2009-02-06, 06:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Äntligen har jag rätt om något!

Finns det någon bland de bekanta eller runt dessa från området som efter brottet har begått självmord?

Inte vad jag vet men jag kan höra mej för...
2009-02-06, 10:53
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Om T hade haft spår från CS på sina kläder pga att han t ex lyfte Emma, då borde det funnits spår från CS på Emma eller på Emmas kläder?

Inte säkert. Nu fanns det ju inga spår alls från CS på någonting alls som kan binda henne till brottsplatsen. Jag ville bara belysa huvudsyftet med klädanalysen. Att finna spår efter gm.
2009-02-06, 11:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Inte säkert. Nu fanns det ju inga spår alls från CS på någonting alls som kan binda henne till brottsplatsen. Jag ville bara belysa huvudsyftet med klädanalysen. Att finna spår efter gm.

Nu var ju inte huvudsyftet det.
2009-02-06, 12:41
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Jag har frågat efter hänvisning till källan där du hittar detta. Att syftet med analysen var att finna hårstrån från CS på T's kläder?

Har du läst det någonstans?
2009-02-06, 13:05
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag har frågat efter hänvisning till källan där du hittar detta. Att syftet med analysen var att finna hårstrån från CS på T's kläder?

Har du läst det någonstans?

Självklart söker de spår från gm. på allt som analyseras från brottsplatsen, inkl. kläderna.

T var redan avskriven mordkvällen. NJ var först misstänkt och sen CS. Det viktigaste i detta läge som åklagaren befann sig i är att kunna binda misstänkt gm. till brottsplatsen.

Vad menar du att syftet var?
2009-02-06, 13:10
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Självklart söker de spår från gm. på allt som analyseras från brottsplatsen, inkl. kläderna.

T var redan avskriven mordkvällen. NJ var först misstänkt och sen CS. Det viktigaste i detta läge som åklagaren befann sig i är att kunna binda misstänkt gm. till brottsplatsen.

Vad menar du att syftet var?

Vad du inte förstår är att SKL även kollar om kläderna från både E och T kan komma från en tänkbar gärningsman.
Det är därför de redovisar det i sin rapport.
2009-02-06, 13:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vad du inte förstår är att SKL även kollar om kläderna från både E och T kan komma från en tänkbar gärningsman.
Det är därför de redovisar det i sin rapport.

Standardförfarande.

Men ej huvudsyfte i detta fallet då de ej var misstänkta överhuvudtaget.
2009-02-06, 13:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Standardförfarande.

Men ej huvudsyfte i detta fallet då de ej var misstänkta överhuvudtaget.

När de skickade in T:s kläder gjordes det för att jämföras med blod från offren.
Det fanns inga jämförelseprov från C.S som de skulle jämföras med då de skickades in.
Senast redigerad av watson6669 2009-02-06 kl. 13:31.
2009-02-06, 13:36
Bannlyst
Citat:
När de skickade in T:s kläder gjordes det för att jämföras med blod från offren.
Det fanns inga jämförelseprov från C.S som de skulle jämföras med då de skickades in.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "blod från offren"
Kan du förklara?
2009-02-06, 13:41
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "blod från offren"
Kan du förklara?

Det insända jämförelsematerialet som skickades med var blod från offren.
Längre fram i utredningen skickades även jämförelsematerial från C.S, poliser och ambulanpersonal.
2009-02-06, 13:47
Bannlyst
Citat:
Det insända jämförelsematerialet som skickades med var blod från offren.
Längre fram i utredningen skickades även jämförelsematerial från C.S, poliser och ambulanpersonal.

T hade ju en papperstuss också i fickan som det fanns blod på. Mig veterligen har de inte lyckats ta reda på vems det blodet var. Ingen i familjen i alla fall. Min tanke här är att T KANSKE tog papper och torkade av telefonen eller något? Låg inte en bärbar telefon i närheten av E på golvet?
Varför har man en papperstuss med okänt blod på i sin ficka?
2009-02-06, 13:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
T hade ju en papperstuss också i fickan som det fanns blod på. Mig veterligen har de inte lyckats ta reda på vems det blodet var. Ingen i familjen i alla fall. Min tanke här är att T KANSKE tog papper och torkade av telefonen eller något? Låg inte en bärbar telefon i närheten av E på golvet?
Varför har man en papperstuss med okänt blod på i sin ficka?

Han är säkert varken den första eller den sista som har lite blod på en papperstuss i fickan. Det har hänt mig att någon av mina spelare haft lite blod i nyllet efter en smäll som jag torkat bort, och istället för att kasta det på marken så har jag lagt det i fickan för att kastas senare, men som ofta så glömmer man det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in