Alla vet ju att hoppar 10 kaniner åt vänster och 2 till höger vad väljer du? joo vänster varför då? jo för alla andra gör det så funkar myndigheter läkare och domstolar..flashback också trycket där ute från allmänheten att någon måste dömas är så stort, när det gäller sånt här allvarligt fall som mord på barn
Ditt SYJK.!!!!!!!!!!!!!Det jag skrev stämmer........Hon är skyldig men har en allvarlig Psykisk störning liksom du så hon har förträngt allt hon gjort och därmed sitter o skrattar på rättegången.!!!!!!!!
Senast redigerad av ftpw 2009-03-22 kl. 11:39.
Kalla fakta gör jävligt bra program, de brukar kunna belysa brister om de finns och misstag som begåtts, i ljuset. Så jag föreslår att Christinelover och alla andra som hela hela tiden tycker att allt har gått så fel till, och att hon blivit orättvist behandlad TITTAR på programmet.
Antingen får ni vatten på eran kvarn, eller så får ni det inte!
Men tittar ni inte så ska ni inte öppna käften om det blir några disskussioner om programmet. Det är iaf min åsikt
Jag håller även med ovanstående......är man oskyldig så finns det ingen andledning att sitta och skratta och rita i rätten. Det är ett hån mot offren.
Hon har inte gjort nåt vidare jobb med att övertyga att hon sitter där på felaktiga grunder. Man skrattar inte i rätten när två barn blivit ihjälslagna med hammare......jag skulle fan inte ens dra på munnen om jag så vann 10 mille på triss inne i rättssalen. Det tillhör normalt folkvett för fan!! och hon saknar totalt sådant, jag tror inte hon har alla åror i båten
Senast redigerad av TnaLa 2009-03-22 kl. 11:47.
I kvällens program kommer en del från de första förhören med Emma visas.
T ex från polisens första förhör med Emma Jangestig - 15 dagar efter överfallet:
Citat:
Tolv minuter in i det första videoförhöret:
Polis: ”Vem pratar du om?”
Emma: ”Min sambo”
Polis:”Jaha?”
Emma: ”Det är min sambo som blivit utsatt för det här. För en gammal tjej då.”
Polis:”Ja”
Emma: ”Ja, det är en gammal bekant till mig. Som jag..sen länge att göra…många flera år sen.…hämnas på mig då. Jag vet inte. Lorena kallas hon.”
Ditt SYJK.!!!!!!!!!!!!!Det jag skrev stämmer........Hon är skyldig men har en allvarlig Psykisk störning liksom du så hon har förträngt allt hon gjort och därmed sitter o skrattar på rättegången.!!!!!!!!
Men glöm inte att även E skrattat under rättegången, sen har CS väl inge psykisk störning. Men har du en länk till dokument där man kan se denna sjukdomsbild så tar jag gärna och läser om det.
I kvällens program kommer en del från de första förhören med Emma visas.
T ex från polisens första förhör med Emma Jangestig - 15 dagar efter överfallet:
Är det oklippta band eller redigerade? Lite viktigt att veta.
Det ska bli intressant att se vad de valt att ta med i programmet, då man kan jämföra med beskrivningarna av förhören som finns att läsa i FUP. Har man tillgång till dem, kan man lätt kontrollera detta själv. Det är värre för dem som inte har tillgång till utskrifterna av förhören; de får hålla till godo med vad TV4 valt att delge tittarna...
Det ska bli intressant att se om det även denna gång kommer att vinklas så att CS verkar vara mer osannolik som gm. Precis som förra gången då opinionen så tydligt verkade tvivla mer på CS skuld efter programmet.
Jag hoppas att det, för rättvisans skull, inte gör det.
Men glöm inte att även E skrattat under rättegången, sen har CS väl inge psykisk störning. Men har du en länk till dokument där man kan se denna sjukdomsbild så tar jag gärna och läser om det.
den dan e anklagas för å ha mördat 2 små barn o sitter o skrattar kommer jag me o tycka att hon e sjuk. att cs inte är psyksjuk är inte sant, fråga poliserna som förhört henne får du se! hon är bara inte sjuk så hon inte kan sitta i fängelse.
Här är hela förhöret med E 080401 som Kalla Fakta kanske klippt ner i kvällens program.
Emma: Min röst är lite förstörd
Fhl: Vi tar det lite lugnt du bestämmer takten.
Emma: Jag blir lätt torr
Fhl: Va sa du för något?
Emma:------------------
Fhl: Nu hörde jag inte vad du sa Emma,
Emma: ----------------------------
Fhl: Jag tänkte du hade ju berättat, pratat lite grand innan vi var här och sen ska jag bara säga att vi har ju träffats tidigare du och jag Emma, och jag jobbar ju som polis och det är likadant med Stefan han jobbar också som polis och sen har vi Marie som sitter här, känner du igen Marie? Kommer du ihåg vad Marie är för något?
