Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det verkar som om några stycken vet väldigt mycket och vi andra vet inte ett skit.
Det kan vara så. Hur skall du hantera det? Råskälla och håna? Bli nu inte förbannad därför att du inte får läget serverat, och det borde vara uppenbart att en hel del av kartförslagen som givits är rena dumheterna eller om du så vill, desinformation.
Citat:
Det innebär att ni som skrävlar om att ni vet om master mm, tala om på vilken väg vi skall köra för att se dem. Det kan inte vara hemligt.
Varför kan det inte vara det? Har man kunskap genom tjänsten om de här platserna (lokaliseringen) har man sannolikt också erinrats om sin tystnadsplikt. Hemligstämpeln upphör efter 150 år avseende byggnader och anläggningar för totalförsvaret. (Många tror 50 år, men så är det alltså inte)
Citat:
Om det inte kommer nå´t mer intressant från "kännarna/vetarna" så kan de lika gärna, som jag sagt tidigare, hålla käften i skrift.
Nu får du lugna ner dig. De som vet något kommer säkerligen inte att diskutera exakt plats eller bekräfta något bara för att du vill det. Med det jag och andra skrivit kanske du kan gissa bättre, struntar du i det eller inte tycker det är av värde går det förstås lika bra. Dina gissningar är lika bra som någon annans.
Jag vidhåller min tidigare uppfattning, att diskussionen runt anläggningens syfte och motiv är det intressanta, det exakta läget en andrahandsfråga. Skulle tråden nu gå över i ett ohämmat utpekande av varje återvändsväg med vägbom i Bergslagen tror jag det är helt kontraproduktivt. Nyfikna människor har letat i 30 år efter det här stället, det fanns/finns och relativt många vet var. Men varför i all världen kommer det inte ut? Tror du på allvar att det beror på oginhet eller bara ett "hedersord" att inte säga något? Platsen är inte lätt att hitta om man inte vet - de som rekade den och byggde den ansträngde sig för att det skulle vara så.