2008-12-06, 21:53
  #11401
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför bemöta Astracans lite fyllesnurriga teorier?

Du får ju en massa teorier presenterad men du avfärdar allt utan bemötande och tycker det är jobbigt att lyssna på fakta och argument. Så om du vill tas seriöst så får du först bli seriös. Just nu är du på gränsen till Troll att nästa trollinlägg du skriver så blir du trollifierad och därmed iggad. Så sluta med dina tramsinlägg som enbart stör det här tråden.
Om du anser att Astracans teorier är fyllesnurriga så får det stå för dig.

Mitt inlägg vände sig till nackepas kommentar:
Citat:
Som sagt: Underhållande fredagsunderhållning men inte mycket som st/ämmer i sak. Självklart tycker du att han prickar teorierna rätt bra.

Nu pågår HR och jag vill inte lägga den energi som krävs för att diskutera alla alt.teorier för tillfället. Huvudteorier och underteorier till dessa.

Åter till ditt inlägg till mig.

Vilka teorier avfärdar jag utan bemötande?

Varifrån har du fått att jag tycker det är jobbigt att lyssna på fakta och argument??? Jag tycker om att lyssna på fakta och argument som bygger på fakta.

Jag anser mig själv som en mycket seriös person. Vad du anser om mig struntar jag fullkomligt i.

Förmodligen kommer du att anse att detta är mitt nästa trollinlägg, så därför vill jag passa på att säga: Hej då och tack för den här tiden SingleStar.

Jag kommer inte att sätta dig på ignore, jag vill vara med som läsare när du släpper din GeneralPlan!

Om det blir på en fredag kan jag att återanvända nackepas formulering: Underhållande fredagsunderhållning! (Annars byt ut till rätt veckodag!)
2008-12-07, 05:59
  #11402
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Inte direkt förvånande att se att ni hjon och halvmänniskor fortsätter att trolla sönder den här tråden.


God morgon på dej oxå!
Lite pms-ig idag?
Hur var det nu med alla era teorier som ni VISSTE stämde?
(nackepa, singlestar, bäverfan mfl)
Har ni kontaktat polisen?
Vad jag vet är inte CS släppt ännu så det kanske är dags för er att träda fram nu?
2008-12-07, 08:48
  #11403
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
God morgon på dej oxå!
Lite pms-ig idag?
Hur var det nu med alla era teorier som ni VISSTE stämde?
(nackepa, singlestar, bäverfan mfl)
Har ni kontaktat polisen?
Vad jag vet är inte CS släppt ännu så det kanske är dags för er att träda fram nu?

Nejk, jag skal inte kontakta någon genomkorrumperad poliskår vars enda utbildningen är 60 högskolepoäng batongteknik och lika många poäng kåranda. Jag tänker enkom ägna mig åt att håna både poliskårens utredare, som åklagarna och som även domstolarna förtjänar för sin genuina inkompetens och avsaknad av källkritisk förmåga till de lögner som har basuneras ut. Inte bara i arbogafallet utan även alla andra fall där rättsmyndigheterna medvetet och uppsåtligen ljugit för att lägga tillrätta en stora som passar för att få någon fälls snarare än gärningspersonen. Även om Chrsitine skulle vara skyldig får de inte ljuga henne i fängelse, de måste få fram sådant material att det är ställt utom allt rimligt tvivel. Hela undersökningen stinker av inkompetens, förljugenhet och korruption. Man har ignorerat språ som har hittast som är av viktig betydelse som fingeravtryck och hårstrån eftersom dessa har hittats på brottsplatsen och inte hör dit. Men den inkompetenta kvoteringsåklagerskan avspisade dessa bevis då det inte kan stärka hennes tes om att det skulle vara Christine som skulle kunna ha utfört det. Allt som har talat för Christines oskuld har ignorerats och minsta halmstrå man har mot henne har tagits som fakta. Det är samma metodik rasister använder sig av för att förkrympa invandrare. Det är ett banalt synsätt som är fjärran från akademiskt tänkande. av det kan man utesluta sig att kvoteringsåklagerskan har knappt skönjbar gymnasiekompetens. Synd att kvoteringsåklagerskan tillsammans med andra åklagare är utan personligt ansvar för sin uppenbara felaktiga handlingar.

Av det man kan hitta i förundersökningen så finns det flera möjligheter till olika gärningspersoner. Christine och Torgny må vara hetast bland de spår som finns, men det finns inget bevis mot någon av personerna.

Frågan är, skall Christine dömas för brottet under tiden man söker en annan gärningsperson? Hur skall man kunna värdera den tid en oskyldig får spendera i fängelse? Varför har inte en enda åklagare, polisutredare eller domare någonsin dömts för olaga frihetsberövande för de personer som har suttit felkatigt frihetsberövade. Jämför med Holmlinfallet som är absurt för en rättsstat. Det visar bara att vi har rättsmyndigheter med byråkrater som har adelsprivilegier och som frias från allt personligt ansvar. De personer som felaktigt frihetsberövas lider så enorm skada att det är ganska svårt att förstå. De skadestånd som betalas ut i Sverige är skitsummor. Dessutom lider inte de förljugna myndigheterna alls av detta utan kostnaden påförs skattebetalarna.