Emma: Ja
Fhl: Ja
Emma: Nej jag känner igen henne, men jag kommer inte ihåg
Fhl: Nej
Emma:--------------
Fhl: Sen så berättar jag som du sa att du kommer inte ihåg Marie riktigt, du känner igen henne men du kommer inte ihåg vem det är
Emma: Målsägandebiträde, vad är det?
Fhl: Ja det stämmer bra det och sen ska jag bara berätta att, ja vi kommer, sen har vi likadant Liselott där borta, hon är tekniker hos polisen eller fotograf heter det så att hon filmar det här så att det blir ordentligt på bild och sen Stefan och jag har jobbat ihop tidigare så vi känner varandra bra, kommer du ihåg att vi har träffats tidigare?
Emma: Vid många tillfällen kommer jag ihåg
Fhl: Ja vad sa du?
Fhl: Ja vi har träffats flera gånger kommer du ihåg lite grand varför vi träffades?
Fhl: Sen så tänkte jag fråga dig lite mer så här, det gör ingenting, vad jobbar du med för någonting Emma?
Emma:Just nu gör jag ingenting, gör ingenting
Fhl: Var brukar du vara någonstans?
Emma: på Konsum
Fhl: Vad brukar du göra på Konsum då?
Emma: Jag brukar sitta i kassan
Fhl: Vad bor du någonstans?
Emma: Jag bor i en fyra, Ggustavsbergsvägen ligger borta vid skolan
Fhl: Kan du berätta, vad sa du att gatan heter, jag hörde inte, vad sa du?
Emma: Tror du inte att kameran hörde
Fhl: Va sa du tror du inte, jag hörde inte vad du sa att tror du inte kameran hörde vad du sa? Vet du var du är någonstan? Vet du var du är någonstans nu?
Emma: Västerås Centrallasarett
Fhl: Tror du att du är där? I Västerås? Okej,
En man: Nu måste jag gå ut och svara på det här
Fhl: Han som gick ut där, vet du vem det är?
Emma:-------------------------
Fhl: Vad sa du? En gång till, jag hörde inte, det är svårt att höra vad du säger men jag tycker att du är duktig, du får säga till om du vill vila eller
Fhl: Om du tycker att ja precis som du tycker det är jobbigt det här är då tar vi en liten paus. Vet du varför vi vill prata med dig idag?
Emma:-------------------
Nu hörde jag inte vad du sa, kan du säga en gång till, det är svårt att höra vad du säger, jag försöker, om du vill Emma så kan vi ta en paus och vila lite vad sa du för någonting?
Emma: Jag behöver inte vila
Fhl: Vad sa du jag hörde inte, du sa någonting om förhöret, jag har svårt att höra vad du säger Emma, vi tar en liten paus, vi vilar lite, vi vilar lite, vi kan sitta lite tysta ett tag bara,
Emma: Jag reda på av en kompis, en gammal kompis att hon hade en tjej som var ihop med Togge sen tidigare, han vet ingenting, han visste ingenting, så slussar hon över allt, jag har en tjej på 15 år, han va va det har inte jag nån aning om han undrar själv, jag kommer till barnens pappa fem års betalt.
Fhl: Jag hör lite grand av det du säger men jag hör inte allt Emma, Emma, Emma, vem pratar vi om?
Emma: Togge, det är Togge som blivit utsatt för det här det är en gammal tjej till honom det är en gammal bekant till mig som har med min släkt att göra för flera år sedan som vill hämnas på mig, flera år sedan, jag vet inte, Lorena kallas hon, hon bor, hon ska tydligen bo nära Arboga Eskilstuna någonstans
Fhl: Vad mennar du? Berätta vad du, berätta igen
Emma: Den här tjejen hon är 20, ja 25 eller nåt, och sen när jag sist hörde av henne så sa hon till mig att om tre år var beredd på att bara---bara så att du vet så jag var ju beredd på det, Togge---- han visste också om det, fick reda på att han hade en tjej som var några månader som han inte visste om----sa så här han ba nej det visste jag inte, ska betala
Fhl: Jag hör inte allt du säger Emma, du försöker jättebra men jag hör inte allt
Fhl: Ska vi vila lite
Vi tar paus
Observera! Svårt att höra vad Emma säger emellanåt, med reservation för eventuella felskrivningar/tolkningar
Här är hela förhöret med E 080401 som Kalla Fakta kanske klippt ner i kvällens program.
Emma: Min röst är lite förstörd
Fhl: Vi tar det lite lugnt du bestämmer takten.
Emma: Jag blir lätt torr
Fhl: Va sa du för något?
Fhl: Nu hörde jag inte vad du sa Emma,
Emma: ----------------------------
Fhl: Jag tänkte du hade ju berättat, pratat lite grand innan vi var här och sen ska jag bara säga att vi har ju träffats tidigare du och jag Emma, och jag jobbar ju som polis och det är likadant med Stefan han jobbar också som polis och sen har vi Marie som sitter här, känner du igen Marie? Kommer du ihåg vad Marie är för något?
