2008-11-03, 15:38
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Och att du dyker upp för att försvara dom som vill att T ska vara skyldig är ingen högoddsare heller.

Jag kan försäkra dig om att jag försvarar ingen som vill att en specifik person skall vara skyldig, vem det än är. Jag tycker själva tanken är sjuk, att vilja att en specifik person skall vara skyldig. Det är inte alls samma sak som att vilja att brottet klaras upp.
2008-11-03, 15:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Borde det verkligen det tycker du?

Om man har trampat i blod, så kan man väl anta att man lämnar spår av blod efter sig. Tycker du inte det?

Är det verkligen inte troligt att det skulle finnas spår efter blod på bron, om personen, som nyss stigit i blod, stiger på bron på väg ut. (Speciellt när det inte är mer en någon meter mellan blodet i hallen och bron/trappstegen). Testa själv att hälla ut en mängd vätska i hallen som du kliver i och stig sedan utanför dörren. Det skulle inte förvåna mig, om du lämnar spår av vätskan efter dig på utsidan

Att fler skor passerat på bron, kan naturligtvis ha orsakat att skoavtryck försvunnit, men tror du inte att det finns en stor chans att det finns blodframgment kvar (bara timmar efter morden, dessutom)?
2008-11-03, 16:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Den 16/3 såg ju grannen Tina något märkligt på gatan, nämnligen en person med luva som betedde sig konstigt.
FUP s. 1364
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Och den 16/3 var inte CS i Arboga så det borde rimligen vara någon annan person.
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta ökar sannolikheten att det är någon annan person som har iaktagits i området runt brottsplatsen även den 17:e. Någon annan än CS.
Åsyftad granne har redan på s. 1366 kommit underfund med att de iakttagelser hon gjort hänför sig till en av de dagar CS bevisligen befunnit sig i Arboga, nämligen onsdagen den 12 mars. - Vittnet ger en tämligen detaljerad bild av den vänsterhänta person som figurerar på tågstationens övervakningskamera inkl. personens jacka och väska.
2008-11-03, 17:34
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Och att du dyker upp för att försvara dom som vill att T ska vara skyldig är ingen högoddsare heller.

Vem vill att T ska vara skyldig?

Jag vill att den/de skyldiga ska åka fast och dömas för detta vidriga brott.
Det tror jag att alla vill. Utom möjligen en/flera alternativa gm som om CS är oskyldig givetvis hoppas att hon ändå ska dömas.

Så länge detta inte är uppklarat och någon är dömd i HR så finns det flera olika alternativa teorier om vad som kan ha hänt.
2008-11-03, 18:26
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om man har trampat i blod, så kan man väl anta att man lämnar spår av blod efter sig. Tycker du inte det?

Är det verkligen inte troligt att det skulle finnas spår efter blod på bron, om personen, som nyss stigit i blod, stiger på bron på väg ut. (Speciellt när det inte är mer en någon meter mellan blodet i hallen och bron/trappstegen). Testa själv att hälla ut en mängd vätska i hallen som du kliver i och stig sedan utanför dörren. Det skulle inte förvåna mig, om du lämnar spår av vätskan efter dig på utsidan

Att fler skor passerat på bron, kan naturligtvis ha orsakat att skoavtryck försvunnit, men tror du inte att det finns en stor chans att det finns blodframgment kvar (bara timmar efter morden, dessutom)?

Hur vet du att gm trapat i blod strax innan han/hon gick ut på "bron"?
Och vart vill du egentligen komma med detta?
2008-11-03, 18:28
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Vem vill att T ska vara skyldig?

Jag vill att den/de skyldiga ska åka fast och dömas för detta vidriga brott.
Det tror jag att alla vill. Utom möjligen en/flera alternativa gm som om CS är oskyldig givetvis hoppas att hon ändå ska dömas.

Så länge detta inte är uppklarat och någon är dömd i HR så finns det flera olika alternativa teorier om vad som kan ha hänt.

