funktioner tycker jag är helt olämpligt och ansvarslöst
Bara för att vi börjar prata mer konkret om Zonen anser jag vi ska vara försiktiga att beskriva detaljer i dagens anläggningar.