2008-11-03, 19:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Hur vet du att gm trapat i blod strax innan han/hon gick ut på "bron"?
Och vart vill du egentligen komma med detta?

Jag vet naturligtvis inte att gm trampat i blod innan h*n gick därifrån. Men om man funnit skoavtryck i blod i hallen från en person man antar är gm, varför skulle det då inte finnas blod på bron? (Om inte personen lämnat skorna på bron innan h*n gick in - men då skulle inte gm´s skoavtryck finnas i hallen, eller om gm hoppat över bron på väg därifrån) Det låter, i alla fall för mig, logiskt.

Vad jag vill komma med detta? Tja, vi diskuterar ju skoavtryck här och jag konstaterar att det kanske skulle finnas ytterligare skoavtryck på bron, vilket inte vore ologiskt. Alla avtryck som kan säkras - och identifieras - borde ju vara av intresse. Eller vad tycker du?
2008-11-03, 19:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror att chansen är jättestor att rätt gm döms även i hovrätten. Det är min och många andras åsikt.

Jag tror att vi har fått klarhet i vad som hänt och vem som är skyldig. Ett erkännande från den skyldiga, Christine Schürrer, skulle naturligtvis vara önskvärt så att hon tar ansvar för de grymma brott hon begått, och kanske får hon då också tyst på en och annan dåre här inne.

Ett erkännande vore bra om CS eller någon/några annan/andra är skyldiga.
Nu tror vi bara det ena eller andra. Bättre att få veta sanningen.
2008-11-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet naturligtvis inte att gm trampat i blod innan h*n gick därifrån. Men om man funnit skoavtryck i blod i hallen från en person man antar är gm, varför skulle det då inte finnas blod på bron? (Om inte personen lämnat skorna på bron innan h*n gick in - men då skulle inte gm´s skoavtryck finnas i hallen, eller om gm hoppat över bron på väg därifrån) Det låter, i alla fall för mig, logiskt.

Vad jag vill komma med detta? Tja, vi diskuterar ju skoavtryck här och jag konstaterar att det kanske skulle finnas ytterligare skoavtryck på bron, vilket inte vore ologiskt. Alla avtryck som kan säkras - och identifieras - borde ju vara av intresse. Eller vad tycker du?

men nu var det inte en torr ren matta som ligger utanför utan ett halvblött/fuktigt trappsteg i trä, som dessutom alla som ska in och ut ur huset i princip måste kliva på..så att det skulle finnas något spår kvar efter alla blåljus är nog en väldigt liten chans, att dessutom säkra ett eventuellt skospår under de premisserna är nog mindre än då med tanke på årstid med nattfrost/snö/regn..

och..bron? Det är ingen vallgrav man ska över för att komma in i huset?
2008-11-03, 19:45
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Om jag säger så här då; avtrycken som hittades närmast dörren var mycket svaga, de kunde inte ses med blotta ögat, altså kan det inte ha funnits mycket blod under skorna. Så det kanske inte avsattes några avtryck ute på bron, även om gm gick där med VANS-skorna.

Jag vet fortfarande inte vart du vil komma.
Varför tycker du det är intressant att vet om det finns avtryck ute på bron eller inte?
2008-11-03, 19:47
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Har litt problemer med noen svenske ord, men jeg har forstått det som at ledningen skulle vises i skoavtrykket?

Da jeg fikk fup så jeg disse bildene på en annen måte. Jeg gikk ut fra at GM slo til mot E først fra dette stedet da hallen er meget smal og pga skohyllan.(hallen ser større ut på bilder)Bredde og lengde står i fup.

E blir først slått ned, M kommer til og raseriet som nettopp ble utløst rammer honom. GM forflytter etter M og innover i hallen og utfører sine slag mot begge barna.

GM tråkker i blod og forflytter seg tilbake mot samme utgangspunkt, ved skohyllan og avsetter sporene med blod. GM er nå på vei ut og avslutter sine siste slag mot E som ligger nede. (Observer; Lite blod på vegg over skohylle og langs siden som GM har stått ved slag)

Jeg tolker bildene som at GM har skubbet/forskjøvet ledningen med sine skor. Mener bildene viser spor av dette. Jeg legger ut link hvor piler viser hva jeg mener. GM har stått og beveget seg på samme sted. Der er flere fragmenter etter vaffelmønster ved siden av de to tydelige avtrykkene! De to tydelige skospor vender med tåspiss ut mot hallen og offer. Mener bilder viser at ledningen er forskjøvet i skoavtrykket.... Tråkket på med yttersiden av sko og forskjøvet, noe pilene markerer. Håper dere forstår....

