2008-10-30, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, du har helt rätt!
Dessutom är jag övertygad om att du vet precis vad du talar om.
Åsna skepsis är förstålig, vi har haft användare i tråden som påstått att Emma dött... o användare som nu säjer sig veta att CS erkänt...
Både jag o ooooo var övertygade om att det var nåt mer pucko som dykt upp när användare Emmy84 skrev "Hej, det är jag som är Emma..."
Vi hade fel...

I det här fallet VET jag att Dollar Bill har rätt åsna, jag lovar!

Då litar jag på det och erkänner att jag hade fel.
2008-10-30, 19:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
CS har ju varit i turistbyrån tillsammans med Torgny. Det går att utläsa i T:s förhör att de var där tillsammans och fick även en karta där stenen märktes med ett kryss. CS kanske menade det besöket i sina förhör och därför jobbar inte heller den kvinnan kvar som hade haft CS och T som kunder.
F.G tog ju inte heller in några vittnen från turistbyrån till TR.
Hade detta vart av stort intresse så hade inte dessa turistpersonal ignorerats i ett så viktigt mål.

Antar att poletten trillat ner för FG att kartan hämtades långt tidigare och då tillsammans med T.
2008-10-30, 19:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Miapetter vet väl inte mycket mer om händelsen än vi andra här på tråden. Hon har sagt att hon inte är närstående till de inblandade så jag tror inte så mycket på dina antydningar att MP backar upp dina ord. Hitta på något bättre.
Det kan väl vara så att hon känner E:s kamrater och på så sätt kan intyga att de är det de utger sig för att vara?
2008-10-30, 19:39
Bannlyst
Citat:
Miapetter vet väl inte mycket mer om händelsen än vi andra här på tråden. Hon har sagt att hon inte är närstående till de inblandade så jag tror inte så mycket på dina antydningar att MP backar upp dina ord. Hitta på något bättre.

Nej men jag kan bekräfta att hon åkte bil samma kväll, var det något mer du ville ha bekräftat?
2008-10-30, 19:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det kan väl vara så att hon känner E:s kamrater och på så sätt kan intyga att de är det de utger sig för att vara?

Vad caramia tror eller inte tror bekymrar inte mej, vi känner inte varandra så varför skulle h*n tro på mej?

Jag fick veta, morgonen den 18e, vad som hänt, att NJ erkänt o att L åkt upp på natten. 2 rätt av tre var det!
2008-10-30, 19:44
Medlem
Dollar Bills avatar
Citat:

Miapetter vet betydligt mer än många andra på den här tråden.

Som om det skulle spela någon roll vem jag "hittade på", du skulle ju inte tro på det i alla fall.
2008-10-30, 20:32
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duva1
Det var inte Tyskan som utförde morden så dem borde släppa kvinna omedlebart. Fråga sambon, han har en hel del att förklara

har mina källor

Visst borde de försätta Christine på fri fot. Inte för att det finns någon som säger att hon inte gjort det utan för att hon inte kan knytas till brottet.

Det finns ju en hel del oklarheter kring sambon som är väldigt underliga. Även om han har möjlighet till dådet så behöver det inte betyda att han har skuld, även Christine kan ha haft möjlighet till att ha utfört dådet.

Och du, många har sina egna [mystiska/hemliga] källor i den här tråden, så jag tar det med en nypa natriumklorid och lägger det i diväteoxid och ser hur lösningen närmar sig...
2008-10-30, 21:41
Medlem
nackepas avatar
Är alla överens nu då att L åkte bil till Arboga den 17:e efter morden?

Och att L förhördes kl. 22.15 den 17:e, förmodligen via telefon?
2008-10-30, 21:45
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Om jag inte förstår fel nu, så utesluter du en alt. gm?
Kors i taket.....
Bra nackepa.....fortsätt så, så ska du se att du snart bara har ett alternativ kvar
2008-10-30, 21:52
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

OCH att detta en gång för alla utesluter L som alt. gm!!!!
2008-10-30, 21:54
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det märkliga är att vittnet TR vilar sig mot inte alls har kunnat peka ut just CS.
Det är bara att läsa i fupen vad mia har att säga.
Hon vet ju inte ens om det är en man eller kvinna.

Hur kan TR luta sig mot ett vittne som inte ens vet om det är en man eller kvinna hon har sett?

HR kommer troligen inte att värdera detta vittnesmål på samma sätt som TR har gjort. Det skulle förvåna väldigt mycket.

Vittnet kan ha sett en alternativ gm.
2008-10-30, 22:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det kan väl finnas flera vittnen som sett en person med huvan uppfälld även inne i stan, men eftersom det inte är ovanligt att ha den uppfälld på vintern så är det inte intressant. Vad som är intressant är att man set någon i närheten av mordplatsen.
Att man har huvan uppfälld på vintern är väl inte så anmärkningsvärt.
Här har vi ju vittnet Mias utpekande som TR fällde CS på.
Tror knappast HR köper ett sådant virrigt utpekande av gm.

FUP s. 1357

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in