2008-11-10, 15:46
  #10813
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, han verkar osäker på hur han har kört överhuvudtaget den 17/3.

Och det finns också frågetecken angående när han har åkt hemifrån och när han har lämnat Kungsör mm.

Jag tycker det vore rimligt att komma ihåg mer detaljerat just därför att det har inträffat en sådan stor händelse. Kanske olika för olika personer.

Jag fattar inte ens varför du bryr dig! Du sitter och hånar anhöriga till offren i detta drama om och om igen. Är så jävla less på ert hycklande om att ni vill få detta brott uppklarat då ni inte ens kan visa respekt för anhöriga Ta och börja visa respekt sen kan vi kanske tro att du menar väl.
2008-11-10, 15:58
  #10814
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Just det nackepa, olika för olika personer??
Brukar du allid titta på klockan när du sätter dig i bilen.
Kan du alltid på minuten uppge när du exempelvis tankade bilen?

Jag skrev ju det. Att det kanske är olika för olika personer.
2008-11-10, 16:05
  #10815
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag tycker att du ska ta och kamma dig.
Indicier är inget man bara skapar så där.
DU vet ingenting om svenskt rättsväsende.
Det enda du gör är att häva ur dig påståenden som det inte finns grund för.

Hade inte NJ haft alibi så kanske åklagaren hade haft en indiciekedja mot honom istället. Tror du inte att det hade gått att samla in en hel del indicier som hade pekat mot NJ?

Den man misstänkt har man lagt alla resurser på att samla indicier emot. I detta fallet blev det CS tack vare att NJ turligt nog hade alibi.

I övrigt kommenterar jag inte trams.
__________________
Senast redigerad av nackepa 2008-11-10 kl. 16:20. Anledning: rättning
2008-11-10, 16:07
  #10816
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om inte du eller neckepa ser skillnad på en lögn som kommer från C.S och att T korrigerar sina första uppgifter så måste jag fråga dig vad du gör här öht?
Om man ena stunden anser att C.S kan vara skydig så känns det märkligt att man lite senare vill att C.S ska frias.

Om man som nackepa är som en nickedocka till övriga i erat gäng så kan man inte annat än kallas för byfåne.


Om du läser vad nackepa skrev, så skriver han inte att han vill att CS ska frias. Han skriver så här:

nackepa:
"Vi får hoppas om CS frias till slut att nya krafter, som har förmåga att se objektivt, tar över utredningen."

Han skriver inte "Vi får hoppas att CS frias till slut [...]" utan "Vi får hoppas om CS frias till slut att[...]" Då blir betydelsen en helt annan.

Om du sedan läser mitt inlägg, så ser du vad det står inom parentes (skillnaden mellan CS och T, som du menar att jag inte ser). Läs igen och tänk efter vad det står, så ser du förhoppningsvis skillnaden.

Varför skulle nackepa vara "nickedocka"? (Eller är det en anspelning på hans "nick"?) Och till "erat gäng" - vilket gäng?
2008-11-10, 16:08
  #10817
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hade inte NJ haft alibi så hade åklagaren haft en indiciekedja mot honom istället. Tror du att det inte hade gått att samla in en hel del indicier som hade pekat mot NJ?

Den man misstänkt har man lagt alla resurser på att samla indicier emot. I detta fallet blev det CS tack vare att NJ turligt nog hade alibi.

I övrigt kommenterar jag inte trams.
Du tror alltså att man inte hade märkt att NJ inte kunde vara skyldig till morden och att han "räddades" enbart av det faktum att han hade ett alibi? Du tror exempelvis inte att man hade gått ut brett och letat efter fler personer som kunde styrka/avfärda att han befann sig i Motala...

Edit: Synd att inte den otroligt kunniga ubersanta kommer och bringar klarhet i detta.
__________________
Senast redigerad av Carl Hamilton 2008-11-10 kl. 16:11.
2008-11-10, 16:08
  #10818
Medlem
uffe24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hade inte NJ haft alibi så hade åklagaren haft en indiciekedja mot honom istället. Tror du att det inte hade gått att samla in en hel del indicier som hade pekat mot NJ?

Den man misstänkt har man lagt alla resurser på att samla indicier emot. I detta fallet blev det CS tack vare att NJ turligt nog hade alibi.

I övrigt kommenterar jag inte trams.

Kan det möjligen innebära att han var oskyldig och inte behövde undersökas mera???????????????????????
2008-11-10, 16:10
  #10819
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hade inte NJ haft alibi så hade åklagaren haft en indiciekedja mot honom istället. Tror du att det inte hade gått att samla in en hel del indicier som hade pekat mot NJ?

Den man misstänkt har man lagt alla resurser på att samla indicier emot. I detta fallet blev det CS tack vare att NJ turligt nog hade alibi.

I övrigt kommenterar jag inte trams.


Ok, ordet är fritt o tråden är rätt - Bygg en indiciekedja mot NJ nu då!
2008-11-10, 16:17
  #10820
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om inte du eller neckepa ser skillnad på en lögn som kommer från C.S och att T korrigerar sina första uppgifter så måste jag fråga dig vad du gör här öht?
Om man ena stunden anser att C.S kan vara skydig så känns det märkligt att man lite senare vill att C.S ska frias.

