2008-10-22, 17:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag ger upp, du är uppenbart för obegåvad för att förstå skriven svenska, jag har påpekat det tidigare och jag kan göra det igen.
Du är endast här för att provocera och som troll, du är inte intresserad av fakta utan använder uteslutande rena fantasier som underlag för dina "teorier".

Du bevisar det mer och mer för varje idiotinlägg du gör.

Jag hoppas innerligt att ingen går på dina lögner/fantasier.

Teorierna bygger på fakta. Du avfärdar allt som lögner och fantasier vilket du ej har belägg för.

Bättre om du använder argument istället för diverse påhopp när du diskuterar.

Teorin om att T kan ha haft mordvapnet på sig genom polisstationen och vidare mot sjukhuset håller.

Sen påstår jag inte att T måste vara skyldig för det. Nej, det finns andra alternativ också inkl. medskyldiga till CS.
Senast redigerad av nackepa 2008-10-22 kl. 17:16.
2008-10-22, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
(Varför vara så aggressiv och defensiv?)
Nej, det var mer en replik på dessa båda inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Dessa privatspanande alternativ-teoretiker jobbar hårt för att kunna bevisa att det finns en altenativ gm.
Varför letas det då efter kläder och hammarliknande föremål på sträckan Gullmarsplan - Skarpnäck? Var inte det sträckan CS's sa att hon gått mordkvällen...?

BoISaren:
Här måste jag försvara SingleStar. Det var ganska tidigt som h*n var inne på att CS kunde ha gått den sträckan och att det fanns intressanta platser längs vägen där CS kunde gjort sig av med vapen/kläder.

Alltså var inte syftet att hitta en alternativ gm. Det var tvärtom för att knyta CS hårdare till brottet.

Det finns saker man kan kritisera SingleStar för, men detta är definitivt inte en av dom.

Aggressiv? Vart var jag aggressiv?

Jag ställde en - visserligen uppenbar och oförklarlig - fråga om hur det var du menade, sen lade jag till en personlig reflektion, att ingenting Singlestar kommer fram till med sina privatspaningar skulle jag lita på.
2008-10-22, 17:23
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Teorierna bygger på fakta. Du avfärdar allt som lögner och fantasier vilket du ej har belägg för.

Teorin om att T kan ha haft mordvapnet på sig genom polisstationen och vidare mot sjukhuset håller.

Sen påstår jag inte att T måste vara skyldig för det. Nej, det finns andra alternativ också inkl. medskyldiga till CS.

Era teorier bygger tamefan inte på fakta!
Ni vet inte vilka E o T är, ingen av de andra heller, ni vet inte hur det ser ut i området, ni vet inte VILKA som var närvarande när T bytte om, ni vet ju inte ens var hans svarta huvtröja tagit vägen för det har ni inte BRYTT er om att ta reda på!
Varför så agressiv frågade Prinzezzan wildone,
därför att så många BORTSER från just fakta bara för att de tycker det är kul!
2008-10-22, 17:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Aggressiv? Vart var jag aggressiv?

Jag ställde en - visserligen uppenbar och oförklarlig - fråga om hur det var du menade, sen lade jag till en personlig reflektion, att ingenting Singlestar kommer fram till med sina privatspaningar skulle jag lita på.

Det var inte specifikt mot mig, men jag kan tycka att du ibland - inte sällan - har en litet aggressiv ton i dina inlägg. Jag menar inte att du är aggressiv som person, för det vet jag inte, eftersom jag inte känner dig. Kanske det är mer rättvisande med "arg" ton? Hoppas att du inte tar illa upp för att jag skriver detta.
2008-10-22, 18:18
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Kommer man med rena fantasier som du gör får man räkna med att bli påhoppad.
2008-10-22, 19:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

(min fetmarkering)

Nähä? Då kan man undra varför du har en teori om att T gått och burit på ett mordvapen hela natten öht?

Det är en del jag inte fattar i teorin. Enligt teorin har T mordvapnet på sig hela tiden, t o m med när han besöker sjukhuset på natten. Och sedan hela vägen tillbaka. Var bodde han den natten? På sjukhuset? Sina föräldrar? Es föräldrar? Han var med all sannolikhet inte ensam efter en sådan mardrömsupplevelse.

Varför utsatte han sig själv för allt bestyret? Varför gjorde han sig inte av med mordvapnet innan han ringde 112?

Det låter som du skapar en krångligare teori än vad som krävs.
2008-10-22, 20:04
Bannlyst
Citat:
Skitsnack! Jag vet precis hur det funkar

Uppenbart så vet du inte alls hur det funkar din förbannade träskpadda.

