2008-10-29, 02:59
  #10213
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men lilla vän, tror du det är förövarens blod?

Vem vet innan man har kontrollerat?
2008-10-29, 04:37
  #10214
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
TULIPANPERNILLA!

Har du fått upp sidan?

Det var alltså TILLÄGGET sidan 253, skospåren.

Og jeg henger meg på:

Dette forstår du : Tillegget side 240 - 241 og 247. Hvor er det ikke blodstenk fra E på vegg? Hvor er det ikke blodstenk fra M?

SKISSEN VISER HVOR GM MÅ STÅ NÅR SLAGENE FRA KLOSIDEN UTFØRES!

Skissene med fargekoder for blod taler et språk alle forstår
2008-10-29, 04:43
  #10215
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur vet du det? Var du tillsammans med L den aktuella kvällen?


Hennes fd pojkvän i Götet var...
Eller ljuger han för sitt ex?
För att han kanske inte tycker att polisen har med att göra om hon råkade vara i Arboga o mörda ett par små barn?
Aha...
2008-10-29, 05:18
  #10216
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du grinar illa men tyvärr förstår inte jag vad du skriver. Jag är usel på norska.
Jag är ledsen att jag inte kan bemöta dina inlägg mot mig.

Ikke bare norsk språk du har problemer med....

Du forstår og tolker det svenske språket slik det passer deg også.

Jeg hang meg på et av svarene til LieDetector og la til noen sider du kan forsøke studere uten noen bokstaver som forvirrer. Se skissene og se om du ser hvor GM har måttet stått. Skissene med fargekoder fra offer taler fakta du ikke kan se bort fra.

Skoavtrykk fra vans er avsatt et sted som ingen normalt vil tråkke for å bestige et rom eller forflytte seg i hallen. Selv ikke ved å gå langs veggen. Skostativet forhindrer dette.

Se tillegget side 240-247.
2008-10-29, 07:57
  #10217
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Polisen tror att de säkrades före rekonstruktionen.
Spelar det egentligen någon roll eftersom avtrycken är satta i blod?
2008-10-29, 07:59
  #10218
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Läser man förhör med polis i FUP så traskade alla på motsatta sida där E låg m.a.o väggen till arbetsrummet.
Totalt 14, eller om det nu var 17, personer i en liten hall och de försöker rädda livet på tre personer.
Jag gissar på att de struntade i var de satte sina fötter...
2008-10-29, 08:05
  #10219
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om du läst vad jag skrivit, så avfärdar jag INTE skoavtryck som bevisning (fotavtrycken kunde i och för sig vara intressanta också ) Har man skon som gjort avtrycken, kan tekniker ofta fastställa med stor sannolikhet att det är just denna sko som gjort avtrycket, exempelvis genom att det finns specifika märken på skosulan eller om små stenar fastnat i skomönstret.

I fallet med Arbogaskomönstren har man ingen sko att jämföra med och man kan därmed inte binda skoavtrycket till en speciell sko eller till en viss gärningsman.

Så jag har INTE ändrat mig!
Och just precis sådana skor ägde och använde CS vid tiden precis före mordet. Av någon konstig anledning råkade de dock försvinna utan att CS kan förklara hur...
2008-10-29, 08:09
  #10220
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Och just precis sådana skor ägde och använde CS vid tiden precis före mordet. Av någon konstig anledning råkade de dock försvinna utan att CS kan förklara hur...


Kanske L TAGIT CS Vans?
Har ni tänkt på det?
2008-10-29, 08:35
  #10221
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limaha
Ikke bare norsk språk du har problemer med....

Du forstår og tolker det svenske språket slik det passer deg også.


Jeg hang meg på et av svarene til LieDetector og la til noen sider du kan forsøke studere uten noen bokstaver som forvirrer. Se skissene og se om du ser hvor GM har måttet stått. Skissene med fargekoder fra offer taler fakta du ikke kan se bort fra.

Skoavtrykk fra vans er avsatt et sted som ingen normalt vil tråkke for å bestige et rom eller forflytte seg i hallen. Selv ikke ved å gå langs veggen. Skostativet forhindrer dette.

Se tillegget side 240-247.

Haha, klockrent skrivet.
2008-10-29, 08:41
  #10222
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Jaaaa och?

Vems blod är skospåret avsatt i? Gärningsmannens eller?

Har du bilden uppe nu, så vi kan diskutera detta till du förstår vad det är du skriver?
Det står i FUP att skoavtrycket hittades i hallen utanför arbetsrummet och märkligt är att den är intakt trots blåljus trampande på plats.
FUP tillägg s. 268

Bild 1
På hallgolvet utanför dörröppningen in till ett arbets/datarum framkallades delar av
skoavtryck märkt 24 på bilden (spår U1 405-08/S172), som inte har kunnat härledas
till någon behörig person. Likadant sulmönster framkallades på ytterligare två ställen
på hallgolvet. Även på en mattkant till en av hallmattorna kunde man se fragment av
likadant sulmönster.

Nu när du har FUP framme så kan du plocka fram källan till ditt påstående att teknikerna vänt på hallmattan för att fotografera blod på baksidan.
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Den uppvikta mattan är medvetet uppvikt för att illustrera genomblödningen. Man får liksom läsa texten också och inte bara titta på bilderna ...
2008-10-29, 09:02
  #10223
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det står i FUP att skoavtrycket hittades i hallen utanför arbetsrummet och märkligt är att den är intakt trots blåljus trampande på plats.
FUP tillägg s. 268
[...]

På tre platser i hallen har det aktuella skosulemönstret framkallats. Och, om du ser var i hallen avtrycken framkallats, så är det väll inte så svårt att tänka sig at det kan ha funnits fler, som förstörts av ambulansfolk/polis, men att just dessa tre avtryck "klarat" sig.
Eller menar du att det bara har blivit avsatt tre avtryck med aktuell sko (VANS)?
2008-10-29, 09:43
  #10224
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av limaha
Avtrykkene etter vans var ikke rett utenfor døren til arbeidsrommet, slik en kan se for seg når du ordlegger deg slik. Skoavtrykket var avsatt helt på siden av døråpningen, mot skostativet. Dermed ikke avsatt der en velger gå inn i arbeidsrommet fra hallen, nemlig midt gjennom døråpning.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du grinar illa men tyvärr förstår inte jag vad du skriver. Jag är usel på norska.
Jag är ledsen att jag inte kan bemöta dina inlägg mot mig.

Men då ska jag hjälpa dig Tulpanpernilla

översättning:

Avtrycken från VANS fanns inte rakt utanför dörren till arbetsrummet, som man kan tro när du ordlägger dig så.
Skoavtrycket var avsatt vid sidan av dörröppningen, mot skohyllan. Därmed är det inte avsatt där man väljer att gå inn i arbetsrummet från hallen, nämligen mitt i dörröppningen


Så där :-)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in