2008-08-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Förresten så måste det ju vara ganska lätt att spåra och hitta den engelsktalande kvinnan på konserten. Arboga är ju en liten stad. Har man försökt det utan att lyckas så är chansen mycket stor att det var CS som de mötte. Och då är det märkligt att T inte berättat det för polisen. Detta är min spekulation.

Du hävdar alltså att T träffade denna kvinnan på konserthuset i Västerås?

Källa?
2008-08-26, 23:31
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
men nu hände detta i västerås..
och hur skulle T kunna berätta det, det var Emma personen ifråga pratade med. T var inte där utan kom några minuter efter hon hade försvunnit iväg igen

Pappaspralin pratade om ännu ett Arbogabesök. Visste inte att det var i Västerås.

Står i förhöret som Kalix postat att T måste ha mött henne i trappan.

Om inte Kalix ljuger eller skriver fel.
Senast redigerad av nackepa 2008-08-26 kl. 23:34. Anledning: rättning
2008-08-26, 23:38
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Pappaspralin pratade om ännu ett Arbogabesök. Visste inte att det var i Västerås.

Sorry, jag hade fel. Utgick ifrån att det var Arboga och kunde inte kolla upp i FUP. My bad.
2008-08-26, 23:40
Medlem
Citat:

Men inte står det väl att han faktiskt träffade kvinnan och att det var CS?
2008-08-26, 23:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag tycker dina spekulationer börjar bli riktigt roliga att läsa (menar det faktiskt, inte elakt sagt). Om det hade varit CS (som nu verkar ha alibi) och T hade känt igen henne, så hade han naturligtvis berättat om det. Och hade han av någon anledning glömt bort det så borde hans minne friskats upp när E berättade om detta. Men det kanske var någon av de "hemliga" vännerna från Köping?

Du resonerar under förutsättning att CS är ensam skyldig. Då förstår jag hur mitt resonemang låter.

Men jag resonerar utifrån att T skulle kunna vara gm. Då kan det finnas anledning att inte berätta.

De "hemliga vännerna" skulle förresten kunna vara T.
2008-08-26, 23:43
Medlem
Citat:
Du resonerar under förutsättning att CS är ensam skyldig. Då förstår jag hur mitt resonemang låter.

Men jag resonerar utifrån att T skulle kunna vara gm. Då kan det finnas anledning att inte berätta.

De "hemliga vännerna" skulle förresten kunna vara T.

Har du någonting du kan peka på som talar för det?
2008-08-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här kommer datum fram
FUP sid 101 PM 080328
Tidtagning sträckan Köping – Arboga
För att kunna mer exakt kunna fastställa brottstiden är det av stor vikt att fastställa när T
H kom hem den aktuella dagen. Han har i tidigare förhör sagt att han kom hem mellan
kl. 19:12 och 19:15.
Enligt uttagen telefonlista på T telefon så ringer han ett samtal som påbörjas kl. 19.06
och varar i 263 sekunder (4 minuter 23 sekunder).
Enligt förhör med T H den 26 mars 2008 kl. 09.05 så pratade han med "Sebbe" i
ett samtal mellan Köping och Arboga.
Samtalet påbörjades före Valskog och avslutades efter
Valskog.
Den mast som samtalet öppnar upp på är "59BB Köping Volvo 140 gr". Räckvidden på
masten söder ut är ca. 4 km, enligt Tekniker på Tele 2 så går gränsen ungefär vid
Hedströmmen. Efter Hedströmmen så hade samtalet öppnat upp masten i Valskog.
För att kontrollera ovan fakta provkördes sträckan av Insp B G och Pa. D
H från underrättelseavdelningen:
Tidtagningen startade på Arbogavägen vid Stora Forsby mellan korsningen Rv. 56 och
Valskog. Hastigheten ca. 5 km/h den tillåtna. Efter 4 minuter och 23 sekunder befann vi oss
efter Valskog i riktning mot Arboga (vilket styrker påståendet att samtalet började före
Valskog och avslutades efter) fortsatt tidtagning fram till adressen oberoende på vägval
(antingen genom Arboga Centrum eller lv.249 Fellingsbrovägen till Västerleden) visade på
en tid för hemkosten till kl.19:18:30 eller kl.19:18:15 plus minus 1 minut för hastighet och
platsen där mätningen startade.
Insp B G
Underrättelseavdelningen
Jag måste säga att jag är imponerad av polisens tekniska undersökningsmetoder. De har bidragit till att en oskyldigt misstänkt snabbt har kunnat frias.
2008-08-27, 09:56
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Om det var CS så kände givetvis T igen henne.

Inte säkert han hade sagt detta till E dock.

Men enligt Tuesdays inlägg så har CS alibi.( försvaret använde detta i TR för att kunna peka på en alternativ gm.)

CS har alibi för den kvällen, enligt PIE. Restaurang med flera vänner i Sthlm. Dvs vittnen, betalning.
2008-08-27, 10:14
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
CS har alibi för den kvällen, enligt PIE. Restaurang med flera vänner i Sthlm. Dvs vittnen, betalning.

Ja, men enligt Kalix så var konserten på eftermiddagen. Jag har tidigare belyst frågan om mer exakta tidpunkter för att kunna utesluta att kvinnan var CS.
Vore bra för att kunna komma vidare i teorierna.
2008-08-27, 10:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ja, men enligt Kalix så var konserten på eftermiddagen. Jag har tidigare belyst frågan om mer exakta tidpunkter för att kunna utesluta att kvinnan var CS.
Vore bra för att kunna komma vidare i teorierna.

Vid samma tidpunkt, enligt PIE.
2008-08-27, 10:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vid samma tidpunkt, enligt PIE.

Ja, men då var det en annan engelsktalande kvinna med mörkt hår som E mötte på konserten. Om CS har alibi som PIE säger.
2008-08-27, 10:41
Medlem
nackepas avatar
Efterlyses: Engelsktalande kvinna på konserten.

Jag tycker fortfarande att polisen borde kunnat spåra den engelsktalande kvinnan som E mötte på konserten. Lite udda även i Västerås med en engelsktalande. Har polisen försökt att hitta den engelsktalande kvinnan med mörkt hår?
Senast redigerad av nackepa 2008-08-27 kl. 10:44. Anledning: Tillägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in