Edit: Såg att flertalet redan påpekat detta
Senast redigerad av åsna 2008-10-22 kl. 20:07.
2008-10-22, 21:11
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
(min fetmarkering)

Nähä? Då kan man undra varför du har en teori om att T gått och burit på ett mordvapen hela natten öht?

Det är en del jag inte fattar i teorin. Enligt teorin har T mordvapnet på sig hela tiden, t o m med när han besöker sjukhuset på natten. Och sedan hela vägen tillbaka. Var bodde han den natten? På sjukhuset? Sina föräldrar? Es föräldrar? Han var med all sannolikhet inte ensam efter en sådan mardrömsupplevelse.

Varför utsatte han sig själv för allt bestyret? Varför gjorde han sig inte av med mordvapnet innan han ringde 112?

Det låter som du skapar en krångligare teori än vad som krävs.

Vi som tvivlar på CS ser hellre att alla möjligheter finns framtagna än att låsa oss på ett dött spår. Men det finns folk som är så maniskt rädda för att se detta att man med alla till buds stående medel gör allt för att förringa dessa skribenter istället för att ägna sig åt det ämne som diskuteras.
2008-10-22, 22:01
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:

Trots att detta inlägg inte var till mig så tänkte jag kommentera det.

Du säger att dina teorier bygger på fakta och det beror självklart på hur man ser det. Jag skulle t.ex. kunna hävda att "Nackepa är GM". Det skulle bygga på fakta så till vida att du har nicket Nackepa. I övrigt skulle det vara högst osannolikt och inte bygga på fakta. Jag skulle dock med en dåres envishet kunna hävda att teorin håller eftersom ingenting bevisar motsatsen. Jag skulle också kunna låta bli att kolla upp allting som framkom som talade mot min teori eller bara hävda att alla ljuger.

Det i din teori som kan klassas som fakta är väl att det finns ett mordvapen och en polisstation...

För övrigt vill jag ge dig en eloge för att du så ihärdigt orkar upprepa ordet "medskyldig". Det måste vara världsrekord!
2008-10-22, 23:36
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vi som tvivlar på CS ser hellre att alla möjligheter finns framtagna än att låsa oss på ett dött spår. Men det finns folk som är så maniskt rädda för att se detta att man med alla till buds stående medel gör allt för att förringa dessa skribenter istället för att ägna sig åt det ämne som diskuteras.
Eftersom du valt att citera mig svarar jag. Du påstår att det finns folk som är maniskt rädda för att se detta… detta, vad då? Syftar du på att inte alla möjligheter till att CS inte är barnamörderskan inte är framtagna?
Jag tråcklar in mig själv när jag försöker förstå vad du skriver.
För att inga tveksamheter ska råda i ditt huvud: Jag har inga tveksamheter med att rätt person har blivit dömd till livstids fängelse och utvisning ur landet.
2008-10-22, 23:40
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Trots att detta inlägg inte var till mig så tänkte jag kommentera det.

Du säger att dina teorier bygger på fakta och det beror självklart på hur man ser det. Jag skulle t.ex. kunna hävda att "Nackepa är GM". Det skulle bygga på fakta så till vida att du har nicket Nackepa. I övrigt skulle det vara högst osannolikt och inte bygga på fakta. Jag skulle dock med en dåres envishet kunna hävda att teorin håller eftersom ingenting bevisar motsatsen. Jag skulle också kunna låta bli att kolla upp allting som framkom som talade mot min teori eller bara hävda att alla ljuger.

Det i din teori som kan klassas som fakta är väl att det finns ett mordvapen och en polisstation...

För övrigt vill jag ge dig en eloge för att du så ihärdigt orkar upprepa ordet "medskyldig". Det måste vara världsrekord!
Det är ta mig tusan mer logik i ditt inlägg än i de flesta från nackepa.
2008-10-23, 00:08
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Dina teorier bygger inte på fakta, det är bara snömos och blå dunster du dräller omkring dig.
Var har du fakta till att T överhuvudtaget skulle gå omkring med ett mordvapen under kläderna? Var har du NÅGONTING som tala för att han ens varit i närheten av mordvapnet?
Vore det inte bättre att DU kom med argument till dina egna teser än att andra ska bevisa att de är omöjliga?

Kan du nu ta och göra en konsekvensanalys av din teori om hammaren under kläderna. Och ta inte med det där om att han inte blev visiterad, det har redan fallit.

Se så, sätt igång och jobba nu. I morgon förväntar jag mig din moget igenomtänkta analys.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in