Om man som nackepa är som en nickedocka till övriga i erat gäng så kan man inte annat än kallas för byfåne.

Jag har varit tydlig om vad jag tror i skuldfrågan hela tiden. Tagit upp det i flera, ja kanske många inlägg. Vad är det som du inte förstår? Jag vill att rätt gm döms. Men då ska bevisningen vara riktigt "tung". Inte svag som nu. Då anser jag att hon ska frias även om hon kanske skulle kunna vara skyldig. Det måste krävas riktiga och rejäla bevis för att fälla någon för ett så här allvarligt brott. Nuvarande klena bevisning gör också att man kan tänka sig CS som helt oskyldig. Det finns inget som binder henne till brottsplatsen kanske för att hon ej har varit där?

Då är någon eller några andra nu fortfarande på fri fot. Det är det vi diskuterar i denna tråd. Teorier om alt. gm.

Alla utom gm måste väl vilja att detta grymma brott ska klaras upp?
2008-11-10, 16:20
  #10821
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag har varit tydlig om vad jag tror i skuldfrågan hela tiden. Tagit upp det i flera, ja kanske många inlägg. Vad är det som du inte förstår? Jag vill att rätt gm döms. Men då ska bevisningen vara riktigt "tung". Inte svag som nu. Då anser jag att hon ska frias även om hon kanske skulle kunna vara skyldig. Det måste krävas riktiga och rejäla bevis för att fälla någon för ett så här allvarligt brott. Nuvarande klena bevisning gör också att man kan tänka sig CS som helt oskyldig. Det finns inget som binder henne till brottsplatsen kanske för att hon ej har varit där?

Då är någon eller några andra nu fortfarande på fri fot. Det är det vi diskuterar i denna tråd. Teorier om alt. gm.

Alla utom gm måste väl vilja att detta grymma brott ska klaras upp?


Ej har varit där?
Så säjer inte Emma som jag upplever som betydligt mycket klarare, redigare o sanningsenligare än CS, TROTS skalltrauma...
__________________
Senast redigerad av miapetter 2008-11-10 kl. 16:52.
2008-11-10, 16:20
  #10822
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hade inte NJ haft alibi så hade åklagaren haft en indiciekedja mot honom istället. Tror du att det inte hade gått att samla in en hel del indicier som hade pekat mot NJ?

Den man misstänkt har man lagt alla resurser på att samla indicier emot. I detta fallet blev det CS tack vare att NJ turligt nog hade alibi.

I övrigt kommenterar jag inte trams.

En förutsättning även om NJ inte haft alibi är att de hittat bevis för att han befunnit sig i Arboga eller vad tycker du?
Nu hade han inte det utan C.S som bodde i Stockholm var i Arboga den aktuella tidpunkten.
2008-11-10, 16:24
  #10823
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag har varit tydlig om vad jag tror i skuldfrågan hela tiden. Tagit upp det i flera, ja kanske många inlägg. Vad är det som du inte förstår? Jag vill att rätt gm döms. Men då ska bevisningen vara riktigt "tung". Inte svag som nu. Då anser jag att hon ska frias även om hon kanske skulle kunna vara skyldig. Det måste krävas riktiga och rejäla bevis för att fälla någon för ett så här allvarligt brott. Nuvarande klena bevisning gör också att man kan tänka sig CS som helt oskyldig. Det finns inget som binder henne till brottsplatsen kanske för att hon ej har varit där?

Då är någon eller några andra nu fortfarande på fri fot. Det är det vi diskuterar i denna tråd. Teorier om alt. gm.

Alla utom gm måste väl vilja att detta grymma brott ska klaras upp?

Nu är det ju så att lagmannen i T.R som har bra mycket mer kunnande i juridik än vad du har ansåg att indicierna var så starka att C.S kunde fällas.
Om hovrätten skulle komma till samma slutsats, så undrar jag om du då fortfarande anser att hon borde gå fri?
2008-11-10, 16:26
  #10824
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om du läser vad nackepa skrev, så skriver han inte att han vill att CS ska frias. Han skriver så här:

nackepa:
"Vi får hoppas om CS frias till slut att nya krafter, som har förmåga att se objektivt, tar över utredningen."



Han skriver inte "Vi får hoppas att CS frias till slut [...]" utan "Vi får hoppas om CS frias till slut att[...]" Då blir betydelsen en helt annan.

Om du sedan läser mitt inlägg, så ser du vad det står inom parentes (skillnaden mellan CS och T, som du menar att jag inte ser). Läs igen och tänk efter vad det står, så ser du förhoppningsvis skillnaden.

Varför skulle nackepa vara "nickedocka"? (Eller är det en anspelning på hans "nick"?) Och till "erat gäng" - vilket gäng?

Som du kan läsa några inlägg efter ditt så anser nackepa att hon ska frias eftersom han anser att indicierna är svaga, vilket jag inte tycker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in