Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är ett ofta upprepat påstående att anläggningen fortfarande är SO och att den har ett annat användningsområde idag. Det är i så fall ett utmärkt bra skäl att inte syssla med "riktig UE" på platsen ifråga, men det hindrar ju inte att bakgrund, organisation, design och doktrin för RB kan diskuteras. Frågan är väl om detta forum egentligen är den rätta platsen för sådant, eftersom själva positionen får ett väldigt tydligt fokus? Varje gång diskussionen hettar till kommer det ett par postare som påstår att det hela bara är svammel och särskilt Edwards spetsar sina poster med kartreferenser som i stort sett täcker det mesta. Jag tror inte det är aktiv desinformation, men jag kan ha fel. Att vara ovänlig eller håna andra postare är ju en relativt osäker väg att få tyst på dem. Kan man ju tänka.
Jag tror mycket väl att det förekommer en del desinformation i denna tråd, det är jag säker på. Dock så vet inte den som sprider den om det själv. I övrigt kan jag inte säga annat än att jag håller med Dig Bergakungen, ingen som vet vart den ligger kommer någonsin våga skriva en exakt position på detta forum. Låt oss istället disskutera bakgrund etc, men för bövelen, tänk en extra gång innan ni postar kartlänkar, kommentarer om Stockholm osv.
Kanske någon lämnar någon ledtråd att greppa, bara vi håller disskutionen på en sansad nivå utan utsvävningar och larvigt tjaffs.
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det kan väl också vara bra att fundera på om det som en gång varit RB kan ha ett helt annorlunda användningsområde idag. Men att det användningsområdet är glamoröst eller spännande är ju inte så säkert, även om det i sig motiverar både tillsyn och rejäla staket.
Annat användningsområde: JA
Glamoröst eller spännande: NEJ
Nuvarande verksamhet som motiverar både tillsyn och rejäla staket: JA
Så jag kan defenitivt påtala att objektet ej lämpar sig för någon "riktig ue".