Om CS döms i HR, tar alt. teorier slut då menar du?
2008-11-03, 18:35
Moderator
Hamilkars avatar
Synpunkter på om tråden ska låsas, eller om den är placerad i rätt forum, tas med moderatorerna (inte hjälpmoderator!) i PM eller i en tråd i underforumet Flashback. Inte här.
/Hjälpmod.
2008-11-03, 18:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Om CS döms i HR, tar alt. teorier slut då menar du?

Chansen att CS döms i HR bör vara liten med nuvarande bevisning. Eller snarare brist på riktig bevisning. Det är min och många andras åsikt. Jag tror tyvärr det kommer att dröja innan vi förhoppningsvis får ordentlig klarhet i vad som har hänt. Vem eller vilka som är skyldiga. Det bästa vore om det kommer fram nya avgörande uppgifter som pekar åt ena eller andra hållet. Vi får hoppas på polisen. Eller något oväntat, som ett erkännande från någon.
2008-11-03, 18:47
Medlem
limahas avatar
Skoavtrykk

Har litt problemer med noen svenske ord, men jeg har forstått det som at ledningen skulle vises i skoavtrykket?

Da jeg fikk fup så jeg disse bildene på en annen måte. Jeg gikk ut fra at GM slo til mot E først fra dette stedet da hallen er meget smal og pga skohyllan.(hallen ser større ut på bilder)Bredde og lengde står i fup.

E blir først slått ned, M kommer til og raseriet som nettopp ble utløst rammer honom. GM forflytter etter M og innover i hallen og utfører sine slag mot begge barna.

GM tråkker i blod og forflytter seg tilbake mot samme utgangspunkt, ved skohyllan og avsetter sporene med blod. GM er nå på vei ut og avslutter sine siste slag mot E som ligger nede. (Observer; Lite blod på vegg over skohylle og langs siden som GM har stått ved slag)

Jeg tolker bildene som at GM har skubbet/forskjøvet ledningen med sine skor. Mener bildene viser spor av dette. Jeg legger ut link hvor piler viser hva jeg mener. GM har stått og beveget seg på samme sted. Der er flere fragmenter etter vaffelmønster ved siden av de to tydelige avtrykkene! De to tydelige skospor vender med tåspiss ut mot hallen og offer. Mener bilder viser at ledningen er forskjøvet i skoavtrykket.... Tråkket på med yttersiden av sko og forskjøvet, noe pilene markerer. Håper dere forstår....

Link: http://www.megaupload.com/?d=HL8TJDBV

Megaupload: Sett inn fetmarkerte bokstaver. Vent ca 45 sek til grå felt med download kommer opp og trykk.
2008-11-03, 18:52
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Har de inte ens hittat blodfragment på bron?
2008-11-03, 19:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Chansen att CS döms i HR bör vara liten med nuvarande bevisning. Eller snarare brist på riktig bevisning. Det är min och många andras åsikt. Jag tror tyvärr det kommer att dröja innan vi förhoppningsvis får ordentlig klarhet i vad som har hänt. Vem eller vilka som är skyldiga. Det bästa vore om det kommer fram nya avgörande uppgifter som pekar åt ena eller andra hållet. Vi får hoppas på polisen. Eller något oväntat, som ett erkännande från någon.
Jag tror att chansen är jättestor att rätt gm döms även i hovrätten. Det är min och många andras åsikt.

Jag tror att vi har fått klarhet i vad som hänt och vem som är skyldig. Ett erkännande från den skyldiga, Christine Schürrer, skulle naturligtvis vara önskvärt så att hon tar ansvar för de grymma brott hon begått, och kanske får hon då också tyst på en och annan dåre här inne.
2008-11-03, 19:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Har de inte ens hittat blodfragment på bron?

Inte som jag har uppfattat, nej. Har de ens undersökt? Någon som vet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in