Följde denna tråd i början utan att delta, då jag inte har haft någon vettig info att komma med.
Under tiden som det har diskuterats här så har jag gjort vissa forskningar bland människor i min omgivning och den diskussionen med mina pålitliga källor har slutat på ungeför samma sätt som denna tråd

.Lustigt nog så tog det ungefär lika långt tid.
En källa som kört långtradare åt försvaret under en längre tid hävdar att han vart inne i varenda bergrum som finns i Örebro med omnejd, då denne transporterade allt från ammo till långkalsonger. MEN har aldrig under dessa ca 20 år fraktat någonting till något bergrum som ligger i området. Tecken på något alldeles extraordinärt??
Min gammelmorfar var med och byggde anläggningarna i detta område och enl. upg. så ska det ha skett under en längre tid ca. 20 år! Från honom kan man tyvärr inte få någon info då han är död sendan en tid R.I.P. men antagligen så hade man inte fått det i alla fall, då han enligt släktingar aldrig verkligen ALDRIG pratade om sitt jobb mer än nåt muttrande att jag jobbar i BÄÄÄRJEE på bred järnboåsdialekt
Slutsatsen är att det finns ett bergrum eller flera i detta aktuella område, och det är enorma jag menar hur många hela hus hinner inte en svensk byggjobbare bygga under 20 år?. En fågel viskade i mitt öra att det rörde sig om över 2 mil tunnelsystem alltså sammanlänkning osv., sen om det är riksbunker eller vad det nu må vara det får andra spekulera i.Skall i alla fall innehålla bla. ett komplett sjukhus vad jag har hört. hrrmmmm...by the way gammelmorfar hade väldigt väldigt nära till jobbet.
Ändrat 14 ggr stavlfel..hahaa