Jag anser att Niklas Jangestig borde ha ett skadestånd om minst 500 000 kr för sitt felaktiga firhetsberövande och utsatthet och det skall tas från polisens och åklagarkammarens i Västmanlands läns budgetar. Det är först då dessa korkade myndighetspersoner får känna av vad deras felaktiga beslut innebär. Minskning av budgeten innebär nedskärningar som bekant.
2008-12-07, 08:50
  #11404
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
SingleStar

Du gapade om att du ville ha svar på några frågor som du hade ställt till mig, jag bad dig länka till de frågorna och då tystnade skriken, hittar du inte frågorna eller vad hände?

Jag bad dig svara på frågorna. Om du gör det skall jag besvara din frågor om du har några relevanta.
2008-12-07, 10:22
  #11405
Medlem
miapetters avatar


Då är du medskyldig till att en "oskyldig" döms till livstid för mord...
2008-12-07, 10:32
  #11406
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nejk, jag skal inte kontakta någon genomkorrumperad poliskår vars enda utbildningen är 60 högskolepoäng batongteknik och lika många poäng kåranda. Jag tänker enkom ägna mig åt att håna både poliskårens utredare, som åklagarna och som även domstolarna förtjänar för sin genuina inkompetens och avsaknad av källkritisk förmåga till de lögner som har basuneras ut. Inte bara i arbogafallet utan även alla andra fall där rättsmyndigheterna medvetet och uppsåtligen ljugit för att lägga tillrätta en stora som passar för att få någon fälls snarare än gärningspersonen. Även om Chrsitine skulle vara skyldig får de inte ljuga henne i fängelse, de måste få fram sådant material att det är ställt utom allt rimligt tvivel. Hela undersökningen stinker av inkompetens, förljugenhet och korruption. Man har ignorerat språ som har hittast som är av viktig betydelse som fingeravtryck och hårstrån eftersom dessa har hittats på brottsplatsen och inte hör dit. Men den inkompetenta kvoteringsåklagerskan avspisade dessa bevis då det inte kan stärka hennes tes om att det skulle vara Christine som skulle kunna ha utfört det. Allt som har talat för Christines oskuld har ignorerats och minsta halmstrå man har mot henne har tagits som fakta. Det är samma metodik rasister använder sig av för att förkrympa invandrare. Det är ett banalt synsätt som är fjärran från akademiskt tänkande. av det kan man utesluta sig att kvoteringsåklagerskan har knappt skönjbar gymnasiekompetens. Synd att kvoteringsåklagerskan tillsammans med andra åklagare är utan personligt ansvar för sin uppenbara felaktiga handlingar.

Av det man kan hitta i förundersökningen så finns det flera möjligheter till olika gärningspersoner. Christine och Torgny må vara hetast bland de spår som finns, men det finns inget bevis mot någon av personerna.

Frågan är, skall Christine dömas för brottet under tiden man söker en annan gärningsperson? Hur skall man kunna värdera den tid en oskyldig får spendera i fängelse? Varför har inte en enda åklagare, polisutredare eller domare någonsin dömts för olaga frihetsberövande för de personer som har suttit felkatigt frihetsberövade. Jämför med Holmlinfallet som är absurt för en rättsstat. Det visar bara att vi har rättsmyndigheter med byråkrater som har adelsprivilegier och som frias från allt personligt ansvar. De personer som felaktigt frihetsberövas lider så enorm skada att det är ganska svårt att förstå. De skadestånd som betalas ut i Sverige är skitsummor. Dessutom lider inte de förljugna myndigheterna alls av detta utan kostnaden påförs skattebetalarna.

Jag anser att Niklas Jangestig borde ha ett skadestånd om minst 500 000 kr för sitt felaktiga firhetsberövande och utsatthet och det skall tas från polisens och åklagarkammarens i Västmanlands läns budgetar. Det är först då dessa korkade myndighetspersoner får känna av vad deras felaktiga beslut innebär. Minskning av budgeten innebär nedskärningar som bekant.

När anser du att man ska kunna frihetsberöva någon?
Det är ju trots att domstolen som i slutändan bestämmer vem som kan bedömas skyldig, och då blir det ju lite svårt att jobba som åklagare och polis,
för i ditt resonemang så riskerar de ju att få ett straff om någon blir förklarad oskyldig?
Vad gäller Niclas så håller jag med dig ,förutom summan.
Att han blev frihetsberövad är väl okej, men det tog lite lång tid att kolla upp hans alibi.
__________________
Senast redigerad av watson6669 2008-12-07 kl. 11:02.
2008-12-09, 19:42
  #11407
Medlem
SingleStars avatar
Kvoteringsåklagerskans Gummessons bevisföring börjar krackelera hårt när det nya sensationella vittnet avslöjades som humbug redan innan det kunde höras i rätten. Kretavittnet visade sig vara ett sedvanligt humbug som ett bevis på att Gummesson ända sedan start kört sista halmstråsprincipen. Det är mycket förunderligt att hon inte har lagt någon vikt vid hårstråna som hittades på brottsplatsen när det visade sig att de inte kunde tillhöra Schürrer och hur lika snabbt man tonade bort fingeravtrycket när det inte kunde tillföras henne heller.

