2009-02-05, 23:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror att man söker spår förutsättningslöst. Sedan jämförs dessa med befintliga prov.

Alltså:
1. Alla spår från kläderna säkras utan att söka efter spår från någon/något specifikt
2. Dessa jämförs sedan med CS, E, M etc...

Detta är alltså vad jag tror. Har ingen större kunskap i ämnet.

Jag tror att det enda riktigt viktiga för FG var att finna spår efter CS på kläderna så att hon kunde bindas till brottsplatsen.
2009-02-05, 23:05
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tror att det enda riktigt viktiga för FG var att finna spår efter CS på kläderna så att hon kunde bindas till brottsplatsen.

Men nackepa, hur ska spår på T:s kläder visa att C.S har varit på brottsplatsen?
Ett hårstrå från henne på exempelvis jackan kan ju ha fastnat tidigare.
Vad du inte begriper är att hade blodspåren på kläderna visat tecken på att de kom från en tänkbar gärningsman så hade SKL skrivit det.
2009-02-05, 23:06
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Men om CS inte ens var misstänkt när T's kläder lämnades in för analys, varför skulle man då söka efter spår av henne?

Jag förstår i det stora hela inte varför i hela friden man skulle söka spår från henne på T's kläder?

Men om man bortser från varför man analyserade hans kläder, så är ju egentligen resultatet det enda relevanta.
2009-02-05, 23:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så med andra ord har du inga "statiska" bevis för att någon vän i Köping existerar? Märkligt att du kan sätta tilltro till en teori utan att den stöds av några handfasta bevis, så har det inte låtit förut.

Ja, det finns spår av andra människor i huset än E, T, barnen och morföräldrarna. Det finns dock inget som pekar på att dessa mänskliga spår skulle komma från mördaren. Det är normalt att ett hus innehåller spår av människor. Kolla vilket hus som helst så ska du nog hitta både fingeravtryck och hårstrån från allt möjligt löst folk. Att det finns mänskliga "rester" i hallen från andra än husinnevånarna torde vara normaltillståndet i befolkningen.

Hon känner folk i Köping. Det är fakta.

Sen sa jag redan från början att denna teori om den är sann är svår att bevisa då den medskyldige är död.

Förstår dock inte motståndet mot denna teori där CS ändå är skyldig. Finns en del som tyder på att CS inte varit ensam om hon är skyldig. Bl.a. avsaknaden av spår från henne på brottsplatsen. Och att ingen med säkerhet har sett CS varken före eller efter brottet kan förklaras om de var två stycken. Alltså ett par som Crap Fucks Crap säger. Är inte sanningen det viktigaste?
2009-02-05, 23:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men nackepa, hur ska spår på T:s kläder visa att C.S har varit på brottsplatsen?
Ett hårstrå från henne på exempelvis jackan kan ju ha fastnat tidigare.
Vad du inte begriper är att hade blodspåren på kläderna visat tecken på att de kom från en tänkbar gärningsman så hade SKL skrivit det.

Hur skulle ett hårstrå från CS ha fastnat tidigare på T:s kläder?

Det skulle binda CS till brottsplatsen.

T var ej misstänkt. Kläderna analyserades huvudsakligen för att finna spår efter CS.
2009-02-05, 23:17
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

T var ej misstänkt. Kläderna analyserades huvudsakligen för att finna spår efter CS.

Står det skrivet någonstans att kläderna analyserades av den orsaken?

CS skall ju inte heller ha varit misstänkt vid den tidpunkt då man beslagtog hans kläder och skickade in dem på analys.

Och varför skulle CS hårsstrån ha hamnat på T's kläder den kvällen då dessa vidriga handlingar begicks?

Jag ser inte heller hur det isf skulle kunna binda henne till brottsplatsen. Såvitt jag har förstått så är T förmögen att förflytta sig utanför boendet. Så ett hårstrå från henne på hans kläder säger ingenting om vart hon befunnit sig när det hamnade där.
Senast redigerad av cookie777 2009-02-05 kl. 23:20.
2009-02-05, 23:18
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Men om CS inte ens var misstänkt när T's kläder lämnades in för analys, varför skulle man då söka efter spår av henne?

Jag förstår i det stora hela inte varför i hela friden man skulle söka spår från henne på T's kläder?

Men om man bortser från varför man analyserade hans kläder, så är ju egentligen resultatet det enda relevanta.

Till en början: Spår efter gm. Men CS blev snabbt misstänkt och FG har ju desperat försökt att hitta något spår efter CS som kan binda henne till brottsplatsen. T avskrevs märkligt nog redan på mordkvällen.
2009-02-05, 23:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Står det skrivet någonstans att kläderna analyserades av den orsaken?

CS skall ju inte heller ha varit misstänkt vid den tidpunkt då man beslagtog hans kläder och skickade in dem på analys.

Och varför skulle CS hårsstrån ha hamnat på T's kläder den kvällen då dessa vidriga handlingar begicks?

Spår från gm. skulle kunna ha fastnat på T:s kläder då han t.ex. lyfte E. Blodigt och lösa hårstrån kan lätt föras över på kläderna. Inte konstigt enligt mig.
2009-02-05, 23:22
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Till en början: Spår efter gm. Men CS blev snabbt misstänkt och FG har ju desperat försökt att hitta något spår efter CS som kan binda henne till brottsplatsen. T avskrevs märkligt nog redan på mordkvällen.

Jag undrar fortfarande om du kan hänvisa till vart man kan hitta dessa fakta. Då menar jag anledningen till analysen då. Du skriver ju att det är så och då bör du rimligtvis kunna lägga fram hårda bevis på att det stämmer. För det var väl så det skulle gå till va?

Visst kan hårsstrån fastna på T på det viset du beskriver. MEN, hårstrån från CS på T's kläder binder henne inte till brottsplatsen...de kan ju ha hamnat där på en helt annan plats i landet.

Nu ska jag försöka vara lite social, men jag kikar säkert in senare och ser om det finns något att svara på.
Senast redigerad av cookie777 2009-02-05 kl. 23:25.
2009-02-05, 23:22
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Har det undgått dig att de hade haft ett förhållande?
Analysen av kläderna gick ut på att analysera de blodspår som fanns på kläderna.
2009-02-05, 23:58
Medlem
Trankokarns avatar
Det som stör mig i hela den här processen är att alternativa händelseförlopp och gärningsmän, vilka statistiskt och spårmässigt för en lekman framstår som minst lika intressanta och sannolika, tycks ha analyserats och tolkats med enda syfte att styrka CS-hypotesen.
Visst verkar hon synnerligen irrationell och rent av knäpp. Men mot bakgrund av hur den här utredningen har genomförts; kan vi verkligen bortom rimligt tvivel utesluta att det gått till på något annat sätt? Kan vi på grundval av denna utredning döma någon till livstid? Kan verkligen Emma känna att rättvisa skipats när hon en dag fått distans till allt fruktansvärt hon genomlidit? Kan vi känna oss trygga att få en rättvis prövning om vi skulle hamna i en liknande mardrömssituation?
Nej. Även om alla vill att förövaren skall skaka galler så hoppas jag att HR friar i detta fall.
2009-02-05, 23:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Spår från gm. skulle kunna ha fastnat på T:s kläder då han t.ex. lyfte E. Blodigt och lösa hårstrån kan lätt föras över på kläderna. Inte konstigt enligt mig.
Om T hade haft spår från CS på sina kläder pga att han t ex lyfte Emma, då borde det funnits spår från CS på Emma eller på Emmas kläder?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in