Emma: Ja
Fhl: Ja
Emma: Nej jag känner igen henne, men jag kommer inte ihåg
Fhl: Nej
Emma:--------------
Fhl: Sen så berättar jag som du sa att du kommer inte ihåg Marie riktigt, du känner igen henne men du kommer inte ihåg vem det är
Emma: Målsägandebiträde, vad är det?
Fhl: Ja det stämmer bra det och sen ska jag bara berätta att, ja vi kommer, sen har vi likadant Liselott där borta, hon är tekniker hos polisen eller fotograf heter det så att hon filmar det här så att det blir ordentligt på bild och sen Stefan och jag har jobbat ihop tidigare så vi känner varandra bra, kommer du ihåg att vi har träffats tidigare?
Fhl: Ja vad sa du?
Fhl: Ja vi har träffats flera gånger kommer du ihåg lite grand varför vi träffades?
Fhl: Sen så tänkte jag fråga dig lite mer så här, det gör ingenting, vad jobbar du med för någonting Emma?
Emma:Just nu gör jag ingenting, gör ingenting
Fhl: Var brukar du vara någonstans?
Emma: på Konsum
Fhl: Vad brukar du göra på Konsum då?
Emma: Jag brukar sitta i kassan
Fhl: Vad bor du någonstans?
Emma: Jag bor i en fyra, Ggustavsbergsvägen ligger borta vid skolan
Fhl: Kan du berätta, vad sa du att gatan heter, jag hörde inte, vad sa du?
Emma: Tror du inte att kameran hörde
Fhl: Va sa du tror du inte, jag hörde inte vad du sa att tror du inte kameran hörde vad du sa? Vet du var du är någonstan? Vet du var du är någonstans nu?
Emma: Västerås Centrallasarett
Fhl: Tror du att du är där? I Västerås? Okej,
En man: Nu måste jag gå ut och svara på det här
Fhl: Han som gick ut där, vet du vem det är?
Emma:-------------------------
Fhl: Vad sa du? En gång till, jag hörde inte, det är svårt att höra vad du säger men jag tycker att du är duktig, du får säga till om du vill vila eller
Fhl: Om du tycker att ja precis som du tycker det är jobbigt det här är då tar vi en liten paus. Vet du varför vi vill prata med dig idag?
Emma:-------------------
Nu hörde jag inte vad du sa, kan du säga en gång till, det är svårt att höra vad du säger, jag försöker, om du vill Emma så kan vi ta en paus och vila lite vad sa du för någonting?
Emma: Jag behöver inte vila
Fhl: Vad sa du jag hörde inte, du sa någonting om förhöret, jag har svårt att höra vad du säger Emma, vi tar en liten paus, vi vilar lite, vi vilar lite, vi kan sitta lite tysta ett tag bara,
Emma: Jag reda på av en kompis, en gammal kompis att hon hade en tjej som var ihop med Togge sen tidigare, han vet ingenting, han visste ingenting, så slussar hon över allt, jag har en tjej på 15 år, han va va det har inte jag nån aning om han undrar själv, jag kommer till barnens pappa fem års betalt.
Fhl: Jag hör lite grand av det du säger men jag hör inte allt Emma, Emma, Emma, vem pratar vi om?
Emma: Togge, det är Togge som blivit utsatt för det här det är en gammal tjej till honom det är en gammal bekant till mig som har med min släkt att göra för flera år sedan som vill hämnas på mig, flera år sedan, jag vet inte, Lorena kallas hon, hon bor, hon ska tydligen bo nära Arboga Eskilstuna någonstans
Fhl: Vad mennar du? Berätta vad du, berätta igen
Emma: Den här tjejen hon är 20, ja 25 eller nåt, och sen när jag sist hörde av henne så sa hon till mig att om tre år var beredd på att bara---bara så att du vet så jag var ju beredd på det, Togge---- han visste också om det, fick reda på att han hade en tjej som var några månader som han inte visste om----sa så här han ba nej det visste jag inte, ska betala
Fhl: Jag hör inte allt du säger Emma, du försöker jättebra men jag hör inte allt
Fhl: Ska vi vila lite
Vi tar paus
Observera! Svårt att höra vad Emma säger emellanåt, med reservation för eventuella felskrivningar/tolkningar
Jag sätter en peng på att de inte kommer ha med den första delen av förhöret De har i varje fall valt att kraftigt redigera utdraget de publicerat på nätet.
Jag sätter en peng på att de inte kommer ha med den första delen av förhöret De har i varje fall valt att kraftigt redigera utdraget de publicerat på nätet.
Varför har TV4 kraftigt redigerat utdraget från förhören på nätet??