Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Som sagt, lösa påståenden utan någon som helst motivering hör inte hemma i den här tråden. Ni som reggar nya nick för att slänga in massa skitinlägg kommer få det hett om öronen framöver. /Mod
6 inlägg raderade, varav ett innehåller delcitatet ovan som ändå fått en vettig uppföljning.
OT: Jag kommenterar inte modereringen, utan diskuterar en informationsaspekt:
Jag känner att jag är en av de som (mer eller mindre oförtjänt) fått skitord därför att a) jag är ny och b) intar en kritisk hållning till mer eller mindre oargumenterade eller odokumenterade påståenden i tråden. (Drar tråden i skiten...").
Tråden om Riksbunkern lockar säkerligen många stollar men också genuint intresserade personer som (må Mod och Admin förlåta) kanske inte annars skulle intressera sig för Flashback på grund av den allmänna argumentationskvaliteten. Här slipper man å andra sidan alltför mycket "välmenande pekpinnar" typ "Forska inte i detta, lille vän" - något som ett tvättäkta desinformationsproffs aldrig skulle syssla med.
Kanske detta är en förklaring till intresset?
On Topic:
Jag kan lägga till McJockes inlägg att det finns en anläggning helt nära Stora Hästviken och att det är ganska uppenbart var den ligger om man tittar på kartorna. Enligt uppgift är/var det numera ett trivialt förråd, men uppgiften om att Fortv köpt den omtalade fastigheten (kursgården) så sent som -96för att sedan sälja 10 år efteråt är ju litet märklig i sammanhanget. Det är ju inte direkt så att man satsat stort under denna tid på utveckling, utan avveckling. Skulle man behöva skapa en skyddszon runt ett objekt för att kunna avveckla låter det ju litet ovanligt.