2008-11-23, 20:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Fasaden utåt är oftast fin för alla. Men verkligheten är ibland annorlunda. Du kan inte förneka starka känslor som svartsjuka, rädsla att förlora sin partner till någon annan mm. som finns i många förhållanden. Folk erkänner sällan sånt. Men dessa känslor finns där ändå.

Nej, men du pratar i generella termer, det gör inte 00000.

Vad gäller ditt föregående inlägg så är jag glad att jag inte lever i samma kretsar som dej o bäver, verkligen!
2008-11-23, 21:07
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
I vissa kretsar kan det finnas anledning till att gå i god för någon. T.ex. för att skydda sig själv. Att inte polisen ska börja rota i saker som kan kosta en själv väldigt mycket. Sådan är verkligheten idag, tyvärr.

Ja och i sådana kretsar som du vet så mycket om hur får du in en sån person här då?
2008-11-23, 21:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Vad gäller ditt föregående inlägg så är jag glad att jag inte lever i samma kretsar som dej o bäver, verkligen!

Man måste se detta objektivt. Alltså i generella termer.

De som är partiska är diskvalificerade att bedöma detta överhuvudtaget. Närstående tror alltid det bästa om allt. Men tänk på att inte ens den som står en allra närmast behöver tala sanning. Tänk bara på alla otrohetsaffärer som finns. Naivt att inte inse hur verkligheten ibland kan vara. Även om man inte tror en sak själv så kan det ändå vara just på det sättet. Sånt är livet.

Vilka kretsar menar du att jag och beaver lever i?
Senast redigerad av nackepa 2008-11-23 kl. 21:30.
2008-11-23, 21:14
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Man måste se detta objektivt. Alltså i generella termer.

De som är partiska är diskvalifiserade att bedöma detta överhuvudtaget. Närstående tror alltid det bästa om allt. Men tänk på att inte ens den som står en allra närmast behöver tala sanning. Tänk bara på alla otrohetsaffärer som finns. Naivt att inte inse hur verkligheten ibland kan vara. Även om man inte tror en sak själv så kan det ändå vara just på det sättet. Sånt är livet.

I en otrohetsaffär så brukar det faktiskt vara fler som vet om det.

Och det är väl antagligen en ank-damm ni bor i
2008-11-23, 21:33
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale

Mer än de två som har otrohetsaffären ihop menar du? Ibland men ibland inte.
2008-11-23, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Nä för då skulle inte det finnas möjlighet att vare sig umgås med kriminella eller drogmissbrukare, .

Läsar man om de andra aktuella trådarna om mord, så inser man att det inte går att lita på folk bara för att man känner dem. Att arboga fallet på så många punkter skall särbehandlas och tolkas efter lokala regler känns märkligt.
Okey för ena parten att lämna olika uppgifter, men inte den andra.
Hänvisa till bevis som inte är bevis, för de vet inte om det är rätt skor eller om det finns nån hammare. För visst skrev de hammarlikt vapen... Vad händer om det dyker upp ett brytjärn med blod och dna?
Vad händer om fingeravtrycket tillhör någon som inte sägs ha varit på plats? Likaså håret...
2008-11-23, 21:39
Bannlyst
Citat:

Då har man historien i bilen, parkerar lite utanför bygden och på så sätt försöker hålla det ifrån nyfikna skvallerkärringar. Har man då ett oregelbundet och fritt arbete som innebär bilåkande finns inga hinder...Bara man parkerar på lite olika ställen. Men då får man hålla en låg profil så att inte folk känner igen en, typ vara med på bild i tidningar.
2008-11-23, 21:41
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Mer än de två som har otrohetsaffären ihop menar du? Ibland men ibland inte.

Jo men som oftast så är det väl att om det händer fler gånger.
Att det skiter sig för att folk kommer på det.
Speciellt i mindre städer eller?
2008-11-23, 21:43
Medlem
nackepas avatar
miapetter:

Väntar på svar eftersom du påstod något.

Intressant denna diskussion om att CS kanske var i KAK_området och träffade T. Än så länge bara en teori CH.

Edit: Skrev Arboga först men menar KAK-området.
Senast redigerad av nackepa 2008-11-23 kl. 22:07.
2008-11-23, 21:45
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då har man historien i bilen, parkerar lite utanför bygden och på så sätt försöker hålla det ifrån nyfikna skvallerkärringar. Har man då ett oregelbundet och fritt arbete som innebär bilåkande finns inga hinder...Bara man parkerar på lite olika ställen. Men då får man hålla en låg profil så att inte folk känner igen en, typ vara med på bild i tidningar.

Ja så är det säkert i många fall.
Men det kan ju falla i just detta när det blivit så uppmärksammat.
Och man lever i en data värld nu där det går att få fram bilder på vem man vill nästan.

Fattar vad du syftar på men tyvärr så tror jag inte på det.
2008-11-23, 21:50
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
miapetter:

Väntar på svar eftersom du påstod något.

Intressant denna diskussion om att CS kanske var i Arboga och träffade T. Än så länge bara en teori CH.

Men om CS skulle varit i Arboga just av denna anledning så har ju nyss bävern talat om att dom skulle inte varit i Arboga i sånt fall
2008-11-23, 22:15
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men om CS skulle varit i Arboga just av denna anledning så har ju nyss bävern talat om att dom skulle inte varit i Arboga i sånt fall

Skrev fel. Menar KAK_området. Har ändrat det nu.

Men att anledningen till CS besök i KAK_området kanske var att träffa T är intressant. Hon var ju där flera gånger. Vi vet ju bara på ett ungefär vad T har gjort de kända datum hon besökt trakten.

T kanske verkligen ville reda ut detta med barnet. Det verkade ju viktigt för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in