Link: http://www.megaupload.com/?d=HL8TJDBV

Megaupload: Sett inn fetmarkerte bokstaver. Vent ca 45 sek til grå felt med download kommer opp og trykk.
Snyggt jobb av dig.
Det är mycket möjligt att din tolkning är riktig. Är lite förvånad bara att sladden så snyggt har återgått till ursprungsläget.
2008-11-03, 19:48
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ett erkännande vore bra om CS eller någon/några annan/andra är skyldiga.
Nu tror vi bara det ena eller andra. Bättre att få veta sanningen.

Vem är "vi" ?
2008-11-03, 19:48
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tycker det är väldigt märkligt då man kollar in skoavtrycket i FUPen tillägg.
På sid. 236 kan man se att en telefonsladd korsar hallen in till arbetsrummet.
Bläddrar man vidare till sid. 268 där sulavtrycket finns så ser man inga spår på att skon trampat på denna telefonsladd trots att tekniker hittat sulavtrycket precis där sladden gick.
När man ser detta framkallade skoavtryck så känns det som avtrycket kommit dit tidigare eller senare än självaste brottstiden.

Ska vi då ta och titta närmare på den där telefonsladden du tycker är så märklig. Vi kanske kan komma fram till något om vi granska den lite närmare än vad du har gjort?

Jag börjar på sidan 242 sid 4 (20)
På foto 1 syns nämnda sladd från telefonjacket mitt på väggen och dess böjda väg genom blodpölen, in under den uppvikta mattan. Den syns också på andra sidan när den kommer fram under mattan och sneddar in genom dörrhålet till arb.rummet. Där syns också att den gröna saxen ligger under sladden.

Sidan 243 foto 2
Här syns telefonjacket med vidhängande sladd ur en annan vinkel. Sladden går igenom en större blodsamling, pölen är så stor och mörk till färgen att den mörka sladden "försvinner" i blodet.

Sidan 244 sid- 6 (20)
På foto 5 syns en slinga (i U-form) av en sladd innanför tröskeln i arbetsrummet.

På sidan 236
Där syns den bruna telefonsladden, under denna ligger en kökskniv och en sax med grönt handtag (en av ambulansmännens sax)

Sidan 271 är en förstoring av bilden från sidan 268
På bilden syns tydligt en linje av blod, som av undersidan av en sladd med blod på. Det syns också på linjen att sladden glidit i vänstra kanten, då denna bildar en liten "solfjäder". Markeingen går snudd på parallellt med tröskeln in till arbetsrummet, så sladden har inte varit sträckt och rak som man kan uppfatta av din bildhänvisning.
Om sladden nu "rullat" på det viset som bilden visar tyder det på att någon klivit på den och ändrat dess läge.
2008-11-03, 19:54
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Om jag säger så här då; avtrycken som hittades närmast dörren var mycket svaga, de kunde inte ses med blotta ögat, altså kan det inte ha funnits mycket blod under skorna. Så det kanske inte avsattes några avtryck ute på bron, även om gm gick där med VANS-skorna.

Jag vet fortfarande inte vart du vil komma.
Varför tycker du det är intressant att vet om det finns avtryck ute på bron eller inte?

På sidan 257 finns en notering; utanför entrédörren finns stenplattor, där hittades en liten metallring.
Det vet alla hur stenplattor ser ut på ytan, knappast troligt att några skoavtryck skulle gå att återfinna där.
2008-11-03, 19:56
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Vem är "vi" ?

Vi är alla vi som tror något om vem/vilka som är skyldiga till det vidriga brottet.

Alla människor som har en åsikt i frågan.
2008-11-03, 19:59
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Vi är alla vi som tror något om vem/vilka som är skyldiga till det vidriga brottet.

Okej, men då är jag inte en av "vi" :-)
Jag känner mig så säker att jag vågar påstå att jag vet vem som är skyldig
2008-11-03, 20:00
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Men hur kan du göra dig till talesman för alla dessa människor?!? Det innebär ju att du gör dig till talesman för mig också, och jag kan tala för mig själv, jag lovar dig.

Du får nog börja ange folk med deras nick om du framför åsikter för fler än dig själv!
2008-11-03, 20:12
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Okej, men då är jag inte en av "vi" :-)
Jag känner mig så säker att jag vågar påstå att jag vet vem som är skyldig

Jag hade en diskussion med Boisaren om att ett erkännande vore bra oavsett gm.

Eftersom ingen idag vet vem som är skyldig. Indicier - javisst! Men inga riktiga bevis. Om CS då är skyldig eller om det är någon annan så skulle ett erkännande definitivt ge oss vetskapen om vem som är skyldig. Spiken i kistan!

Vill inte bli OT nu angående CS men det är inte seriöst att påstå att man vet att CS är skyldig till 100% med den bevisning som hittills lagts fram. Det kan därför diskuteras i andra tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in