Ju längre den här kafkaliknande processen pågår desto mer övertygade är jag om att en alternativ gärninsperson är det enda raka.

Att man dessutom har ett skospår som inte kan ha något med dådet att göra är en ren och skär bevisförvanskning. Problemet är att man har det övertydligt på plats men inget i fotspåret tyder på att skon har gått på den telefonsladd som har legat på samma plats på golvet.

Ytterligare en märklig sak med fotspåret är att det finns inget tydligt blodspår från skon som Schürrer sade ha på sig utan man var tvungen att använda aminosvart för att få fram det. Detta trots att Schürrer i sådant fall skulle ha haft färskt blod på sina skor. När ambulansmännen kom så hade blodet börjat koagulerat, det som vi på ren svenska brukar kalla för att blodet har börjat torka. Trots detta så syns en polismans tydliga blodiga skoavtryck i arbetsrummet när han i själva verket borde inte ha synts med annat än man påfört aminosvart.

Det här visar hur riktigt illa ute kvoteringsåklagerskan är med sin indiciekedja.

Boken Gummesons reella sanningar och fakta av Riksåklagaren.

Finns nu på samma bokavdelning som följande böcker:

Franska krigshjältar av Jacques Chirac
Tyskar som vunnit världskrig av Roland Freisler
Socialdemokratiska skattesänkarförslag av Pär Nuder
Kristdemokratiska abortläkare av Ulf Ekman
Alla mina brister och fel av Jan Guillou
2008-12-09, 19:46
  #11408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ytterligare en märklig sak med fotspåret är att det finns inget tydligt blodspår från skon som Schürrer sade ha på sig utan man var tvungen att använda aminosvart för att få fram det. Detta trots att Schürrer i sådant fall skulle ha haft färskt blod på sina skor.

Har jag missat något, eller har dom fått fram hennes skor?
2008-12-09, 20:00
  #11409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag bad dig svara på frågorna. Om du gör det skall jag besvara din frågor om du har några relevanta.

Vojne vojne, jag ger upp...
2008-12-09, 20:56
  #11410
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kvoteringsåklagerskans Gummessons bevisföring börjar krackelera hårt när det nya sensationella vittnet avslöjades som humbug redan innan det kunde höras i rätten. Kretavittnet visade sig vara ett sedvanligt humbug som ett bevis på att Gummesson ända sedan start kört sista halmstråsprincipen. Det är mycket förunderligt att hon inte har lagt någon vikt vid hårstråna som hittades på brottsplatsen när det visade sig att de inte kunde tillhöra Schürrer och hur lika snabbt man tonade bort fingeravtrycket när det inte kunde tillföras henne heller.

Ju längre den här kafkaliknande processen pågår desto mer övertygade är jag om att en alternativ gärninsperson är det enda raka.

Att man dessutom har ett skospår som inte kan ha något med dådet att göra är en ren och skär bevisförvanskning. Problemet är att man har det övertydligt på plats men inget i fotspåret tyder på att skon har gått på den telefonsladd som har legat på samma plats på golvet.

Ytterligare en märklig sak med fotspåret är att det finns inget tydligt blodspår från skon som Schürrer sade ha på sig utan man var tvungen att använda aminosvart för att få fram det. Detta trots att Schürrer i sådant fall skulle ha haft färskt blod på sina skor. När ambulansmännen kom så hade blodet börjat koagulerat, det som vi på ren svenska brukar kalla för att blodet har börjat torka. Trots detta så syns en polismans tydliga blodiga skoavtryck i arbetsrummet när han i själva verket borde inte ha synts med annat än man påfört aminosvart.

Det här visar hur riktigt illa ute kvoteringsåklagerskan är med sin indiciekedja.

Boken Gummesons reella sanningar och fakta av Riksåklagaren.

Finns nu på samma bokavdelning som följande böcker:

Franska krigshjältar av Jacques Chirac
Tyskar som vunnit världskrig av Roland Freisler
Socialdemokratiska skattesänkarförslag av Pär Nuder
Kristdemokratiska abortläkare av Ulf Ekman
Alla mina brister och fel av Jan Guillou

Vad är aminosvart?
2008-12-09, 21:11
  #11411
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Har jag missat något, eller har dom fått fram hennes skor?

Kvoteringsåklagerskan försöker förmedla en bild av det det är spår av Christines skor i huset. Hela hennes indiciekedja krackelerar snabbare än tänderna på Tysons motståndare när han skrattar.
2008-12-09, 21:17
  #11412
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Kvoteringsåklagerskan försöker förmedla en bild av det det är spår av Christines skor i huset. Hela hennes indiciekedja krackelerar snabbare än tänderna på Tysons motståndare när han skrattar.


Ja, det var ju också ett svar på den frågan ... du är ohjälplig Singeln!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in